![]() |
WIE kent de meeste verfilmingen??!
Hallo iedereen! Vroeg me af of iemand me hier kan helpen, ben namelijk op zoek naar 'filmboeken'. Dus boeken die later of meteen verfilmd zijn! Ben een groot fan van films, maar nog meer van boeken, dus hoop dat iemand me kan vertellen welke er allemaal zijn, of welke jij kent en goed vind!
Silence of the Lambs, Pearl Harbor, The Green Mile, lord of the Rings(natuurlijk) zijn echt aanraders om te lezen, maar WIE kent er nog meer??????? :p |
O.A.
Jurassic Park The lost world Disclosure Ik ook van jou (geloof ik) |
trainspotting
de harry potters stand by me (gebaseerd op the body van stephen king) oesters van nam kee |
It
|
lord of the rings (edit: oh, staat er al bij)
fight club the virgin suicides harry potter pinkeltje (moest er plotseling aan denken :o) de kameleon (zie boven) de heksen kleine blonde dood ontdekking van de hemel blade runner alle overige Stephen King boeken en ga zo maar door... |
bridget jones diary
girl, interrupted |
the langoliers
coma the shining boeken zijn overigens 10 x beter meestal :) |
'ns ff kijken wat in mijn kast staat...
Dreamcatcher Jurassic Park The Lost World Congo Silence of the Lambs Hannibal The Exorcist The Horse Whisperer De oesters van Nam Kee Interview with The Vampire Fearless Schindler's List |
Rebeca
gone with the wind Michel Vailant (binnekort) |
Oeroeg
Hideous kinky White oleander Van Phileine zegt sorry komt ook een verfilming Lolita [Stripboek] Ghost world. Ik kan op dit moment niet op meer titels komen. Citaat:
Citaat:
|
Ik niet
|
Clear and present danger
|
de tweeling
en verder staan ze er al bij die ik weet |
Karakter
De zwarte meteoor ..heb ik nog in gefigureerd;o :D De aanslag De avonden Abeltje Kruimeltje De tasjesdief Het zakmes De tweeling Zo, ik weet er meer dan ik d8;o :P euhm niet nederlands-talig is wat moeilijker..behalve wat genoemd is.. Out of Africa About a boy Confessions of a dangerous mind The Beach tjah dat was et wel weer:) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Trainspotting
The Acid house High Fidelity About a boy |
Dr shivago
Taming of the shrew Othello >>>>>> allemaal verfilmd door Kenneth Branaugh Hamlet Macbeth Romeo & Juliet |
Dit is de meest achterlijke thread aller tijden. Er zijn vast meer dan duizend verschillende boekverfilmingen gemaakt, en wat is het nut om ze allemaal op te noemen behalve om bandbreedte te verspillen?
|
Citaat:
|
Odyssee. :) En binnenkort komt er dus een film over de Aeneïs. :)
Verder niets toe te voegen. [edit] Van de Metamorphosen van Ovidius is ook iig een heel groot deel verfilmd. [edit2] Nu ik hier zo eens in de kast kijk... Otje stond er ook nog niet bij.. :D |
Behalve de films die al genoemd zijn: Ik ook van jou van Ronald Giphart.
|
Crossposten mag niet slimpie :rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zet ik ook wel een lijstje neer. Karakter Turks Fruit Jurassic Park Jurassic Park2 The Thirtienth Warrior Congo De Odysee, met Armand Assante.(miniserie) IT The Shining Jack and the chocolate factory(dacht dat ie Jack heette :S) Mathilde |
Mensen, wil ff mijn oprechte excuses aanbieden voor mijn "crosspost"-actie, moet eerlijk zeggen, dat het me wel slim leek en ik er niet van op de hoogte was dat het niet mocht!! Anders had ik het niet gedaan dat meen ik..Ben nieuw hier, maar zal nie meer gebeuren!!!!
|
alle Stephen King's
Carrie (1976) 'Salem's Lot (1979) The Shining (1980) Knightriders (1981) Creepshow (1982) Cujo (1983) The Dead Zone (1983) Christine (1983) Disciples of the Crow (1983) Children of the Corn (1984) Firestarter (1984) Cat's Eye (1985) Silver Bullet (1985) Stephen King's Nightshift Collection (1985) Maximum Overdrive (1986) Stand By Me (1986) Creepshow 2 (1987) The Running Man (1987) A Return to Salem's Lot (1987) Pet Sematary (1989) Stephen King's World of Horror (1989) Graveyard Shift (1990) It (1990) Misery (1990) Tales from the Darkside (1990) Sometimes They Come Back (1991) Golden Years (1991) The Lawnmower Man (1992) Sleepwalkers (1992) Pet Sematary 2 (1992) Children Of The Corn 2 (1992) The Dark Half (1993) The Tommyknockers (1993) Needful Things (1993) The Stand (1994) The Shawshank Redemption (1994) The Mangler (1995) Dolores Claiborne (1995) The Langoliers (1995) Stephen King's Nightshift Collection (1995) Children Of The Corn 3 (1995) Thinner (1996) Sometimes They Come Back Again (1996) Children of the Corn 4 (1996) The Shining (1997) Quicksilver Highway (1997) Trucks (1997) The Night Flier (1997) Apt Pupil (1998) Children of the Corn 5 (1998) Storm of the Century (1999) Sometimes They Come Back For More (1999) The Rage: Carrie 2 (1999) Children of the Corn 666 (1999) The Green Mile (1999) Paranoid (2001) Children of the Corn 7 (2001) Hearts in Atlantis (2001) Rose Red (2002) Firestarter 2: The Next Chapter (2002) The Mangler 2 (2002) Carrie remake (2002) Dreamcatcher (2002) Coming soon: Stud City (2003?) Dolan's Cadillac (2003?) The Talisman (2003?) The Secret Window (2003?) The Running Man 2 (2004?) Salem's Lot remake (200?) Desperation (200?) The Mist (200?) The Girl Who Loved Tom Gordon (200?) Eyes of the Dragon (200?) Asylum (200?) aardig wat Tom Clancy -Netforce -Sum of all Fears -Patriot Games -Clear and Present Danger -Hunt for Red Octobre |
Citaat:
ontopic: The Beach, heb net het boek uitgelezen. |
1984, ik heb de film nog niet gezien, maar ben het boek wel aan het lezen. Heel leuk om te lezen.
Philidelphia, topboek! Silence of the lambs, de film was fijner om naar te kijken. Het leest niet echt prettig, maar ja... |
1984 was ik ff vergeten. Het boek vond ik erg deprimerend (nou ja, toen ik 12 was dan), maar de tekenfilm bekijkt alles via een soms wat vrolijke spiegel, valt mij op. Misschien vond ik dat ook wel omdat het een tekenfilm was enzo, maar ik vond het boek intrigrerender.
|
:D Queen of the Damned...... okay.. als je het boek leest denk je
vefilming :confused: ...meer gebaaseerd op... |
dit gaat nergens over en gaat zo lang duren:
je zou ook gewoon naar www.imdb.com kunnen gaan: based-on-novel als keyword intikken en 20816 titels te voorschijn kunnen toveren, maar daar heb ik geen zin in |
Citaat:
Ik ook van jou is door Giphart in 1992 geschreven, toen bestond nog niet eens het idee om er een script en uiteindelijk een film van te maken... :o |
Citaat:
Snappie? Oja, dit gaat toch over Liever verliefd? EDIT: SORRY!! WAAR WAS IK MET MN HOOFD!!! OKAY, let maar niet op mij, het was laat toen ik het berichtje plaatste. Denk ik? Naja, NEGEER HET MAAR GEWOON! *kruipt weg in een donker hoekje* :o:o |
Watership Down
Quo Vadis The Seven Commandments Ben Hur (nog meer bijbelverfilmingen) De Narnia Chronicles gaan verfilmd worden binnenkort (yay) Brave New World Dracula (iets van 1000 x) Starwars was oorspronkelijk een boekenserie :) Hoop stripboeken (Hulk, Spiderman, xmen :/) |
Citaat:
En ik ga ook geen verfilmingen van boeken opnoemen, je kijkt maar op zo'n movie database ofzo. |
Citaat:
|
Citaat:
|
trainspotting
de avonden the neverending story |
van 90% van de films bestaat een boek, soms worden boeken bewust geschreven om ze te kunnen verfilmen, dus of je dan nog van een boekverfilming kunt spreken?
maar nog een paar klassieke boeken (voor zover ik ze niet gemist heb als ze al genoemd zijn): Moby Dick La Bete Humaine Dracula Frankenstein One flew over the cuckoo's nest Gormenghast (y) Als twee druppels water (de donkere kamer van damocles) Alice in wonderland de Grote Vriendelijke Reus |
Citaat:
|
Citaat:
Zeven plagen, tien ehhhh commandments :D |
Nou, ik kan er op nog maar één komen die er niet bij staat en das vanished/spoorloos gebaseerd op het gouden ei van krabbé (ik heb de film nie gezien maar ik heb het op de achterkant geleze..)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23. |