![]() |
Reggae!
Ik zoek leuke reggae. Ik ken nog bijna niets, dus alle tips zijn welkom enzo :)
|
bob marley :D
|
ub40, beef, peter tosh
|
tjah bob marley haha, maar beef, das toch ook wel reggae af en toe? hmm...ik weet niet zo veel reggeabands...:(
|
Anthony B.!
|
Bob Marley en Beef ken ik al :) En sublime ook, das toch ook reggae? UB40 ken ik een nummer van ofzo, dus dat en de rest zal ik eens gaan luisteren :)
|
ik kan me herrineren dat op werchter dit jaar een of andere reggea band speelde*denkt na* oh ja Morgan Heritage
|
Steel Pulse
Peter Tosh Israel Vibration Black Uhuru Burning Spear |
Alpha Blondy(ie)
Eek-a-mouse die luisterde een vriendin van mij vaak.En die houdt van reggae dus dan zal het wel. |
Alpha Blondy is erg goed. Eek-A-Mouse is grappig hehe.
Ik ben opgegroeit met reggea, maar luister het zelf nooit. |
Bob Marley. Verdre is Beef gewoon erg goed, en een goede instapper omdat het niet té 'rasta' klinkt, maar gewoon lekker met rockinvloeden.
Peter Tosh Sly & Robbie |
Ub40 en Beef inderdaad luister ik eigenlijk ook best veel
Beef staat dit jaar overigens net als 2 jaar geleden in 't voor pragramma van Ub40 en ik heb ooit gelezen dat beef reggea/ska/rock is maar goed 't klinkt in ieder geval lekker |
Citaat:
BEEF = ska. :cool: |
eeka mouse is vet!! :D
|
Citaat:
|
Nu speelt Israel Vibration in Nighttown. Kon erheen, maar ik ben te moe.... :p
|
Citaat:
|
Wat israel vibration of moe zijn?
|
Citaat:
|
En hoe weet jij dat? Kan me niet herinneren je ooit ontmoet te hebben.
Like i said...ik ben opgegroeit met reggea... |
Citaat:
Maar in dat blad wat ik dus gelezen heb stond letterlijk: Beef een mixje van reggea/ska/rock en als 't maar lekker klinkt kan ik me er niet druk om maken of het nou reggea ska of rock is |
Citaat:
|
Beef is een combinatie van alle soorten reggae die er zijn... van rootsreggae tot ska en one-dropshit. Maar Beef = ska is bullshit.
|
beef is toch geen reggae, dat is nep-reggae.. :p , het komt niet eens in de buurt (n)
dit zijn ongeveer de beste reggae albums die dr bestaan (heb ik al s eerder gepost: Abyssinians: Satta Massagana Beres Hammond: Love From a Distance Reggae Max Bob Marley & The Wailers: Kaya Legend Uprising Bounty Killer: My Xperience Dezarie: Fya Glen Washington: Get Next to Me Gregory Isaacs: Willow Tree Heptones: Party Time Israel Vibration: Forever Jimmy Cliff: Wonderful World, Beautiful People Luciano: After All Midnite: Ras Mek Peace Unpolished Ras Shiloh: Babylon You Doom Soul Syndicate: Harvest Uptown, Famine Downtown Steel Pulse: Handsworth Revolution Tetrack: Let's Get Started en kijk ook s voor: Kofi,Lee"scratch' perry,maxi |
don't forget the wailers! :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik hoor te weinig mensen hier over Jimmy Cliff... Ik ben vrijdag bij z'n concert in Paradiso geweest, was echt super. Tis een ongelovelijk maffe man (hij deed me aan Steve Urkel denken :D), hij is nog behoorlijk beweeglijk voor z'n leeftijd, en de muziek is ook van zeer hoog niveau. Tis echt oer-reggae, dat is mooie ervan :). UB40 is ook goed natuurlijk, ik ga naar t concert eind dit jaar :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11. |