![]() |
Bepaald effect (Blind Guardian)
Blind Guardian - Sadly Sings Destiny
die intro, hoe is dat gedaan? :/ |
Een wha-wha denk ik.
|
Citaat:
|
:confused:
|
T was nix ok? Parallel is de enige die cool genoeg is om in een ex-trui van mij te lopen :p
|
Ja zo'n erg vaag geluid. Ik weet niet... misschien hebben ze iets vaags met het geluid van een gitaar uitgespookt.
Ook als hansi begint te zingen komt het ertussen ook nog door. Ik weet niet of het ooit live is gedaan.... Maar ik ben te lui om al die concert verslagen te checken of ze dat ooit hebben gedaan. Ik weet het wel bijna zeker. Maar tussen het normale gitaarspelen zit het er dus ook tussendoor, ik dus dat er iets met een gitaar is gedaan. Ik ben geen expert wanneer het aankomt op muziek :) (nooit verwacht dat ik hier blind guardian fans zou tegen komen :D) |
Citaat:
|
Ga naar je dichtsbijzijnde muziekshop, neem de cd mee. En vraag welk voetpedaal oid je moet aanschaffen voor dat effect. :o
|
Citaat:
|
Sadly Sings Destiny is nog nooit live gespeeld.
Welk effect bedoel je dan precies? Die van de intro-riff? Dat lijkt me gewoon een simpele wha-wha, met een flanger ofzo. Vraag het anders hier Blind Guardian Forum |
Citaat:
Wat is een wha-wha? :o Oja, Fool, er zitten er genoeg. Ik + EternalDarkness o.a. :) |
Speel je zelf gitaar? Dan weet je toch wel wat een wha-wha is?
Het is een soort pedaaltje wat je met je voet indrukt, en dan ene 'wha-wha' effect geeft. Tja. En ik is ook fan:D. |
Citaat:
Maaruhm, een pedaal ken ik wel. Mijn vriend heeft een distortion pedaal...maargoed, tis dus gewoon een pedaaltje met een bepaald effect, zover was ik zelf ook nog wel gekomen :p |
Citaat:
|
Wat je hoort is idd een wah-pedaal met een of andere flanger oid... Het is trouwens ook geen wha, maar WAH :)
Voorbeeldje, een mooie dunlop cry baby: http://www.feedback.nl/pix/dunlop-cb535q.jpg |
ja, foutje. WAH-WAH dus.:D.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47. |