![]() |
[gfx] de kringloop van het leven
Ik hoop niet dat dit topic meteen onder geflamed wordt, maar het is een een klein beetje conceptuele art... Ik loop al een tijdje met het idee in mn hoofd rond, om met het uitgekauwde 'circel van het leven'-idee toch een prent te maken, die toch anders is dan anderen...
http://www.sbpro.nl/circleoflife.jpg Het stelt het volgende voor: De cirkel is het begin, en het einde, en alles wat daar tussen zit. Het alles omvattende dus. Het is duidelijk waar je ergens leeft, maar niet waar je precies bent in het oneindige helal. Het helal heb ik uitgebeeld als het grijze gebied, omdat grijs gebied ook vaak als term wordt gebruikt voor iets wat niet helemaal duidelijk is. De zwarte cirkel laat heel duidelijk zien waar je op dat moment staat, en waar je bent. Alleen is het niet duidelijk waar we heen gaan... Sommige mensen die een bijna dood ervaring hebben gehad, zien een tunnel met wit licht... Zoals hier dus ook uitgebeeld (het vervaagde gebied moet de overbelichting voorstellen door het felle witte licht dat uit de tunnel komt). Overigens is van waar je terecht komt al helemaal niets duidelijk, daarom is het vlak wit, net als een onbeschreven blad. reacties? |
Leuk concept, saaie uitwerking.
Geslaagd dus, als dat je idee was ;) |
Godverdorie, wat enorm saai...
Poep. Dát is het. |
Citaat:
|
moeilijk he? een onderbouwde mening?
|
Ik vind het idee wel leuk, maar ziet een beetje saai uit.
|
schilder het
|
Citaat:
|
Vind het niks, sorry (n).
Het verhaal erbij is wel leuk :). |
verhaal is idd wel aardig, de uitwerking beetje saai en simpel imho
|
tja.. zal ik dan maar even de enige zijn die het wel kan waarderen hier.
even tegen alle anderen, ik was ooit in een museum en daar hing een heeeeel groot blauw doek, alleen maar blauw. Nou bleek dat de schilder er heel lang over had gedaan om precies die kleur blauw te mengen die hem voor ogen stond. hiermee wil ik gewoon ff zeggen dat het niet eens zo erg om de uitvoering gaat maar vooral om het idee erachter, ik vind het kortzichtig om zijn werk af te kraken omdat je het te simpel vindt. Dat gaat heir in mijn ogen neit eens op omdat het werk gewoon op een ander niveau staat dan de figuratieve tekeningen die hier meestal gepost worden. echt kritiek heb ik verder neit het zou misscien mooi zijn om het grijs meer over te laten lopen in het zwart maar aan de andere kant valt de duidelijke scheiding dan ook wel weer weg.. moet je maar ff over nadenken |
mja, beeld is niet boeiend en verhaal erachter kan me ook niet echt boeien
|
wat je zelf al zei: het is een enorm uitgekauwd onderwerp, en ik vind het niet vernieuwend en niet boeiend. probeer iets nieuws! doe iets kleurigs! dit is echt een beetje té simpel.
|
Ik vind de uitwerking inderdaad ook een beetje simpel, maar op zich is het idee goed. Ik zou er nog wat meer mee klooien..
Het grijs vind ik er bijvoorbeeld een beetje buitenvallen omdat het meer gewoon een achtergrond van de cirkel lijkt, pas toen ik het verhaaltje las en nog eens keek van 'welk grijs?' zag ik het ook echt. Probeer het eens op verschillende manieren uit te voeren.. Maak een foto die het weergeeft, een schilderij, een tekening.. dat soort dingen. Iets waardoor het net een beetje interessanter wordt en het zonder uitleg met evt. titel ook op zichzelf staat.. |
vervelend plaatje om naar te kijken
|
ik wil bij gfx kunst zien...geen verhaal lezen, dan pak ik wel een boek
|
Citaat:
Citaat:
wat JIJ wilt zien maakt mij niet uit... ik heb iig laten zien wat IK zie! |
werk dit idee eens uit op een doek van 5 x 5 meter, dan krijgt het al een stuk meer vorm. Dan intimideert het ook meer.
|
Citaat:
Ik wil bij gfx GFX zien, en geen verhaal lezen, dan lees ik wel een boek. En ik geef er geen kont om wat jij denkt, want jij vraagt om reacties, dan krijg je die. Anders moet je het maar niet hier neerzetten |
Nou ja, ik vind dit niet ontroerend of schokkend.
|
Citaat:
|
Ik vind het wel grappig, het idee erachter, maar de uitwerking is te brak. Hoort niet op het ARTistiek-forum thuis.
Sorry :) |
Citaat:
Een gigantisch werk hiervan zou een stuk meer overkomen denk ik.. |
Citaat:
Citaat:
met dit denkbeeld: Citaat:
|
leuk rondje
|
Citaat:
|
op t eerste gezicht denk ik van... hmm ja eeuhm beetje simpel... maar die hele gedachte erachter maakt t mooi.. tis echt iets met inhoud
|
ik vind het idee best goed, beetje afgezaagd, maar toch best goed. De uitwerking;... ja, t is jammer dat het perse via de pc moet, dat komt veel minder over. Een doek van 5 bij 5 is niet erg realistisch gesteld, maar probeer het inderdaad eens in real life en denk na over een locatie om je werk te laten zien. Wie wil je dat het zien? Waar? Waarom?
Dat zijn allemaal aspecten die meespelen bij de presentatie van een werk. En ZEER belangrijk. |
Citaat:
hmm, bedankt :) ik zal er eens over nadenken... goed punt (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42. |