![]() |
Transgenderisme
Ik ga er niet echt vanuit hier (veel) mensen aan te treffen die zich erin herkennen, maar toch vond ik dat het wel eens tijd werd voor een topic hierover ;)
In een poging om het uit te leggen: Een transgenderist is iemand die zich niet man en niet vrouw voelt. Een transseksueel is iemand die het gevoel heeft in het verkeerde lichaam te zitten en zal ook een sterke afkeer van het geslacht dat hij of zij lichamelijk heeft hebben. Een transgenderist heeft dat niet. Ook heeft het niets te maken met seksuele verlangens zoals dat bij travestie wel -doorgaans- het geval is. Als een 'Hzij', zoals dat door sommige transgenderisten genoemd wordt en dat ik voor het gemak maar even gebruik, 'man' of 'vrouw' in moet vullen zal hzij dat het liefst allebei invullen of allebei leeglaten. Heren- of damestoilet? Waarom niet gewoon allebei? Ik bedenk me straks ongetwijfeld een stuk meer, maar dit vind ik een mooi begin :) En nee, ik heb hier persoonlijk niet meer ervaring mee dan een transgender buur'meisje' |
Eigenlijk best logisch.
|
is het hetzelfde als androgynie (spelling??), dus een soort geslachtloosheid, niet duidelijk man of vrouw? of hebben ze wel degelijk voor hun gevoel een sekse, namelijk allebei?
hmmm, ik vind dit soort dingen altijd wel interessant, maar kende transgenderisme nog niet. |
Citaat:
ik heb daarover wel eens iets gelezen. dat ging over een meisje (een meisje ja!) die had geen vagina maar wel borsten. overgigens had ze ook geen piemel ofzo hoor. en volgens mij is dat meer in de richting wat jij bedoeld. zij voelde zich overigens wel een meisje. -xx- |
Een transgenderist is biologisch volledig man of volledig vrouw, geen mengvorm ofzo ;) Er zijn transgenderisten die dicht tegen travestie aanzitten (gewoon af en toe eens als het andere geslacht willen kleden, meer niet), transgenderisten die dicht tegen transseksualiteit aanzitten (het liefst 's ochtends zouden kunnen bepalen welk geslacht ze die dag zijn) en de grootste groep die helemaal geen man en helemaal geen vrouw of juist man en vrouw tegelijk wil zijn :)
|
En dan heb je ook nog de alombekende hermafrodieten
:p |
Citaat:
|
Weet ik, schat.
Maar het kan ook de nodige probleempjes opleveren, toch. Ach, het was ook maar een bijvoegsel-iets. |
Citaat:
Citaat:
|
En is transgenderisme dan het tegenovergestelde ervan?
Omdat zij zich niet mannelijk als vrouwelijk voelen? Onzijdig dus. |
Citaat:
Met de beschrijving van 'transgenderist' op die site zijn velen het niet geheel eens, maar het is tenminste een begin :) Transgenderisten voelen zich overig niet altijd 'onzijdig'. Soms is het ook gewoon het gevoel dat ze beide geslachten hebben, dus niet man en niet vrouw zijn, maar ook niets ertussen ofzo. (Beschrijving ervan is moeilijk, omdat ik het zelf niet heb ;)) |
Citaat:
Ik geef hier trouwens ook maar even de pagina van die site waar het begrip wordt toegelicht: http://www.renee3t.nl/pages/transgender.htm |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31. |