![]() |
[word2000] sjablonen
Ik moet in heel veel word bestanden een koptekst en een voettekst invoeren. Dat moet volgens mij via sjablonen kunnen, dus ik heb een sjabloon gemaakt met de koptekst en de voettekst die ik wilde hebben. maar hoe pas ik zo'n sjabloon toe in een document. Ik probeerde extra-sjablonen en invoegtoepassingen, maar dat werkte niet. Geen koptekst/voettekst. Als ik het sjabloon gewoon los open zie ik wel de koptekst en voettekst. iemand een idee?
(word 2000 natuurlijk) |
oja, en dan nog wat. (ik doe het maar in hetzelfde topic, 2 topics staat zo hebberig hè)
Hoe kan ik makkelijk een hele tekst in hoofdletters zetten? |
IN Word XP kan je onder View -> header and footer gewoon de header en footer invoeren...
Alleen in hoofdletters, is tikken met capslock aan ;) en anders je tekst selecteren Format -> Font en dan 't vinkvakje "All Caps" aanzetten. (NL: Opmaak -> Lettertype) |
Citaat:
|
Maak er een macro van, als de bestandsnamen een logische volgorde hebben kan je ook dat automatiseren.
[iamcj] |
ja, macro. ik vreesde al dat ik daarmee zou moeten gaan werken. Ik snap dus helemaal niets van macro's. hoe werken ze? wat doen ze? hoe maak je ze?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:32. |