![]() |
soavraagje
Als je door orale sex een soa oploopt, kan je hier dan ook onvruchtbaar door worden? Dit vroeg ik me af aangezien volgens mij de slijmvliezen in je mond/keel dan geinfecteerd worden.
|
volgens mij kan dat wel hoor.. ik zou in ieder geval geen risico's nemen..
het lijkt mij vreemd als het alleen die vliezen zijn die geinfecteerd worden.. |
Het zal in elk geval langer duren, en tegen de tijd dat de infectie je eierstokken heeft bereikt brandt je hele lichaam van de pijn, lijkt mij... maar zeker weten doe ik het niet (en dit hoort toch op L&G?)
|
Volgens mij... als je via zulke seks een SOA oploopt... kun je onvruchtbaar worden jah...
Als je Chlamidia oploopt hep je kans dat je onvruchtbaar wordt. Ook al is je mond dan zegmaar besmet... het komt in de lichaamscellen en zo ook bij de eierstokken/zaadballen... |
Ff een vraagje: Hoe weet je of je een soa hebt :? Merk je dat altijd, of zie je dat altijd? Of juist niet..
En kun je d'r 1 krijgen als je allebei nog geen sexueel contact hebt gehad met anderen? [d8 het niet toch?] |
ik weet alleen antwoord op je 1e vraag, soa's die hoef je niet altijd te zien of te voelen nee...ze kunnen al veel langer actief in je lichaam zijn voordat je er wat van merkt.
maar soms kan je het ook heel duidelijk zien of voelen, door bv een brandend gevoel bij plassen of bultjes etc maar dat is het veradelijke van een soa, je ziet of voelt ze niet altijd, en daarom kan je het beste denk ik als je het vermoeden hebt dat er wat mis is, naar de dokter gaan, die is er om je te helpen... |
en op de tweede vraag: alleen als je moeder een soa had toen ze zwanger was van jou... maar in nederland en belgie controleren ze baby's daarop na de geboorte.
|
Mooi. Bedankt :)
Dus in principe ben je dan gewoon soa-vrij. Thx |
dit kan zeker wel. Het ligt er natuurlijk wel aan welke soa je hebt. Ik zou als ik jou was gewoon altijd veilig te werk gaan dan heb je meer zekerheid.. en als je toch per ongeluk een soa hebt op gelopen dan moet je je zow snel mogelijk laten behandelen en er zoveel mogelijk informatie over vinden.
|
Citaat:
Je kunt wel schaamluis oplopen via lakens waar een besmet persoon in heeft gelegen. Maar dat is makkelijk te verhelpen met een zalfje ofzo.... niets om je super druk om te maken... ut kriebelt alleen btje ...lijkt mij.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50. |