![]() |
Angstvisioenen
Een tafel vol genot
met gasten etend tot er stemmen klinken Smachtend naar verval zijn kabbelende beekjes in een dal van zorgen Magen openscheurend zwart pessimistisch gal optimisme als kern van de depressie Doodse kreten van angst en een brandend verlangen maar gevangen door een zwak omhulsel Een bloedend hart de mensheid lijdt maar hellevuur zijn engelenvleugels Tranen glijden en ik huil Dit gedicht heb ik geschreven na het commentaar van Tacidus op verschillende gedichten. Dit gedicht gaat noch over hem, noch over de mensen die hij bekritiseerde. Ook is dit geen bewijs aan Tacidus, maar het was zijn commentaar dat mij er toe zette om weer eens wat te gaan dichten. Dank u wel Tacidus :D Voor de mensen die het niet wisten, Tacidus is een fantastische naam. Tacidus is vast een verbastering van Tacitus. Tacitus als man was een groot geschiedschrijver en vriend van Plinius. Als zelfstandignaamwoord betekent het zoveel als verzwegen, onuitgesproken, wat natuurlijk erg toepasselijk is ;) |
ik herken hier heel veel in :eek:
tacitus is idd (y) |
leer spellen
|
ik denk eigenlijk dat je iets te moeilijke woorden hebt gebruikt alleen omdat die mooi klinken; maar ze voegen niet echt iets toe. De laatste strofe vind ik erg mooi: goede afsluiting. kvind het wel een leuk gedicht. xxx
|
okay, ik weet dat je per se wilt reageren, liever dat dan iets fatsoenlijks neer te pennen, maar zou je me toch kunnen uitleggen wat je bedoelt met de opmerking:
Leer spellen |
leer lezen :)
|
whaaa ik word gek! Vertel het wat het is... PLEASE!. Gelukkig weet ik nu dat leer lezen/spellen niet hetzelfde klinkt als val dood, maar dat het vriendelijker bedoeld was. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23. |