![]() |
ijzig
IJzig
Op de kille vlakten van mijn geheugen In de koudste hoek van mijn gevoel Tussen waarheid en een leugen Zit je stil en zonder doel Al het leven is vergeten Al jouw vuur is nu gedoofd Je bent verbitterd en verbeten Niets meer waar je in gelooft De stilte daar is oorverdovend De kilte gaat tot op het bot De voorspellingen niet veelbelovend Bevroren blijven lijkt je lot Afstandelijk kijk je in m’n ogen De kou trekt voelbaar door me heen Een redding niet in mijn vermogen Dus laat ik je toch maar weer alleen Ik laat je zitten op die vlakte Laat je stikken in de kou Vlucht nu voor mijn eigen zwakte Vlucht voor wanhoop vlucht voor jou © Sanne april 2002 |
Dit vind ik een heel sterk gedicht!
een mooi rijmschema duidelijke taal/inhoud wel:( en leest heel goed weg! ...mooi hoor!!:) liefs, mariamne |
harstikke mooi gedicht, het loopt echt lekker.....
|
mooi, sad, en loopt best goed...
|
hij is mooi. hij loopt goed door het aantal lettergrepen dat je steeds in de zin zette. ik vind het 'thema' ook goed beschreven.
erg mooi. |
Wat leuk om zo'n positieve reacties te krijgen!
Het gedicht is trouwens geschreven voor een opdracht voor tekenen. Ik ga het waarschijnlijk in een schilderij verwerken. Oh ja, de zin Citaat:
:) |
heel mooi! loopt lekker, leest lekker en ook nog eens een mooie inhoud (tekst)...
SUPER! :D Rupsje |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12. |