![]() |
Zonnebrand die bruin worden versnelt?
Die bestaat? Iemand ervaring? Geen zelfbruiningscreme, maar precies zoals het in het topic staat. Dat blijft zitten toch? Goede merken? Waar te koop?
:) |
yup, die bestaan, snelbruiners..
k heb een klein gevalletje daarvan, en bij mij werkte het wel.. k heb nu ff geen zin, maar k zal een opzoeken hoe het nou heet.. maar ze bestaan iig wel... kuzzies mir |
Dat zou op prijs gesteld worden, ja. Dankje. :)
En hoe lang blijf je daar bruin van? |
zonnebloemolie! (y)
|
Citaat:
|
Notenolie.
|
En waar krijg ik zonnebloemolie of notenolie? En blijf je er ook een aardig tijdje bruin van?
Zie, ik ben een beetje te witjes dit jaar. Te laat begonnen met van de zon genieten, en ik wil wel lekker weer driekwartbroeken aan enzo... Maar eerst wat bruiner worden. :) |
Citaat:
|
Citaat:
De notenolie koop je voor weinig bij het Kruidvat. Er zit kleurstof in van de noten, en het is factor 2. In slaolie zit geen zonnefilter, en ook geen kleurstof. Maar het is wel extreem goedkoop natuurlijk. En als je goed ligt te bakken, kun je op je rug een eitje bakken! |
Ik heb nu een sprayfles Kruidvat Notenolie. Niet duur en het werkt perfect. Het heeft beschermingsfactor 4 en je wordt er mooi egaal bruin van. Je glibbert wel van je stoel af maar dat is bijzaak ;)
|
ey bedankt, ik was me net hetzelfde af aan't vragen, helpt het eigenlijk ook bij het zorgen dat wittere streepjes sneller bijkleuren?
|
Nou, tof. Vroeger was bruin zijn teken van de arbeidersklasse.
|
Dat is een typisch argument van iemand die wit is en niet in de zon wil zitten... net als 'bruin zijn is uit!'.
|
Citaat:
Btw die snelbruiners heb je overal, ook van het huismerk *(kruidvat, etos, trekplijster e.d) Wij hebben een snelbruin olie van Delial geloof ik. Volgens mij maakt het helemaal niet uit van welk merk het is, t principe is hetzelfde, dus ik zou gewoon lekker naar de drogist gaan en iets van het huismerk nemen. Maar let op, de meeste hebben geen beschermingsfactor. |
piz buin is ook zo'n zonnebrandmiddel dat het bruin worden versterkt, maar 't is wel super duur.
|
haarlemmer bruin, maar dan ben je dus wel ECHT bruin
|
Citaat:
het heet lancaster... het is een oranje tube.... hmm, k weet eigenlijk niet hoe duur die is, want k heb een proef dind gekregen.. het zal wel bij de DA te koop zijn, want daar heb k ook dat proefpakket vandaan.. kuzzies |
Citaat:
|
gebruik gewoon babyolie:)
Loes |
Citaat:
dat je d'r bruiner door wordt misschien wel, maar dat ga ik over een week zelf uitzoeken :) |
Citaat:
|
Mensen allemaal, onthoud dat zon eigenlijk best wel slecht voor je huid is. Men raadt af om in de zon te gaan zitten, in verband met schadelijke straling. En als je bedenkt wat zon met je huid doet (uitdrogen en verbranden) kan je dat denk ik wel begrijpen. Normaal je buiten begeven is heus geen probleem, maar echt liggen bakken in de zon is ronduit slecht voor je huid!
Ik geef toe: ik ben zelf ook bruin en verbrand geweest (niet poepiebruin, maar wel een lekker kleurtje), maar dat komt omdat ik op een dag ver heb gefietst en dat doe je niet echt in de schaduw. Maar over het algemeen ga ik niet bakken. |
nou, gewoon notenolie en andere lage factors zonnebrand helpen graag. maar notenolie veroorzaakt wel vlekken op de kleding. houd hier dus rekening mee.
|
weet je hoe ongezond zulke zonnebrand is? Volg Elvira's advies eerst maar op, beetje zonnebanken of eerst al een beetje bruin worden.
|
Ik ben niet wit hoor, gewoon bruin van mezelf, maar ik wilde het een iets diepere kleur geven. Met zonnebloemolie is het me in 2 middagjes gelukt :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38. |