![]() |
Herinnering
~Herinnering~~
Lang nadat je wegging zat je geur nog aan mijn handen, mijn hart was buiten adem en je stem klonk door mijn hoofd Zelfs na al die jaren, kan ik je lach nog horen, zie ik nog steeds de fonkeling van je ogen als je sprak Het tikken van de klok heeft geen invloed op de dagen, want tijdloos zijn de uren die ik zonder je doorsta Maar zolang ik je ziel voel, ben ik niet bang te leven, meer vrees ik het moment dat ik je niet meer mis... Hebben jullie naast kritiek/commentaar misschien ook suggesties voor een betere titel? |
Mooi gedicht, ik kan me echt inleven.
Alleen het laatste couplet vind ik er niet echt helemaal bij passen. Misschien kun je 'ziel' veranderen in 'verdriet'?? verder echt mooi! Liefs, Janich |
Dank je wel voor je reactie, blij dat je t mooi vindt.
Ik zat zelf ook te twijfelen over het woord ziel...'verdriet' past in de zin wel mooi in het ritme maar geeft niet precies het goede gevoel weer. ik bedoel meer dat je 'zijn aanwezigheid voelt' maar misschien moet ik het toch nog anders verwoorden. Heb je suggesties (of iemand anders)? |
ik vind het erg mooi verwoord en herkenbaar, alleen je zinnen af en toe wat...minder pakkend overkomen....
|
Ik vind de eerste drie strofes echt heel erg mooi: die lezen lekker en zijn gewoon goed! Maar de laatste past er inderdaad, zoals Janicha al zei, niet echt bij. Ik zou sowieso 'maar' weglaten, ik weet niet: door dat woord vind ik het niet echt meer lopen. Ik zou er zelf van maken: zolang ik je ziel kan voelen, ben ik niet bang te leven, meer vrees ik het moment, dat ik jou niet meer mis...
xxx |
K heb geen kritiek (iig niet negatieve) Vin em heel cool! :D
|
Ik vind het ritme enzo wel mooi,
het raakt me alleen niet, niet krachtig genoeg geschreven ofzo.. Net zoals secreet zei.. |
hij is perfect :D
|
Heel erg mooi. Komt in mn verzameling :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09. |