![]() |
kras
er zit een kras op men cd, iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
(ik probeer hem te rippen, maar hij geeft nu dus een read en sync error) verplaats maar als het hier niet hoort, maar ik denk dat ik hier de meeste reacties kan krijgen. |
Citaat:
|
geen idee, denk het niet, is rza, oprichter van wu tang clan :p
|
o
nou hij leek er erg veel op:P |
doppelgänger denk ik
|
tandpasta op de cd en dan van binnen naar buiten wrijven, geen cirkels....schijnt nog wel eens te werken (voor mij wel tenminste)
|
Citaat:
|
tandpasta idd
|
serieus het werkt! Geen dikke lagen natuurlijk, maar het heeft iets te maken met de kristaliserende werking van de tandpasta als het hard(er) wordt.....geloof ik
|
uh okee... hoe vaag.. maar ik zal het wel eens proberen..
|
Als de kras in het plastic zit dan is de CD inderdaad vaak te repareren door 'm licht te schuren met tandpasta.
De data staat namelijk op de metale laag (geen idee of die stoffen onder metalen vallen, maarja), het plastic is om de laser in de goede banen te leiden (zeg maar de groeven van de plaat). Grote krassen brengen dan de laser in de war (het licht breekt dan op de kras). Door het plastic licht te schuren totdat de kras grotendeels weg is en de onderliggende "groef" weer tevoorschijn komt kan de laser weer data lezen. De minuscule krasjes die bij het schuren ontstaan zijn eenvoudiger te corrigeren voor de laser. |
Dank u Prof. Belgo....kan ik het in het vervolg ook GOED uitleggen :p
|
maakt het uit of het aquafresh is? die heeft allemaal kleurtjes :p
thnx iig |
niet te geloven
gaat het nu al over tandpasta's op cd's smeren waar eindigt het? een tros bananen in oma's slip die al jaren aan hemofilie lijdt, en zodoende naar grindcore gaat luisteren? |
ik vind het anders best een nuttige tip hoor. Als het werkt.
|
Ik heb geen krassen op m'n cd's, want ik ga met ze om alsof het m'n bloedeigen kinderen zijn.
|
ik wou dat ik dat deed
moet wel altijd janken als mn dierbare cd's niet meer werken maar ze goed opbergen, daar heb ik de geduld niet voor... |
whaha bananen :D
Ik zal t ns gaan proberen die tandpasta. M'n zusje had m'n killswitch cd geleend en verragd, je kan nu door de cd heen kijken :/ Verder zelden krassen, want opbergen, dat kost niet zoveel tijd.. |
je moet je cds ook gewoon met liefde behandelen. je moet ze soms eens in de watten leggen. Netjes strelen, liefkozende woordjes tegen ze zeggen etc. Je deelt namelijk je meest intieme momenten met ze, dus daar mag best weleens wat tegenover staan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
*aait over hoofdje* stilmaar. |
Citaat:
:D |
Citaat:
|
owja..damn. al die namen. Zal vast zeggen dat ik altijd namen door elkaar haal. Dus dit zal niet de laatste keer zijn dat ik weleens een verkeerde naam neerkwak
|
Citaat:
maar neej ik behandel ze ook niet goed... helaas... |
knuffelen is goed... worden ze rustig van..haha
achja ik zorg altijd dat ik geen krassen krijg. bewaar alles netjes in de hoesjes e.d. ik ga er dus best zuinig mee om. ik kan er ook niet tegen als mensen ze laten slingeren, want dan ga ik ze vanzelf opruimen.. (rare gewoonte) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52. |