![]() |
hij vind t blijkbaar niet leuk als ik dingen voor mezelf doe?!
Jeej, ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen, maar het zit zo...Ik ken al 2 jaar een hele lieve jongen...Sinds een dikke maand hebben we nu wat samen en het gaat hartstikke goed!
Er is alleen 1 minpuntje aan um die ik nu voor de derde keer zie... Voorbeeld; Het is vandaag heel mooi weer en ik vroeg gisteren aan um of we gingen zwemmen maar hij zou al met een kameraad gaan...Naja is goed jah, ga ik niet moeilijk over doen... Hij zegt dan dat hij ook wel met mij wil zwemmen als het niet door zou gaan, want het was nog niet helemaal zeker of ze wel zouden...Naja toen zei ik al dat ik misschien ook wel met mn moeder mee zou...Hij zei dat als dat zo was, of ik dat ff wou smsen...Nou, tuurlijk lieverd... Ik ga met m'n ma mee en sms um zoals afgesproken en wens hem veel plezier als hij nog weggaat... Ik krijg een teleurgesteld smsje terug...''leuk is dat...'' (en nog wel meer; ''veel plezier dan maar'' enz) Ook vroeg ik een tijdje terug of hij mee ging naar de brasserie...Hij zegt nee en als ik dan met een vriendin gaat isdie weer teleurgesteld... Ook als ik met vrienden ga zwemmen, vraag ik hem soms mee, maar dan is t ook nee en dan als ik wel ga, isdie weer teleurgesteld... Ik vat der niks meer van! Mag ik dan geen lol meer hebben?Moet ik alles met hem doen?Als hij er geen zin in heeft maar iets met hem aan doen waar hij wel zin in heeft? Als hij dat denkt isdie bij mij verkeerd, want ik ben erg zelfstandig en hou ervan om me eigen ding te doen... Ik heb t wel eens geprobeerd om over te hebben maar t gaat gewoon door en t word zo irri! Verder is alles goed tussen ons, dit is t enige wat me irriteert... Ervaring of tips? Alvast bedankt! |
Ik zou het er nog een keer met hem over hebben en hem dan heel duidelijk maken hoe jij het ziet, dat hij je niet kan verbieden ed om dingen te gaan doen, zeker niet als je eerst vraagt of hij mee wil en hij dat niet wil. Moet je dan soms de hele dag thuis blijven zitten? Hij gaat toch ook dingen doen met vrienden? Wil hij niet luisteren, dan zou ik hem mailen of wat dan ook.
Succes iig. |
Het lijkt wel alsof hij jou als een soort reserve wil gebruiken. In principe wil hij niet of met een vriend, maar als hij toch wil gaan of die vriend zegt af dan moet jij elk moment van de dag beschikbaar zijn. Het komt op mij een beetje egoïstisch over. Misschien heeft hij het zelf niet door, ik zou het nog maar eens goed duidelijk maken.
Misschien is misschien en als dat voor hem geldt, geldt het ook voor jou. Jij hoeft echt niet thuis te gaan zitten wachten tot hij een keertje iets met jou wil gaan doen en dat mag hij best wel weten. Als hij de zekerheid wil hebben dat hij met jou iets gaat doen mag hij daar zelf ook wel iets voor inleveren. Je bent niet een soort backup. Nogmaals, misschien beseft hij het zelf niet, maar je moet hier wel over praten, want je hoeft dit echt niet te pikken. Hij is wel erg onredelijk bezig nu. |
Hmm... leg het hem goed uit dat jij ook nog dingen naast hem doet.. Natuurlijk mag hij het jammer vinden, maar hij moet er niet om gaan knorren. Als hij blijft knorren, gewoon niets van aantrekken.. jij moet gewoon lekker je eigen leven naast hem houden.
|
Naja, hij zei wel nadat ik hem vroeg dat wij ook wel konden gaan...Ik heb t er net over gehad met um (op msn) en toen zei hij dat hij zo graag iets met me doen wil dat hij t jammer vind als ik met anderen iets doe, maar hij spreekt toch ook met anderen af? Dan begin ik ook niet te trippen...
Naja, we hebben t er nog wel een keer over... Bedankt voor de reacties... |
Leg hem gewoon duidelijk uit dat jij je eigen dingen ook wil blijven doen. Dat lijkt me wel logies.... Laat hem ook gewoon zen verhaal doen wat hij er van vind en dan kijke hoe het gaat
|
Hmm als het nou zo was van eerst vraag ik me vriendinnen en als die niet willen dan vraag ik mijn vriend. Dan begreep ik je vriend wel maar dat is dus niet zo. Je vraagt steeds hem als eerst of hij wat wil doen. Dan moet hij ook accepteren dat jij dan met andere mensen gaat als hij niet wilt. Misschien is hij wel saai en doet hij dingen niet graag en als jij dan toch gaat is hij misschien jaloers dat jij zoiets leuk vind of misschien gaatie denken dat je iemand anders ontmoet in het zwembad bijvoorbeeld (lijkt me sterk als hij zo denkt maar je weet het niet)
Ik heb wel als we op msn zitten, ik en me vriendin en ze gaat opeens naar buiten vind ik dat best jammer. Maarja ze moet toch ook haar dingen doen. Dat ik het jammer vind komt ook een beetje door dr vrienden denk ik, verhalen over hun enz maar dat terzijde. Ik zal het onder 4 ogen bespreken met hem en goed vragen hoe dat komt dat moet kunnen in een relatie. Succes |
Citaat:
|
hij vind je gewoon lief (en is een beetje jaloers ingesteld). Hij verbied je ook niks, hij geeft alleen telkens aan dat ie niet bij jou is. Die periode heb ik ook gehad, maar op een gegeven moment kwam ik erachter dat mensen het zagen als beziiterigheid. Dat heb ik toen bij mezelf veranderd door dat soort dingen niet meer te zeggen (ik was bang dat de ander zich er schuldig door zou gaan voelen), en gewoon te denken: "morgen zie ik dr weer, en ze denkt aan me" ofzo. Kwestie van positief denken.
|
Jah, je hebt gelijk...Toch voel ik me dan ook best wel schuldig als ik dan zo'n smsje lees...
Naja, we kunnen over alles praten, dat scheelt, dus ik zal er cker nog een keer over beginnen.... |
Citaat:
Toch snap ik wel dat je (Blueeyez03) er schuldig over voelt, maar dat is dus niet nodig. Ik denk dat je vriendje het je ook niet misgunt als je met iemand anders leuke dingen gaat doen, alleen dat hij het gewoon heel jammer vindt. Maar mss kan jij hem dan ook duidelijk maken dat je je er dan rot over voelt dat hij zo'n (mss niet eens gemeen bedoeld) smsje stuurt. En vooral gewoon leuke dingen met je vrienden blijven doen! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:31. |