![]() |
Waar koop je een computer?
Waar kun je, volgens jullie, het beste een goede computer kopen voor een mooie prijs? (Ik ga er binnenkort misschien 1 kopen... :))
|
De beste PC die koop je niet die maak je zelf uit kant en klare onderdelen:
Goede winkels: www.funcomputer.de (+ goedkoop, goede grantie voorwaarden, - Duits, Alleen van te voren overmaken) (Enlightment is er gek van) www.gistron.com (Goede Garantie voorwaarden, Nederlands, onder rembours, - duurder) (Vrienden van mij goeie ervaringen mee) |
-> http://www.dell.nl/
Ben er hardstikke tevreden mee, goeie stille koeling, mooie kast, en niks duurder dan hand geassembleerde PCs. PC info: http://service.futuremark.com/compare?2k3=965118 |
|
Dell heeft inderdaad mooie machines voor relatief weinig geld, maar over 't algemeen beperk ik me tot online aanschaffen van losse hardware m.b.v. Pricewatch.
|
Gistron is overigens ook Duits, Gisberg heet die directeur ofzo, tron natuurlijk van elektronica. Maar Gistron heeft wel kantoor in NL en je betaalt dus NL BTW.
Als je een hele comp. gaat bestellen zou ik dat bij FCC (funcomputer.de) doen. Let wel dat het geheugen juist 40% duurder is geworden, en je misschien beter nog even kan wachten tot deze prijzen zich wat meer stabiliseren, zodat je 2x 512MB PC2700 kunt kopen. |
computerplanet :D die roewlen en zijn scherp geprijst !
|
NoRRoD - hier laat ik mijn copmuter inelkaar zetten (Leeuwarden en Groningen) Zeer te spreken over
echter een kant-en-klare PC zou ik kopen bij Computerzaak, en niet ibj een AH of een slager ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
DEZE SITE is duidelijk de allerprofessioneelste site die je je maar kan indenken...
maar persoonlijk raad ik salland aan :) |
Ik heb goeie ervaringen met Mycom (alhoewel ze niet goedkoop zijn), Funprice, Powerline, Informatique en Xenon.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Iemand die een keer per maand een beetje bank werk online doet kan makkelijk met een goedkoop moederbordje doen. |
Nou waar vaak op bezuinigd wordt is een goed mobo en merkgeheugen. Dat laatste vind ik erg belangrijk ivm foutvrij geheugen. Geheugen met fouten zorgt gegarandeert voor instabiliteit, en dat is het laatste wat je wilt.
Als je wat meer ervaring hebt en je het niet erg vindt om een RMA te doen, kun je ook OEM geheugen nemen, maar altijd testen na ontvangst. Verder is het veel leuker en voordeliger je eigen PC samen te stellen, met wat hulp van iemand bij uitzoeken en assembleren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:32. |