![]() |
didgeridoo
zijn hier mensen die kunnen "didgeridoo-en"?
ik wil der binnenkort eentje gaan kopen, lijkt me wel gaaf, maar kost zo'n ding in godsnaam (een beetje redelijke dan..) en waar koop je die krengen :confused: |
Ik heb het ooit eens geprobeerd.. erg veel geluid kwam er niet uit :o
Ik heb ze ook ooit eens ergens zien liggen, maar ik heb geen idee meer waar.. |
hm bedoel je zo'n heel groot buis ding? :confused:
|
Citaat:
|
Dit is Steve z'n topic.
|
Citaat:
|
Ehm, ik kan er het goede geluid uit krijgen(in Australie geleerd, is niet supermoeilijk) alleen ben ik er niet in geslaagd die breathingskills onder de knie te krijgen, ook voorderest geen energie in gestopt.
Prijzen verschillen, lengte, dikte en of het een echte didgeridoo gemaakt is door een aboriginal. Ik heb hier thuis een echte staan(vanuit Australie) maar ik zou niet meer weten wat ie gekost heeft. |
de vader van Teun (Mr.Beefy) maakt ze, die familie van hem woont trouwens ook in australie. misschien dat je die en kan kopen moet je hem maar pm'en ofzo
|
Citaat:
Steve hier ff onder bieps naam: "je moet even nadenken wat voor 1 je wilt hebben, Bamboe, teak, of eucalyptus. (in volgorde van prijs, dus bamboe is het goedkoopst, maar eucalyptus is het fijnst, hoewel het wel moeilijker is om op eucalyptus te leren spelen. |
Je moet eind juli/augustus berenklauwen zoeken. Van die krengen die je helemaal naar de kanker helpen als je niet uitkijkt. Zoek een grote, drie meter en groter, dikke stengel. Handschoenen aan, omzagen en laten drogen. Dan een mooi mondstukje maken van kaarsvet en hopla, didgeridoo met een best koel geluid. Kost noppes.
Of eventjes naar Amsterdam, daar is een aboriginal art winkel met grof veel didges. Begint ergens bij de 200 euro. De dingen die je op bijvoorbeeld het waterlooplein ziet zijn sporadisch goed, vaak gebarsten en eigenlijk niet meer dan decoratie. |
Tis opzich niet moeilijk, beetje oefenen. Kun je desnoods op een pvcpijp doen. Circular breathing kost ook wat moeite maar leer je ook in een paar weekjes. Ritmes vink wel weer moeilijk, maar ik doe het ook veel te weinig, nu al maanden niet meer als ik er zo over nadenk. Hmmm, maar weer eens mee beginnen
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:47. |