![]() |
boeken voor je lijst..
hey
k heb nu vakantie en er werd aangeraden door school, dat je in je vakantie alvast wat boeken kunt gaan lezen zodat je minder in tijdnood zou komen. en dat wil k best doen, als k me dan toch verveel kan k tenminste nog wat nuttigs doen.. maar nou weet k nie welke boeken leuk/goed zijn.. weet iemand een paar goeie boeken die k zou kunnen lezen... k zit btw in HAVO 5 kuzzies mir |
5 Havo, dan moet je acht boeken voor NL en vier voor elke vreemde taal die je als totaal vak hebt, toch?
Mja, Nederlands: - Lisa's Adem, Karel Glastra van Loon - De Passievrucht, Karel Glastra van Loon - Een hart van steen, Renate Dorrestein Die schieten me zo snel te binnen, zijn leuk :) Engels: - The Hobbit, JRR Tolkien - About a boy, Nick Hornby - 1984, George Orwell - Jane Eyre, Charlotte Bronte - Wuthering Heigts, Emily Bronte Veel plezier :) |
Ehm het lijkt mij dat je boeken neemt van de Lijsters? Die moesten wij iig wel lezen.
Ik heb gelezen: Karel en Elegast; Marga Minco, Het bittere kruid; Joost Zwagerman, Het jongensmeisje; Remco Campert, Het leven is verrukkulluk; Harry Mulisch, Twee vrouwen. Nog wel wat maar dat zijn niet discreet boeken. Harry Mulisch is iig goed lijkt mij en Karel en Elegast is ook door veel scholen aangeraden. |
Ik heb maar 3 boeken gelezen (hoefde niet meer), namelijk
Nederlands: Turks fruit van Jan Wolkers De aanslag van Harry Mulisch Engels: Not without my daughter van Betty Mahmoody (is echt een aanrader, ik zat echt te janken tijdens het lezen, zo mooi en zielig) |
Citaat:
thanx allemaal heb k wat te doen :S kuzzies |
Citaat:
|
W.F. Hermans - De donkere kamer van damokles
erg makkelijk om te lezen, het einde vond ik minder leuk, maar toch goed boek. |
Citaat:
Mja, dit jaar moest ik er voor NL 25 en voor Engels 20, dan lees je echt niets meer met plezier wanneer het zo moet... Maar nu ik vakantie heb ga ik ook meer weer eens flink lezen :) |
Nooit meer slapen - WF Hermans
Karakter - F Bordewijk Twee vrouwen - Harry Mulisch (die is wel makkelijk, ook makkelijk thema's te vinden enzo) Verborgen gebreken - Renate Dorrestein Volgens mij kun je het ook redelijk makkelijk halen als je volgend jaar pas begint te lezen |
Au Pair van WF hermans is opzich ook wel een leuk boekje, als je niet op 500 paginas kijkt.
|
- Ik Ook Van Jou - Ronald Giphart
- Meestal vergaat de wereld om 9.00 uur - Christie Hofmeester deze 2 vind ik erg leuk. verder idd Turks Fruit, twee vrouwen, het jongensmeisje. ook leuke boeken |
"Karakter" is gewoon leuk om te lezen (Bordewijk)
"Het Lelietheater" van Lulu Wang heb ik net uit en mooi en interessant. |
Dat wou ik ook vorig jaar doen omdat ik dan al klaar zou zijn.
Dus ik echt van die Nederlandse boeken gelezen, bleken er regels te zijn. Dus een boek van een buitenlandse in Nederland. Een gedichtenbundel. Al die shit voor niks gelezen (n). |
Citaat:
Gelukkig mocht ik gewoon alles lezen :) |
Citaat:
*vraagt zich nu af waar ze dat heeft liggen* :( kuzzies |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19. |