![]() |
uitspraken van epictetus
Als een waterbekken,zo is de ziel;als een straal die in het
water valt,zo zijn de voorstellingen.Zodra het water bewogen wordt,geloven we dat ook de straal beweegt,maar dat is toch niet het geval.en als iemand duizelig wordt,waken niet zijn vaardigheden en deugden verward,maar de geest waarin ze zich bevinden.Is zij rustig,dan zijn zij het ook -Epictetus- Wat vinden jullie van deze uitspraak,ik vind hem mooi. en hij klopt ook. :) |
Zeker mooi, een andere mooie van Epictetus is: 'Men kan niet twee maal in dezelfde rivier stappen'.
|
Citaat:
je kan nooit 2 keer dezelfde fout begaan? |
Citaat:
|
i dont know dat zegt die andere dude.
|
Hebt u dan niet de kracht gekregen waarmee u alles kunt verdragen wat u overkomt?
ja,maar wat als ik verkouden ben? waarom hebt u dan handen,mens,hebt u die niet ook om u neus te snuiten?zit de wereld logisch in elkaar als iemand zn neus druipt?is het nit veel beter dat u uw neus afveegt dan erover klaagt? -epictetus- |
Kan het topic niet beter de naam "uitspraken van epictetus" dragen? Stukken overzichtelijker lijkt mij.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je kan niet twee keer in de zelfde rivier stappen. Staat inderdaad voor de constante verandering. |
Citaat:
|
God is dood.
|
Wat is de bedoeling hiervan?
Lijkt me weinig discussiewaarde hebben, tenzij je d'r zelf een stelling aangooit. PM me maar als je t er niet mee eens ben dat ik t op slot heb gezet. |
Ik wou hier nog even aan toevoegen:
De bal is rond. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:23. |