Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Psycho (1960) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=545216)

Martijn 19-07-2003 21:24

Psycho (1960)

Ik had de film nog nooit gezien,
niet eens in winkels, of in de videotheek.
Ik heb m bij FRS besteld voor 12 euro (is dat veel? :confused:)

Wat vonden jullie?
Beredeneer je mening :)

Rioto 19-07-2003 22:05

ik heb die lang geleden is gezien .. erg lang geleden maar ik vond em geloof ik erg goed :)

Anonymous John 19-07-2003 22:38

Klassieke horror-thriller voor een reden: het is een geweldige film.

Yeah_Right 20-07-2003 09:25

Voor een klassieke hitchcock-film vind ik 12 euro niet duur :)

Cinamon 20-07-2003 09:39

Citaat:

Yeah_Right schreef op 20-07-2003 @ 10:25:
Voor een klassieke hitchcock-film vind ik 12 euro niet duur :)
Vooral Psycho...

ganralph 20-07-2003 12:07

dan heb je een slechte videotheek
in de winkel lag ie 3 jaar geleden weer opnieuw uitgebracht, maar die is vrij snel verkocht overal geloof ik.

niw, de film is idd een klassieker en was min of meer een climax van Hitchcocks werk.

het nadeel van Hitchcock is de persoonlijkheidscultus die rond die man hangt, waardoor de films vaak niet meer op hun echte waarde worden geschat - negatieve opmerkingen maken over Hitchcock (ook al zijn ze goed onderbouwd) is als vloeken in de kerk voor filmtheoretici

GetCarter 22-07-2003 14:49

Als je puur naar de kwaliteit van het merendeel van z'n films kijkt, vind ik Hitchcock ook geen geweldige regisseur. Toegeven, Psycho, Vertigo en Rear Window zijn geweldige films, maar alwetend dat hij zo'n 58 films heeft geregisseerd (+ nog wat afleveringen voor televisieseries) is zijn oeuvre kwalitatief niet erg constant.
films als The Birds en Frenzy zijn hopeloos overschat, en hebben niet meer te bieden dan een rechtlijnig verhaaltje dat absoluut geen vakwerk vereist.
Nee, Hitchcock heeft zijn status waarschijnlijk te danken aan de innovatieve cameratechnieken, zoals in Vertigo, en de inmiddels achterhaalde spanningsopbouw uit o.a Rear Window .

MissCzechMeOut 22-07-2003 14:54

Vaag wij hebben um gewoon liggen in de videotheek.
Heb um alleen zelf nooit gezien :o

ganralph 22-07-2003 15:02

Citaat:

GetCarter schreef op 22-07-2003 @ 15:49:
Als je puur naar de kwaliteit van het merendeel van z'n films kijkt, vind ik Hitchcock ook geen geweldige regisseur. Toegeven, Psycho, Vertigo en Rear Window zijn geweldige films, maar alwetend dat hij zo'n 58 films heeft geregisseerd (+ nog wat afleveringen voor televisieseries) is zijn oeuvre kwalitatief niet erg constant.
films als The Birds en Frenzy zijn hopeloos overschat, en hebben niet meer te bieden dan een rechtlijnig verhaaltje dat absoluut geen vakwerk vereist.
Nee, Hitchcock heeft zijn status waarschijnlijk te danken aan de innovatieve cameratechnieken, zoals in Vertigo, en de inmiddels achterhaalde spanningsopbouw uit o.a Rear Window .

idd 'Hitch' was niet constant: hij heeft goeie ouwe en nieuwere films - het is dus ook geen vorm van prgressie...

zijn status heeft te maken met zijn 'handtekening' - Hitchcock films hebben bepaalde stijlkenmerken en thematische patronen die door zn hele werk vervlochten zijn
en idd ook zijn experimenten met cameratechnieken, geluid en verhaalopbouw

spacemancraig 22-07-2003 20:42

Ik ga 'm vanavond kijken, ben benieuwd!
Meeste Hitchcocks die ik gezien heb vond ik goed.

dark_poetry 22-07-2003 22:17

wij hebben als het goed is nog een stuk of 4 hitchok films liggen opgenomen van tv van een jaar of 4 trug ofso.
geen idee waar ze zijn ik zal ze eens zoeken keertje.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.