![]() |
salade
er is al een 'bereiden van sla' topic dat weet ik maar daar staan bijna alleen maar dezelfde dingen in.
Ik hou erg van sla maar maak het bijna altijd op dezelfde manier, wie heeft nog leuke, nieuwe manieren voor sla. Of bijv. koude pastasalade. |
pijnboompitten/ noten/ krenten erbij :)
|
met die griekse kaas rbij is t altijd lekker... feta.... heeeerlijk!
|
Euh, gewone kant-en-klare ijsbergsla met heel veel maïs, en hamburgersaus erover. Tadaa!
|
kan ook
|
ijsbergsla, komkommer, een flink blik fruitcocktail, reepjes gebakken kip en een lekkere dressing hmmmmm :)
|
Tonijn Salade.
Eerst 1 of 2 blikjes tonijn openen (ligt eraan hoeveel je maakt), ff vocht/olie eruit knijpen. In een pak doen en er wat mayonaise door doen (wel veel) daarna hussel je er wat bonte salade/ gemengde salarde door heen. Is erg lekker. Serveren met wat stokbrood klaar... lekker makkelijk voor op zondagavond |
met komkommer, tomaat, ei en mais
of nog meer :D en een lekker sausje van wat mayo, uiendressing en bieslook, aangelengd met een beetje water! |
Veldsla met sausje van 3 eetlepels balsamicoazijn en 2 eetlepels olijfolie.
Is echt heerlijk en als je het saai vind kun je nog stukjes tomaat erdoor doen en/of plakjes komkommer. Simpel en snel gemaakt, maar erg lekker. |
Rijstsalade
(koude) rijst, tonijn, komkommer, tomaat, olijven, paprika, enz. (wat je lekker vindt). |
Citaat:
|
Wel fatsoenlijke feta gebruiken, het verschil tussen koemelkfeta en geitenmelkfeta is best groot..
Ook korrelt de koemelkfeta niet zo mooi. |
pasta koken en af laten koelen, dan kan je er van alles bij doen, wij doen het meestal met bosuitjes, paprika en salami in blokjes of chorizo. Je kan er vanalles bij doen, ligt er maar net aan wat je lekker vind.
|
Citaat:
|
couscoussalade (y)
|
Je kan er natuurlijk allerlei groenten ingooien, en wat fruit. Ik heb eens een hele lekkere Marokkaanse salade op, maar ik weet niet meer precies wat erin zat.
|
Met geitenkaas en walnoten, heb ik in Frankrijk op: (y)
|
in rusland had een overheerlijke griekse(?) salade :)
was met olijven, fetakaas en een niet zo griekse maggi dressing |
men nemen:
1 zak sla (gemengt) 1 lente ui cherry tomaatjes motzarella zon gedroogte tomaten (liefst half gedroogt) gerookte kip basilicum mostert honging olie en nog wa andere lekkere dingen uit de italiaanse delicatesse shop :) vetta parmasaanse kaas chorizo pijnboompitjes ok de bereiding gooi sla in schaal snijd de rest in stukkies gooi het er overheen bak de pijnboompitjes even goud bruin (pas op verbranden snel :mad: ) dressing: Honing verwarmen in de magnetron zodat het goed oplost met de olie en mosterd (een scheppie is genoeg) (citroen-olie is ook lekkerrr) beetje (lekkere) azijn dr bij beetje peper en een beetje maggi (2 a 3 druppies) dressing over de salade en voila je bent klaar om te smullen Dit eet ik ong.. 3 a 4x in de week in de zomer owja serveren met witte wijn en stokbrood (van de aldi die ene met kruidenboter er al in zeg maar) |
shit, ik heb zin in zo'n salade
|
helaas, net op :(
maybe next time >) |
Ravioli koken, af laten koelen. Mozzarella in blokjes snijden, tomaten in blokjes snijden en pijnboompitten roosteren. En dan allemaal door elkaar gooien. Heerlijk. :o
Wel Ravioli met kaas nemen. :) |
Citaat:
|
Citaat:
met zilvervlies uitjes en augurk lijkt me ook lekker. |
Lompe winkel dan..
Maar vooral de mensen die dat kopen.. Die zijn te lomp om het zelf even te snijden. Met een goed mes en snijplank is dat zo gebeurd, en is het ook verser. (als het nog een krop is dan verlept het niet zo snel). |
Citaat:
|
tjah.... tis maaar wat je zelf wilt
alleen in die zakkies zitten soorten sla (die ik lekkerder vind) dan dat je op een krop kan kopen ik hou nie van die lijpe ijsberg sla... |
Citaat:
|
Citaat:
En ja, ik ben een voedselfundamentalist.. |
salade
|
pastasalade is met dit weer echt lekker!
en je gooit gewoon een heleboel dingen bij elkaar! bijv. fusili koken en af laten koelen.. en dan gerookte kip, mais, avocado, paprika, salami, en ananas..... dressing van olie en azijn met bieslook, knoflook en peterselie.... jammie..... en het kan ook gewoon met komkommer, tomaat, ham, gebraden gehakt, appel en zilveruitjes...... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21. |