![]() |
wazige trilling in oog
Het is nu al 2 keer gebeurd, maar nog geen 10 minuten lang; een soort wazige trilling in mijn rechter oog. Ik kan er nog wel door zien, maar het is heel vervelend en best eng.
Normaal gesproken als je rechtuit kijkt zie je nog wel dingen/personen (schuin)rechts van je, maar toen ik die 'trilling' had zag ik daar niks. Ik heb lenzen, maar daar komt het niet door (heb voor de zekerheid even eruit gehaald toen). ook was ik toen niet moe ofzo. En het is geen trilling in de vorm van 'bewegen'. Maar gewoon een wazig stukje in mijn oog (niet van buiten te zien). Weet iemand wat dit kan zijn? :) |
M'n moeder had laatst ook zoiets volgens mij. Nou ja, ze zei dat ze ineens nog maar de helft vh beeld kon zien ofzo.. lijkt een beetje op wat jij nu zegt.
Maar wat het is weet ik niet. Als je het vaker hebt kun je er misschien eens mee naar de dokter gaan ofzo. |
Citaat:
Maar ja, als het vaker voorkomt ga ik wel naar de dokter ja. |
Je oogspier is een beetje suf, dat kan door vanalles komen. Te inspannend lezen, te weinig slaap, of je lag in je slaap een tijdje 'op' je oog waardoor hij niet helemaal dichtzat. Nu heeft het spiertje het dus een beetje moeilijk, waarschijnlijk is het zo weer over :)
|
Dat heb ik ook weleens, de meeste mensen denk ik wel. Tis niets om je druk om te maken, hooguit een beetje irritant. Gaat vanzelf wel weer over.
|
Dat heb ik ook eens gehad. Bij mijn zag ik een soort circel [ of een deel er van] en dat deel zag ik dan wazig en de rest nog wel goed. heel vreemd was het. En dat meestal aan 1 kant van het oog. En ook heel erg shit. Het ging wel over, maar nadat ik het had, wat ook niet zo lang duurde, had ik vreselijke hoofdpijn. Gelukkig nu wel over. Hoe het ontstaat weet ik niet, maar ben er eigelijk wel nieuwsgierig na.
Dus iemand een idee hier. Overgens het idee van het spiertje betwijfel ik. Het is toch meer een tijdelijk verlies van het gezicht vermogen [ gedeeltelijk dan]. Denk dus dat het iets te maken heeft met je hersenen, die een foutje maken, of het oog dat overbelast is. Maar goed ben geen dokter |
Citaat:
|
ik heb dat altijd als ik moe ben..
|
[QUOTE]jbtq schreef op 14-07-2003 @ 21:05:
[B] precies, zoals jij beschrijft heb ik het ook ongeveer. Misschien dat ik de aandacht teveel op die 'trilling' heb gevestigd. Je kan het meer vergelijken met een soort wazige streep dat trilt; vergelijkbaar met bijvoorbeeld erge warmte die van een materiaal afkomt (weet niks anders te verzinnen). Ik heb heus wel eens echt letterlijk een trillend spiertje gehad, maar dat vóel je ook trillen. Dit is heel wat anders. Pffff.... lastig uit te leggen. Maar ik ben gewoon nieuwsgierig wat het is en hoe het komt... het zal heus niets ernstigs zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:38. |