![]() |
[RH/debian] Kernel panic bij opstarten install
hoi,
ik heb hier 2x linux liggen 1x RH 8 en knoppix 3.2 allebei geven ze bij het booten vanaf CD een kernelpanic en ook windows 98 draait niet lekker op die pc. iemand een idee wat iok eraan kan doen?? |
Memtest?
temp van CPU? |
Citaat:
en hij start net op en memtest lijkt ok :) |
Geven die Linux dingen kernelpanic op precies hetzelfde punt of verschilt het soms?
Linux begint met geheugen vullen op het eind van je geheugen, terwijl Windows bij het begin begint, dat kan dus een factor zijn. Dat win98se niet stabiel is, zegt verder weinig over de stabiliteit van de computer, zet er eens win2k op en bench daar eens 3dmark mee een uur. |
als je nou es post wat er op het scherm komt voor de panic?
|
Citaat:
|
Citaat:
maar ook als ik er een ander stripje inzet komt er dezelfde fout de installs lopen ieder vast op atempting to kill idle proces en problemen met synchroniseren van de task. ben nu de laatste versie van knoppix aan het downen en branden en dan kan ikj misschien meer vertellen |
de laatste versie van knoppix loopt gewoon vast nadat je boot of iets anders hebt ingegeven.
net voor het moment dat je die pinguin hoort te krijgen enzo de iets eerder versie loopt dus op bovenstaande manier vast Citaat:
|
Freebsd setup crasht ook.
ik probeer hem op een AMD K6 te zetten, daar kan ik toch gewoon Ix86 structure voor gebruiken? |
Citaat:
|
Citaat:
toen ik hem toen opnieuw opstarte kreeg ik een werkzame melding: Bad EIP value. dat heeft te maken met APM maar ondertussen is door alle memorie wisselingen me mobo opgeblazen. ik ga eens kijken wat een mobo kost en anders heb ik er gewoon een mooie kast bij :) |
Citaat:
-WJ |
Citaat:
wisselde erg veel en uiteindelijk deed ie hety niet meer :) |
Schakel ACPI eens uit, dat kan je probleem verhelpen. :)
|
*up*
Heeft het geholpen? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10. |