![]() |
stephen king
vinden jullie zijn films tof:p :eek:
|
zn boeken zijn veeeeeeeeel beter
|
Veel van de films zijn slecht maar er zijn een paar goede bij....Stanley Kubrick's The Shining, Carrie, Pet Sematary en The Shawshank Redemption
|
De meeste films van hem vind ik wel leuk ja. Heb nog geen boeken van hem gelezen ;)
|
Boeken. Vind de films allemaal slechte aftreksels (degene die ik gezien heb dan :p It, the Shining (damn die is saai), euh... nog meer maar ik ben de titels al weer kwijt)
|
Citaat:
|
Als we het hebben over 'zijn' films, hebben we het dus over adaptaties waar de King of Horror, wiens vaak meesterlijke boeken helaas leiden tot meestal matige films, maar weinig mee te maken had. Voor sommigen (waaronder overigens niet Kubricks the Shining) schreef hij het script, maar behalve dat... nix. Alleen de miniserie van de Shining werd door hem geproduceerd.
En Morgan; jij hebt the Shining zeker met Vrienden, Popcorn & Bier op de Bank gekeken, hopend op een film in de stijl van I Know What You Did Last Summer? The Shining is een film waarmee Stanley Kubrick opnieuw zijn vakmanschap bewijst. Briljante regie en soms spanning waar zelfs de grootste allesdurfer bevend de tv voor uitzet om als het morgen weer licht is verder de kijken. Die kleine meisjes... die achtervolging... die deur... brrrrr.... |
Ja, en z'n boeken (in het Engels uiteraard) nog beter!
|
Citaat:
Ok, dankjewel voor het gigantische vooroordeel, maar dat heb ik dus niet. :mad::mad: Ik heb het boek 'de shining' nooit gelezen, maar wel veel andere boeken van King (de Shining hebben ze niet in onze bibliotheek :(). Desondanks verwachtte ik een hoop van de film, vooral ook omdat ik er zoveel goeds over gehoord had... Nou, niet dus. De film is veel te langdradig. Zou goed zijn geweest, en er zitten ook goede stukken in, maar het totaal is saai. De boeken zijn veel spannender ;) *It! It! It!* |
Die ene film(miniserie) is mooi.Heet The Stand en duurt 6 uur.Ja je moet er wel effe voor zitten.
|
Citaat:
|
Het boek dan; de miniserie botst ondanks Pennywise net tegen het deksel op.
|
Stephen King`s LANGOLIERS vond ik erg goed...........
|
Misery!!!!!!!:cool: It vind ik niet eng meer :D
|
Morgan heeft het volgens mij over THE SHINING mini-series geregisseerd door Mick Garris met Steve Webber en Rebecca DeMornay.
THE SHINING van Kubrick is niet bepaald saai en langdradig. Wel leuk dat King zelf vaak in een bijrolletje te zien is in zijn boekverfilmingen, als politie-agent, dominee, apotheker, etc. |
Citaat:
Offtopic: Legatus, waar ben je op mystiek?? :eek: |
Ow, btw, ik vond 'tommyknockers' wel eng :D:D:D
*was errug klein toen ze die film zag* Alhoewel, dat was ik met It ook... uh... |
De boeken zijn veeeeel beter.
2 films die ik wel goed/redelijk gelukt vond zijn The Green Mile en The Shawshank Redemption. Grtz, F |
Citaat:
|
Kent iemand het boek van King: Marathon?
Das toch wel een van de fetste die ik had gelezen, niet horror, maar echt dikke psycho... Zou een mooie film van gemaakt kunnen worden denk ik... Alleen zou ook wel te langdradig worden... :( |
Carrie, The Shining, The Dead Zone, Stand by Me, Misery, Dolores Claiborne en The Shawshank Redemption zijn goede King-verfilmingen. :)
|
Citaat:
Grtz, F, die enorme van is van de, waarschijnlijk onmogelijk goed te verfilmen, Donkere Toren-cyclus |
Citaat:
|
it is inderdaad toffff
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50. |