![]() |
Waarom meeste banen 18 jaar en ouder?
Ik ben ontzettend hard op zoek naar werk en ben bij verschillende uitzendbureau's geweest. Nou heb ik al ervaring in telemarketing werk, dus ik dacht, dat kan ik weer doen, maar dit keer in Nijmegen (vorig jaar half juli tot bijna eind augustus in arnhem gewerkt). Alleen, er wordt alleen maar 18 jaar en ouder gevraagd. Het kan ze niet schelen dat ik al ervaring heb.
Ik merk dat bij steeds meer werk (althans, vakantiewerk) gevraagd wordt naar 18 jaar en ouder. Waarom is dit? Ugh. Nog steeds werkeloos. Dan hopelijk toch nog maar een baan bij Albert Heijn :( |
meer rechten, minder regels om zich aan te houden.
op je 17e mag je max. 4 weken achter elkaar 40 uur werken. vanaf je 18e zijn dat d'r 13. verder mag je maar weinig werken op je 17e als je ook nog op school zit, terwijl ze hier vanaf 18 niets mee te maken hebben. en zo zijn d'r nog wel wat verschillen. |
Citaat:
REGELS Citaat:
|
Citaat:
40 uur per vier weken is wel erg weinig. En dat staat ook in je quote. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
(als dit niet mocht hoor ik het wel van een mod) |
Xzeon en Goalie: zoek iets in de zorg of in de horeca. Daar zoeken ze vaak mensen vanaf 16/17 jaar. verder kan je eens in de krant kijken bij de minuscule advertenties. (niet thuis werken, dan word je opgelicht waar je bij staat.)
|
Vanaf 18 jaar mag je tenminste zonder toezicht met een machine werken.
|
ik weet hoe moeilijk het is om werk te vinden nu, ik had werk maar het klikte totaal nie tmet mn baas (en dat was de enige persoon samen met mij op kantoor) hij was een echte l*l hield t nie meer vol na 2 weken en hebbe ruzie gekregen :rolleyes:
was om 10uur sochtends weer weg maar hij heeft die dag gewoon betaald :) ik had wel zoiets van zoek eerst wat anders maar kon nog niks vinden, toen kreeg k ruzie dus jah toen moest ik wel op zoek naar iets anders. heb nu voor de komende 2 wk schoonmkwerk dat gelukkig ook nog heel goed betaald (want uitzendburo heeft echt heel weinig werk) en dan ga ik 2 wk op vakantie :) en dan moet ik nog zien :S kep in elk geval nu werk bij NIPO om thuis te enqueteren dus dat kan ik sowieso zoveel doen als ik wil na mn vakantie...betaalt nog lekker ook! |
ikzelf vind het ook erg irritant want ik probeer al tijden een bijbaan te krijgen maar dat gaat erg moeilijk voor minderjarige
|
Wat fijn, zo'n nuttige up van vier jaar :rolleyes:.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik dacht al, ts is 21 toch, wat is dan het probleem, maar had niet op de datum gelet.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47. |