Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Wat doe jij als je puistjes voelt opkomen!!!!!!!! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=54360)

MissLopez 13-04-2002 22:39

Wat doe jij als je puistjes voelt opkomen!!!!!!!!

ieja........zoals nu

ik ben dus ongesteld je kent dat wel, gister voelde ik eentje opkomen, vandaag twee en nu voel ik een derde. Je krijgt dan zon pijnlijk gevoel, je voelt een bobbeltje en verrek. Tot je grote schrik ontdek je een puist!!!!! :P

wat doe je dan? ik wil m meteen weghebben aangezien ik altijd puistvrij ben.....en als ik dan een piustje heb word ik helemaal gek. Moet ik er nou gewoon vanaf blijven, wordt het erger als ik eraan zit? Heb ik kans dat het vanzelf weggaat offuh moet ik er wat opsmeren ofzo?

miep 14-04-2002 02:22

nah hee, ik ben ook ongesteld!!!! :D wat toevallig!
uhm, wat ik er altijd op smeer is: zo'n klein tubetje van clearasil, dat werkt echter alleen als ie nog aan het opkomen is (is ook jouw vraag :) ) en niet als er al een dikke puist zit!
het is een klein tubetje en het is van clearasil, je ziet 'm vast wel ergens liggen, anders even vragen!

succes!

Kadaver 14-04-2002 10:13

Citaat:

miep schreef:
nah hee, ik ben ook ongesteld!!!! :D wat toevallig!
uhm, wat ik er altijd op smeer is: zo'n klein tubetje van clearasil, dat werkt echter alleen als ie nog aan het opkomen is (is ook jouw vraag :) ) en niet als er al een dikke puist zit!
het is een klein tubetje en het is van clearasil, je ziet 'm vast wel ergens liggen, anders even vragen!

succes!

Je hebt helemaal gelijk. Deze tube van clearasil werkt ERG goed maar is ook wel duur, 15 gulden ongeveer voor een heeeele kleine tube. Als je dus een puist voelt aankomen dan moet je er als de kippen bij zijn met dit spul en dan zul je zien dat hij na 2 dagen alweer verdwenen is. Je hebt 2 soort: eentje is een beetje huidkleurig en daarmee kun je die rode bult een beetje verbergen zeg maar, en die andere is kleurloos.

Het idee achter het middel is dat hij het uitdrogingsproces van de puist behoorljk versnelt. Veel succes!

^AmArU^ 14-04-2002 10:27

die tube werkt inderdaad heel erg goed;
ik gebruik hem alleen nooit meer, volgens mij is het spul ook al verrot maar goed;
je moet er vooral niet aankomen
gewoon wachten en dan uitknijpen :P

shanli 14-04-2002 11:57

of gewoon tandpaste op smeren,dat wil ook wel helpen.
Het probleem bij mij is dat ik gewoon niet van mijn puisten kan afblijven,ik knijp ze uit en dan komen er nog meer en dan loop ik ook nog rode plekjes van het uitknijpen :(

LovelyOne 16-04-2002 17:18

tandpasta smeren !!!

Cerberus 16-04-2002 17:36

lekker laten zitten...in ieder geval niet aan gaan krabben! en als ie 'rijp' is lekker uitknijpen die hap :D

Nena21 17-04-2002 12:03

Citaat:

LovelyOne schreef:
tandpasta smeren !!!
Is juist niet goed,schijnt behoorlijk slecht voor je huid te zijn

Kat 17-04-2002 16:49

Citaat:

Celesta schreef:

Is juist niet goed,schijnt behoorlijk slecht voor je huid te zijn

Creracil is ook slecht voor je huid, het droogt uit. maarja, je moet toch wat he...

lake bodom 17-04-2002 17:01

tandpasta helpt niet bij mij, word t alleen groter en roder van...
maare als je hem uitknijpt dan komt er ook altijd bloed mee uit... en na 3 uurtjes is dat pas gestopt ofzo :S
maarja, kheb er nu dus weer een, kwacht wel gewoon, kga er niet aanzitten,

Nena21 17-04-2002 17:21

Citaat:

Kat schreef:

Creracil is ook slecht voor je huid, het droogt uit. maarja, je moet toch wat he...

Dat is waar,maar tandpasta is denk ik slechter,en het helpt totaal niet bij mij.
Ik ga toch maar eens clearasil kopen,ik heb normaal niet zo'n last van puistjes,maar in de periode dat ik ongesteld ben wel,en t is behoorlijk irritant en bah :D

Somebody Special 18-04-2002 13:55

Nix :p

DarkCat 18-04-2002 16:25

Citaat:

MissLopez schreef:
Je krijgt dan zon pijnlijk gevoel, je voelt een bobbeltje en verrek. Tot je grote schrik ontdek je een puist!!!!! :P
Ik heb ook weleens ergens een puistje als ik ongesteld word.. maar dat voel ik niet aankomen hoor :o Ik ontdek gewoon een wit stipje ergens en probeer het dan zo snel mogelijk weg te krijgen :D Het is elke maand weer een verrassing waar er eentje opduikt :D
Maar als je het aan voelt komen lijkt het me handig, want dan kan je voorzorgsmaatregelen nemen, je hebt van die uitdrogende sticks waarmee je het kan aanstippen (geloof ik)..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48.