![]() |
Opethfans hier?
Ik vroeg het mij maar af. Zou nog cooler zijn mochten er hier vrouwlijke zijn :D Kheb nog nooit echt een vrouwlijke opinie over Opeth gehoord. Enkele vraagjes erbij:
Hoe oud ben je en hoelang luister je al naar Opeth? Wat spreekt je zo aan in hun muziek? Heb je ze live op Graspop gezien en wat vond je ervan? (ik vond ze het beste :p Beter als Metallica op Werchter vind ik) |
Ik ben 18 en ik ken ze sinds Blackwater Park, kweetnie hoe lang dat is.
De dynamiek spreekt me aan. En ik heb ze niet gezien op Graspop, wel op Dynamo maar daar hadden ze kutgeluid. |
ik ken ze al van toen ik 13 was,2 jaar geleden dus.kende de nummers face of melinda,funeral portrait.nu ken ik alles van ze en ik heb ze al 2 keer live gezien(graspop en biebob in belgie).wat me aanspreekt in hun muziek is:de geniale gitaren(face of melinda,benighted,solo's..)de teksten(still life en MAYH concept album) en de afwisseling tussen de hardere en zachtere stukken.
|
Awesome. Fijn om te weten da er nog mensen met smaak zijn :p
|
ooit had ik hier een nickname anathema maar daarvan ben ik me pass vergeten en die is blijkbaar weggehaald ofzo
|
jup opeth lekkul en anathema ook
|
MAYH is een van mijn meest geliefde CD's. Net als Orchid. De rest is ook goed, maar spreekt me toch minder aan ofzo.
|
Ik vind Opeth echt geniaal. Vooral Blackwater Park. Geen woorden om de genialiteit daarvan te beschrijven.
Het contrast. De sfeer. De teksten. Het gitaarwerk. (Opeth is ook echt heerlijk om op gitaar te spelen) |
Had Blackwater Park gekocht. Het is niet mijn smaak.
Ik geef meer om Thrash Metal. |
Blackwater Park is echt super. Gewoon lekker emotioneel. Bovendien is hun sleutelwoord is afwisseling (y).
|
ken ze sinds Still Life, kheb nu alle cd's. My Arms, Your Hearse en Blackwater Park zijn favoriet, maar eigenlijk zijn ze allemaal goed. de dynamiek in het nieuwere werk spreekt me alleen wat meer aan; dat maakt Opeth apart. verder zit er vet drumwerk in. kheb ze nu ondertussen 2 keer live gezien, maar als ze weer naar Nederland komen ben ik zeker van de partij.
ja, echt een wereldband (y) |
ik ken ze, net als Daantje sinds 'still life', maar 'Blackwater Park' vind ik ontzettend goed, 'drapery falls is.... geniaal'.
ik vind net als daan dat de dynamiek beter is geworden, al hadden ze geen tweedeling moeten maken, de combinatie was altijd perfect, het was niet nodig geweest. Maar wel een band die durft, en artistiek cre-eren op een hogere plaats heeft staan dan de meeste 'hedendaagse veilige' metalbands |
Ik ken ze ook wel, goede muziek:)
|
-ik ken ze ongeveer 1.5 jaar
-gezien in biebob en graspop -heb alle cd's -gegrunt op deliverance is spectaculair :D -de afwisseling tussen hard en zacht is true |
Ik ken ze nu een kleine anderhalf jaar en vind ze goed om dezelfde redenen als hierboven al vermeld staan. Eén van mijn favoriete bands.
|
ken ze sinds my arms your hearse
ik heb ook alle cd's maar vind blackwaterpark GE-NI-AAL gezien in biebob en op dynamo 2001 en op graspop ( denkik de enige vrouw in die pit :cool: ) ik zat er al in van voor hij zij : i've saw a little mosh down there , I wanna see more of that was wel gaaf ik heb ze leren kennen door een lokale metal winkel de verkoper zij: deze moet je eens proberen , huur hem eens , breng hem morgen terug , hij was laaiend enthousiast over mayh ik zocht nog batterijen voor de disk man ( had toen nog geen computer , stereo kapot ) en dan liedje 1 dacht ik: wtf een piano band? vanaf liedje 2 tot 9 stroomde de genialiteid ervanaf bij "credence" begon ik zelfs BIJNA te huilen (ook in biebob) zonder reden ohja : beetje spijtig dat steve wilson zich zoveel komt moeien(op bleak is hij gaaf , maar dan) , beetje bang dat het een officieel lid word en dat ze dan rustig voortgaan maar ik ben zeker op de damnation tour iemand eenig ideé wat ze daar spelen? |
Citaat:
2 - Geen ene moer, het is saai, langdradig, eentonig, flauwe afwisselingen van hard naar zacht (nieuw voor de metal wereld, dat wel), flauwe melodielijntjes 3 - Ik ben weggelopen. Metallica was op Rock am Ring wel vet (y) |
Citaat:
- Windowpane - In My Time of Need - Death Whispered a Lullabye - Closure - Hope Leaves - To Rid the Disease - Ending Credits - Weakness -- SHORT BREAK -- - Benighted - To Bid You Farewell - Soldier of Fortune (Deep Purple Cover) - The Face of Melinda word gaaf dus :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
de afwisseling en geweldige ritme/tempowisselingen ze zijn ook beter dan metallica vrind...metallica is namelijk nogal afgezwakt... |
Hallo mijn naam is... :rolleyes:
ik ken ze zolang als het nummer The apostles in Triumph wat op een Candlelight compilatie stond. Geen idee uit wanneer die compilatie is, maar dat nummer komt volgens mij van Orchid, of Morningrise. Daarna een tijdje Opeth niet gevolgd en pas bij Blackwater Park weer echt overtuigd geraakt van de kwaliteit van deze band. |
Citaat:
|
Ze zijn egt goed 2 jaar geleden had ik wat cdtjes geleent van een vriendin van me maar ze heerschen zwaar :)
ze maken ook hele rustige nummers dat vindt ik ook erg mooi. Maar de tempowisselingen en veranderingen in de sfeer vind ik top (y) |
Citaat:
|
Ik ben fan van de langzame nummers. Ik hou van Damnation, de rest van de cd's ken ik niet, alleen een paar nummers. Ik moet er beslist meer van gaan downloaden (y)
|
Citaat:
|
tering bijna alles wat opeth maakt is gaaf
|
Iedereen vindt het heel gaaf en geniaal. Ik niet, sorry. Ik snap het geniale er waarschijnlijk niet van. Ik vind het saaie en duffe nummers
|
Citaat:
|
zijn wel goed
live is ook tof |
opeth:
geweldige band. (naar mijn mening) ABER WARUM?: - fantastische songwriters - geweldige opbouw - perfecte balans tussen hard en zacht - technisch erg goed - sfeervol - geweldige zanger: grunts afgewisseld met cleane, diepe zang favoriete albums van mij zijn -MAYH -Still Life |
Citaat:
(zo ervaar ik ze tenminste) Die van Blackwater Park vind ik met afstand het beste. Het meeste sfeervol, en ik proef er de meeste felheid en emotie in. Luister maar bijvoorbeeld de tweede helft van Blackwater Park (het nummer). Wauw. |
Citaat:
tips; The Drapery Falls Blackwater Park To Bid You Farewell Dirge For November Advent April Ethereal Demon Of The Fall The Leper Affinity Deliverance |
Citaat:
Ik blijf trouwens hopen op Harvest. (die heb ik nou nog steeds niet live gezien...) Aangezien dit misschien niet een vaste setlist is. |
Ik ben 19 en ken ze sinds blackwater park ongeveer...
al 3 keer gezien :) en blackwater park is echt een klassieker inderdaad ! |
Ik vind Opeth herrie. Ik heb het gedownload op aanraden van Thought Alive. Hierna heb ik besloten niet meer met hem te mailen. Waarom zulke herrie terwijl er ook mooie klanken worden voortgebracht, door middel van orgels en harpen?
Ik houd niet van negativiteit. |
wie ben je dan? :o
|
Evito je zwamt uit je nek, het is niet negatief het is prachtig. Blackwater Park is een orgasme in de vorm van een cd gegoten.
|
Citaat:
|
Hoe oud ben je en hoelang luister je al naar Opeth?Ik ben 18 jaar en luister nu ongeveer een jaartje of twee naar Opeth. Leerde het toen kennen via mijn beste vriend. Hij vond dat ik dat nl echt eens moest luisteren.
Wat spreekt je zo aan in hun muziek? De afwisseling tussen de harde en langzame stukken. Bovendien kan je er thuis heerlijk naar luisteren en ga je als je ze live ziet helemaal uit je plaat. Heb je ze live op Graspop gezien en wat vond je ervan? (ik vond ze het beste :p Beter als Metallica op Werchter vind ik) Helaas hadden de tenten op graspop weer eens kut geluid wat niet uit mag sluiten dat ze weer geniaal de pan uit heerste die gasten. Heb ze voor graspop ook al eens gezien en die gasten ezijn gewoon vooral live zo onwijs goed en je moet ze elke keer weer van dichtbij zien. Daarvoor heb ik de helft van overkill gemist op graspop, maar het was het wel waard. Oh ja en over metallica kan ik niet oordelen, want dat heb ik niet gezien. (geen fields of rock, rock am ring of werchter) |
Citaat:
Ow ben je er zo een http://www.xezium.nl/smilies/puh2.gif begin dan eerst met een rustig nummertje te luisteren... Download deze maar deze is erg mooi! Opeth - Benighted |
Ben 16, en ik ken ze nu zo'n 2 jaar, sinds Blackwater park. Aangeraden door mn toenmalige vriend. Daarna heb ik de overige cd's nog gekregen/gekocht/gedownload, want ik vind 't echt geweldige muziek.
De afwisseling tussen hard en zacht (zoals al eerder gezegd is) vind ik erg goed. Teksten spreken me ook aan, erg mooi. Ik heb ze live gezien in Utrecht, in Maart. Tsja, het was gewoon geweldig, verder weinig over te zeggen. Geluid was goed en de sfeer ook. |
Citaat:
Maar eigenlijk wil ik 'm wel kopen ooit 'ns .. :| |
Owh... dat was eigenlijk eXo onder mindlezz' naam..
|
Opeth is de beste band ter wereld.
In mijn kleerkast: T-shirts: Deliverance Still Life Orchid My Arms Your Hearse Morninglife Blackwater Park Longsleeves: Still Life Morningrise Blackwater Park Look Your Last Upon The Sun (Ivanhoe) Hooded: My Arms Your Hearse Deliverance tour Morningrise 1 Worker 1 Skimuts 1 zelfgemaakt ding platenkast: Alles. ook limiteds, promo's en gesigneerd spul Need I say more? Oh ja, ik heb ze ook geinterviewd. |
Citaat:
|
ik vind opeth zo kut, muzikale mietjes
|
opeth is geniaal (y) , tot nu toe 2 keer live gezien en de beste cd vind ik ''morningrise''(ben ik nou soms de enige die dit de vetste cd vind?)
waarom vind ik het vet: -technisch goed -perfecte afwisseling tussen harde en zachte stukken |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06. |