Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   stephen king (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=54128)

king112 13-04-2002 20:16

stephen king

vinden jullie zijn films tof:p :eek:

PV 13-04-2002 20:30

zn boeken zijn veeeeeeeeel beter

Anonymous John 13-04-2002 21:22

Veel van de films zijn slecht maar er zijn een paar goede bij....Stanley Kubrick's The Shining, Carrie, Pet Sematary en The Shawshank Redemption

Miss-x- 14-04-2002 16:12

De meeste films van hem vind ik wel leuk ja. Heb nog geen boeken van hem gelezen ;)

Freyja 14-04-2002 16:25

Boeken. Vind de films allemaal slechte aftreksels (degene die ik gezien heb dan :p It, the Shining (damn die is saai), euh... nog meer maar ik ben de titels al weer kwijt)

Aurora 14-04-2002 17:54

Citaat:

PV schreef:
zn boeken zijn veeeeeeeeel beter

Uice 14-04-2002 20:17

Als we het hebben over 'zijn' films, hebben we het dus over adaptaties waar de King of Horror, wiens vaak meesterlijke boeken helaas leiden tot meestal matige films, maar weinig mee te maken had. Voor sommigen (waaronder overigens niet Kubricks the Shining) schreef hij het script, maar behalve dat... nix. Alleen de miniserie van de Shining werd door hem geproduceerd.

En Morgan; jij hebt the Shining zeker met Vrienden, Popcorn & Bier op de Bank gekeken, hopend op een film in de stijl van I Know What You Did Last Summer? The Shining is een film waarmee Stanley Kubrick opnieuw zijn vakmanschap bewijst. Briljante regie en soms spanning waar zelfs de grootste allesdurfer bevend de tv voor uitzet om als het morgen weer licht is verder de kijken.
Die kleine meisjes... die achtervolging... die deur... brrrrr....

tomtommertje 15-04-2002 00:46

Ja, en z'n boeken (in het Engels uiteraard) nog beter!

Freyja 15-04-2002 09:47

Citaat:

Juice schreef:
Als we het hebben over 'zijn' films, hebben we het dus over adaptaties waar de King of Horror, wiens vaak meesterlijke boeken helaas leiden tot meestal matige films, maar weinig mee te maken had. Voor sommigen (waaronder overigens niet Kubricks the Shining) schreef hij het script, maar behalve dat... nix. Alleen de miniserie van de Shining werd door hem geproduceerd.

En Morgan; jij hebt the Shining zeker met Vrienden, Popcorn & Bier op de Bank gekeken, hopend op een film in de stijl van I Know What You Did Last Summer? The Shining is een film waarmee Stanley Kubrick opnieuw zijn vakmanschap bewijst. Briljante regie en soms spanning waar zelfs de grootste allesdurfer bevend de tv voor uitzet om als het morgen weer licht is verder de kijken.
Die kleine meisjes... die achtervolging... die deur... brrrrr....

:rolleyes: :rolleyes:

Ok, dankjewel voor het gigantische vooroordeel, maar dat heb ik dus niet. :mad::mad:

Ik heb het boek 'de shining' nooit gelezen, maar wel veel andere boeken van King (de Shining hebben ze niet in onze bibliotheek :(). Desondanks verwachtte ik een hoop van de film, vooral ook omdat ik er zoveel goeds over gehoord had...

Nou, niet dus. De film is veel te langdradig. Zou goed zijn geweest, en er zitten ook goede stukken in, maar het totaal is saai.

De boeken zijn veel spannender ;) *It! It! It!*

IEMOW-KOR 15-04-2002 16:24

Die ene film(miniserie) is mooi.Heet The Stand en duurt 6 uur.Ja je moet er wel effe voor zitten.

Uice 15-04-2002 16:30

Citaat:

Morgan schreef:

:rolleyes: :rolleyes:

Ok, dankjewel voor het gigantische vooroordeel, maar dat heb ik dus niet. :mad::mad:

>>> Ik kon me nu eenmaal niet voorstellen hoe iemand the Shining saai kon vinden als hij hem niet op de door mij beschreven manier heeft gekeken... excuse....

Ik heb het boek 'de shining' nooit gelezen, maar wel veel andere boeken van King (de Shining hebben ze niet in onze bibliotheek :().

>>> Ik voel met je mee. Onberijkbare classics zijn erg.

Desondanks verwachtte ik een hoop van de film, vooral ook omdat ik er zoveel goeds over gehoord had...

Nou, niet dus. De film is veel te langdradig. Zou goed zijn geweest, en er zitten ook goede stukken in, maar het totaal is saai.

>>> Ach, ik merkte in de 'saaie' stukken toch altijd wat van die briljante sfeer.

De boeken zijn veel spannender ;) *It! It! It!*

>>>Dat is natuurlijk waar; geen enkele Kigfilm wist een boek ooit te overtreffen. En It roelt de pan uit en de afzuigkap door.

Uice 15-04-2002 16:32

Het boek dan; de miniserie botst ondanks Pennywise net tegen het deksel op.

Diesel 15-04-2002 17:25

Stephen King`s LANGOLIERS vond ik erg goed...........

~Miracle~ 15-04-2002 19:01

Misery!!!!!!!:cool: It vind ik niet eng meer :D

legatus 15-04-2002 19:26

Morgan heeft het volgens mij over THE SHINING mini-series geregisseerd door Mick Garris met Steve Webber en Rebecca DeMornay.

THE SHINING van Kubrick is niet bepaald saai en langdradig.

Wel leuk dat King zelf vaak in een bijrolletje te zien is in zijn boekverfilmingen, als politie-agent, dominee, apotheker, etc.

Freyja 16-04-2002 08:52

Citaat:

legatus schreef:
Morgan heeft het volgens mij over THE SHINING mini-series geregisseerd door Mick Garris met Steve Webber en Rebecca DeMornay.

Wel leuk dat King zelf vaak in een bijrolletje te zien is in zijn boekverfilmingen, als politie-agent, dominee, apotheker, etc.

Heb de film eerst gezien, een deel van de miniserie later... Maar 'saai' is natuurlijk ook maar een mening :p

Offtopic: Legatus, waar ben je op mystiek?? :eek:

Freyja 16-04-2002 08:52

Ow, btw, ik vond 'tommyknockers' wel eng :D:D:D

*was errug klein toen ze die film zag*

Alhoewel, dat was ik met It ook... uh...

FB 16-04-2002 11:28

De boeken zijn veeeeel beter.

2 films die ik wel goed/redelijk gelukt vond zijn The Green Mile en The Shawshank Redemption.

Grtz,
F

Uice 16-04-2002 16:29

Citaat:

legatus schreef:

>>>Voor mensen die de sfeer niet proeven wel (ikzeg niet dat Morgan hiertoe behoort); ik vond hem vroeger ook saai.

In de Shining miniserie is hij dirigent.

Junkfood Junkie 16-04-2002 22:38

Kent iemand het boek van King: Marathon?

Das toch wel een van de fetste die ik had gelezen, niet horror, maar echt dikke psycho...

Zou een mooie film van gemaakt kunnen worden denk ik...
Alleen zou ook wel te langdradig worden... :(

Rollo Tomasi 17-04-2002 00:47

Carrie, The Shining, The Dead Zone, Stand by Me, Misery, Dolores Claiborne en The Shawshank Redemption zijn goede King-verfilmingen. :)

FB 17-04-2002 09:01

Citaat:

Junkfood Junkie schreef:
Kent iemand het boek van King: Marathon?

Das toch wel een van de fetste die ik had gelezen, niet horror, maar echt dikke psycho...

Zou een mooie film van gemaakt kunnen worden denk ik...
Alleen zou ook wel te langdradig worden... :(

Marathon? Das toch "The Long Walk"? Over die hardloopwedstrijd waarbij degene die het het langs volhoudt wint en de rest afgeschoten word? Die is kewl ja :)

Grtz,
F, die enorme van is van de, waarschijnlijk onmogelijk goed te verfilmen, Donkere Toren-cyclus

Freyja 17-04-2002 13:24

Citaat:

FB schreef:

Marathon? Das toch "The Long Walk"? Over die hardloopwedstrijd waarbij degene die het het langs volhoudt wint en de rest afgeschoten word? Die is kewl ja :)

Grtz,
F, die enorme van is van de, waarschijnlijk onmogelijk goed te verfilmen, Donkere Toren-cyclus

Hmz, ik vond die Donkere toren boeken eigenlijk nogal disturbing... was elf of zo toen ik de eerste paar las... :eek: Misschien had al die horror en fantasy toch een slechte invloed op mij...:p

king112 17-04-2002 18:27

it is inderdaad toffff

Junkfood Junkie 18-04-2002 21:32

Citaat:

FB schreef:

Ja, kan wel dat hij zo in het engels heet... 'k heb de nederlandse vertaling gelezen, toen heette die De Marathon :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.