![]() |
TMF-cultuur
Vandaag was ik aan het afwassen, en ik had TMF opgezet voor wat muziek. Helaas. Geen muziek. Dat walgelijke, krijsende monster van een Menthal Theo was zijn kunsten weer aan het vertonen in een zo mogelijk nog walgelijker vakantie-oord aan een Spaanse Costa. Goed, de man zelf is al behoorlijk irritant, dat is tot daar aan toe. Maar die hele cultuur rondom TMF... (n) TMF wordt bekeken door allerlei leeftijden, maar het merendeel is toch wel schoolgaande kinderen. Kinderen van rond de 15. En op TV waren hossende dikke blonde dellen van rond de 19 zichtbaar die topless slagroom van puisterige jongens aan het likken waren. Tsja.
Om een lang verhaal kort te maken: vinden jullie ook dat zenders als TMF (en ook V8 met hun "Uit je tent") een verschrikkelijk vertekend beeld geven aan kinderen en ze zo 'pushen' om dingen te doen waar ze nog helemaal niet aan toe zijn? Barst los :) |
hmm you've got a point.
Ik weet niet of jongere door dit te zien het ook meteen na zullen doen. Ze hebben ook wel grenzen hoor. Ze gaan wel eerder denken dat het normaal is verwacht ik. Maarre mental theo (on the road) komt toch altijd pas later. Dus de echt jonge kinderen liggen dan al in bed. |
omg ja vreselijk! Ik kijk eigenlijk heel weinig tv, en vermijd dit soort programma's sowieso.. Maar ik zag het ook een keer, toen was er een meisje van 15 die zich tot op haar string na uitkleedde, zich liet chocolate-bodypainten door een wildvreemde Harry, vervolgens waren er 2 minstens even ranzige jochies die haar van top tot teen gingen aflikken.
Leuk als je moeder zit te kijken! En je klasgenootjes... Maar goed, ik denk niet dat kinderen van 12/13 die zo'n programma zien een vertekend beeld krijgen van bijv. het uitgaansleven.. Je moet wel al vrij fout zijn van jezelf om naar dat soort discotheken te gaan (volgens mij was dit Hollywood Rotterdam of iets dergelijks), en dan nog hoef je je niet te laten aflebberen door een of andere ordinaire gozer omdat Menthal Theo dat zo leuk vindt en je vervolgens tegen zijn zweterige lichaam aantrekt om je nog even lekker in je bil te knijpen terwijl jij aan de cameraman vertelt dat je het 'fokkin geil' vond, deze ervaring.. (n) |
(Ghe, ik heb ook weer eens tv gekeken :])
Uit Je Tent was gisteravond anders ronduit hilarisch. Twee 20+ dames die even een jong knulletje zouden ontmaagden. Arm schoap. Naja, kutcultuur. |
Nou, dit was op klaarlichte dag hoor... rond twee uur vanmiddag gok ik.
|
Ja dat vind ik inderdaad vrij vreselijk. Maar ja, er is vraag naar dus wat doe je eraan?
|
Inderdaad verschrikkelijk. Maar het is niet tegen te houden. Dat is de huidige maatschappij.
|
Weinig, maar ik denk gewoon dat TMF eens een goede kijkersenquete zou moeten laten uitvoeren en aan de hand van de uitslag zijn programma's aanpassen. Maar goed. Wie ben ik? :)
|
ik denk niet dat jongeren worden aangespoord om dit soort dingen over te nemen. het ligt voor een groot deel aan jezelf. ik voel me absoluut niet aangesproken door dit soort programma's.
ik denk dus niet dat het 'pushen' is, maar ik denk dat er op weinig dingen nog een taboe rust. jongeren komen wel eerder in contact met dingen waar ze nog niet aan toe zijn denk ik. |
tja op sommige mensen heeft het invloed ja, jammer.
Ik erger me bijv. enorm aan van die 12 jarige meisjes met te veel make-up en te ordinaire kleding en beetje de ganghoer uithangen. Tja ik denk dat die wel beetje beinvloed zijn. en mental theo is helemaal verschrikkelijk, wat een walgelijk mannetje |
kutcultuur ja..
moet je nagaan dat er iemand gewoon zijn geld verdient door een zender als tmf :D.. hoe geniaal |
Ken?
Overigens niet alleen jongeren krijgen een verkeerd beeld ook de ouders. Die denken dat als hun kinderen op vakantie gaan dat ze zich dan 2 weken als complete mongolen gedragen. |
Walgelijk. Als ze iemand niet zouden moeten klonen dan is het Mental Theo wel. En al zijn snollen die zich door de eerste beste Ricardo uit het kamp laten aflikken voor de camera, het zal maar uit je baarmoeder komen.
Volgens mij dat programma 'Uit je tent' wel gemaakt om te laten zien hoe erg het gesteld is met een bepaalde bevolkingsgroep in Nederland. |
Toch vind ik het wel raar. Als FOX kids (of God mag weten hoe die zender nou weer heet :rolleyes: ) een programma uitzendt, getiteld "Slagroom, kleuters en billekoek" , dan zouden er heel wat boze ouders aan de lijn hangen denk ik :) Als mijn 12-jarige dochter zou betrappen terwijl ze kijkt naar Mental Theo.....dan zou er toch echt wat zwaaien :mad:
|
Citaat:
|
Pssst... je hoeft het niet te kijken hoor als je het niet leuk vind... :rolleyes:
|
Citaat:
Kub: Het gaat er niet om dat je er verplicht naar zou moeten kijken. Het is een verandering in onze maatschappij waar ik persoonlijk (en blijkbaar een hoop anderen hier) met afgrijzen tegenaan zie. |
Citaat:
De discussie draait om het gegeven dat TMF een ranzige, oversexte cultuur creëert voor mensen die nog met poppen moeten spelen! |
Volgens uiterst betrouwbare bron (Athell :D) is Uit Je Tent toch maar nep. Jongeren worden met drank en tr00p overgehaald bezopen en kansloos te doen voor de camera.
Desalniettemin geeft het een vertekend beeld en is het kut. |
ik vind het achterlijk, belachelijk en walgelijk.
het voegt absoluut niets toe. ik weet niet of het veel invloed heeft op kinderen als ze dat zien, maar ik vind eigenlijk gewoon dat jonge kinderen dat niet móeten zien. het zou zo fout zijn als ze zouden denken dat zoiets normaal is.. |
Citaat:
|
wat ik overigens nog het meest teleurstellend vind is de gedachte dat er toch heel wat jongeren in Nederland 'zo' zijn... Dus een kijkersenquête zal weinig opleveren (wiens idee was dat?). Kijk maar naar al die 'check me ID'-mensen. Dat zijn er zo ontzettend veel, en ik wil niet stigmatiseren, maar waarschijnlijk is dat toch het vaste publiek van TMF en dit soort programmas.
Mag het nu even? Dat vind ik namelijk echt een typisch geval van :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mental Theo zuigt... en sowieso vind ik het nivo van TMF en MTV bijzonder laag... (alleen The Osbournes en al die oude clips vind ik leuk om naar te kijken) en ik vind dat het een vertekend beeld geeft. Vooral die 12 jarigen worden er door beinvloed en denken dat het normaal is om je zo te kleden en te gedragen... en het toppunt van triestheid vind ik toch wel die ID's... maar het ergste van TMF is... inderdaad... MENTAL THEO!!! MENTAL BREAKDOWN bedoelen ze zeker, krijg ik elke keer als ik die man zie :mad: (n)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Pardon. Voordat dit een algemeen MT afzeik topic wordt.. toevallig presenteert hij wel Bounzze!! en sta ik met 'm op de foto
|
nee, want ik kijk dagelijks TMF ( :o ) en ik heb nog nooit de neiging gehad om in Salou/op Terschelling slagroom van een puisterige scooterboer af te likken.
edit: Theo is :cool: |
walgelijk
|
Citaat:
|
ach, het zend dingen uit die de doelgroep kennelijk leuk vind, want tmf is behoorlijk populair.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ben jij nooit jong geweest?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik kijk uit principe geen tmf, alleen als er HE-LE-MAAL NIETS anders op tv is, zoals 's nachts vaak het geval is. Maar dan ook niet langer dan een paar minuten...
Btw, wie is Mental Theo? :P |
De combinatie TMF en cultuur uit de titel vloekt aan alle kanten ;)
Anyway, ik sluit me aan bij de meesten die in dit topic gereageerd hebben, namelijk dat dit absoluut ranzige en stompzinnige rotzooi is. En natuurlijk heeft het invloed op kijkers, media heeft altijd invloed. De vraag is alleen hoe groot die invloed is. Op kinderen jonger dan twaalf zal die invloed ongetwijfeld groot zijn, in die zin dat het ze shockeert. Op kinderen en jongeren ouder dan twaalf, die komen zelf in dat soort tenten, dus voor hen zal het misschien niet nieuw zijn. Ik denk wel dat het een vertekend beeld oplevert van de gemiddelde jongere, ik ken uit m'n directe omgeving niet echt veel mensen waarvan ik vermoed dat ze zich met dergelijke onzin inlaten. Degenen waarvan ik het vermoed zijn toch al kansloos, of ze zich nu met dergelijke ranzigheden bezighouden of niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mental Theo is gewoon een coole dude en hij bezeikt heel breezerend/vakantiegangend nederland waar ze bijstaan.
|
de maatschappij was al kut.
dankzij veronica, v8 en tmf is ie nog kutter. |
Ach, als er echt van dat soort debielen bestaan (en het dus niet in scene gezet is) mag dat van mij best in beeld gebracht worden.
Waarom zou je op tv de schijn ophouden dat alle Nederlanders nette mensen zijn? De gemiddelde jongere is nou eenmaal vatbaar voor grote hoeveelheden drank, en als iemand de behoefte heeft om met z'n stompzinnige bezopen kop te laten zien hoe hoog zijn toren kratjes is moet hij/zij dat vooral doen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat die cultuur door TMF komt. Ik denk eerder dat TMF/SBS/V8 etc hun programmering aanpassen op het niveau van de kijker. Iedereen zeurt erover, maar de programma's worden blijkbaar bekeken, dus er is wel degelijk behoefte aan. Je hoeft het toch niet te kijken? Overigens dacht ik dat de voornaamste doelgroep van TMF wat ouder was, 17-25 ofzo. Wellicht dat dit verandert is na die overname.. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08. |