Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   mensen reageert eens wat meer op elkander (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=545268)

tacidvs 19-07-2003 22:30

mensen reageert eens wat meer op elkander

Het is toch ronduit onbeschoft om geen dank te tonen voor wat hier geopenbaard is? Ik wilde ook nog een stukje van Thomas More citeren, maar je leest lekker zelf maar. UTOPIA. Misschien ben ik wel te optimistisch, maar het zou in ieder geval een stuk leuker zijn.

Mazzie 20-07-2003 07:38

Buiten het feit om dat het voor veel mensen wellicht moeilijk is om scherp en gepast kritiek te leveren op andermans gedicht (hierbij aan mijzelf denkend), heb je gelijk. Er wordt inderdaad vrij weinig gereageerd, of soms helemaal niet.

En daarbij, reacties met enkel lof (WoOoOoW, echt mooi!) zijn - voor mij althans - van weinig betekenis.

tacidvs 20-07-2003 09:57

Gelul. Een beetje reactie geven is het werk van 30 seconden en je hebt er vrij weinig voor nodig om te zeggen wat je er van vindt.

WijfMan 20-07-2003 09:59

Ze zouden er een teller bij moeten zetten hoeveel mensen jouw gedicht hebben gelezen (y)

tacidvs 20-07-2003 10:01

Daar word je alleen maar depressief van volgens mij. Óf niemand heeft het gelezen, óf twintig mensen lazen het maar namen niet de moeite er wat van te zeggen.

Mazzie 20-07-2003 10:07

Ik ken soortgelijke fora met lezerteller en geloof me, het is dat laatste..

En als jij het gelul vindt, heb jij dan behoefte aan 25 mensen die zeggen WOW, hmm mwoah, LELIJK etc zonder echt iets over de inhoud te zeggen? Ik heb vaak bij gedichten dat ik niet verder kom dan iets wat past in deze categorie en dan denk ik bij mezelf laat dán maar zitten :D.

tacidvs 20-07-2003 10:11

Citaat:

Mazzie schreef op 20-07-2003 @ 11:07:
Ik ken soortgelijke fora met lezerteller en geloof me, het is dat laatste..
Link?

En als jij het gelul vindt, heb jij dan behoefte aan 25 mensen die zeggen WOW, hmm mwoah, LELIJK etc zonder echt iets over de inhoud te zeggen?

Ironie... M.a.w: daar heb ik geen behoefte aan. Ik heb dat gevoel echter ook vaak. Ik zeg dan alleen iets op de gedichten waar ik commentaartechnisch gezien iets mee kan en waar ik het idee heb dat de dichteres (v/m) er wat mee kan. Maar dan blijft er nog genoeg over, je maakt mij niet wijs dat al die mensen hier niets te zeggen hebben over alle gedichten.

Mazzie 20-07-2003 10:19

Citaat:

Je maakt mij niet wijs dat al die mensen hier niets te zeggen hebben over alle gedichten.
Dat zal ik dan ook niet doen.

En ik zeg niet dat je ongelijk hebt.

xineof 20-07-2003 10:43

Ik ben het helemaal met tacidvs eens... (y)

Cinamon 20-07-2003 11:14

Natuurlijk heeft iedereen wel iets te zeggen over een gedicht. Neem het voorbeeld van mijzelf, ik heb op elk gedicht wat hier gepost word wel een reactie. Meestal komt het niet verder dan een lovend kreetje en een duimpje omhoog. En als ik dat zou planten bij schrijvers such as yourself, vind ik zo'n reactie niet erg verdiend. Meer iets voor de BrEeZaH-schrijver zoals ik ze noem, poetry is hip geworden, 14 jarige meisjes die schrijven over liefde, vriendjes etc.
De betere schrijvers op dit forum, noem ik Anneee, Secreet en tacidvs, (neen dit is geen slijmactie) daar moet je wel een goed beargumenteerde reactie op posten, puur en alleen al omdat menig gedicht daarvan origineler is en taaltechnisch stukken beter in elkaar zit.
Dan blijf je natuurlijk nog wel gelijk hebben dat mensen gerust even 30 seconden van hun tijd kunnen opofferen aan het plaatsen van een reactie... *ik geef toe*

Anne 20-07-2003 12:53

En het is vakantie, dan is het meestal niet zo druk als normaal op het forum, en dus ook niet hier. Maar verder heb je gelijk.

murwari 20-07-2003 18:28

De mensen blijven toch vrij om te reageren op wat zij zelf willen,
dan kan jij metverwijten strooien zoveel je wil.

tacidvs 20-07-2003 18:58

Cynisme staat je niet, mijn waarde. Maarja, wat voorn reactie verwacht je dan, als je een keer constructief bezig wil zijn...

murwari 20-07-2003 19:51

Er is al zo vaak constructief gezeurd, duurt enkele dagen/weken en daarna gaat het weer gewoon verder zoals altijd. Het is gewoon iets terugkomends waar ook deze discussie steeds in voorkomt. En er niet serieus aan oplossingen wordt gedacht maar gediscussierd wordt op een onmogelijke manier.

murwari 20-07-2003 21:01

Citaat:

murwari schreef op 20-07-2003 @ 20:51:
Er is al zo vaak constructief gezeurd, duurt enkele dagen/weken en daarna gaat het weer gewoon verder zoals altijd. Het is gewoon iets terugkomends waar ook deze discussie steeds in voorkomt. En er niet serieus aan oplossingen wordt gedacht maar gediscussierd wordt op een onmogelijke manier.
Aanvulling:
Misschien kan je wat bereiken op deze manier, als je het anders aanpakt als eerder. In plaats van met zen allen te gaan praten over dat het niet loopt en ander moet. Rechtstreeks oplossingen aanbieden en bespreken...

Mazzie 21-07-2003 01:16

Het spijt me Murwari dat ik een reply heb geplaatst die je hebt verwijderd, ik werd een beetje stekelig van jouw manier van antwoord geven. En wat ik zei zát kern van waarheid in, alleen die laatste zin he, dat was idd een grapje. Maar goed, misschien wel terecht.

Nu dan waarom ik stekelig werd: het slaat gewoon nergens op. Er is voor dit 'probleem' geen oplossing, behalve het aanleren van normen en waarden (waar ik dus een grapje van maakte) zodat mensen het besef krijgen dat het hoort om een reactie te plaatsen. In jouw lijn van denken een redelijke poging toch?

Ik vind het goed dat dit topic is geopend op de huidige manier, want het zal ongetwijfeld (even) invloed hebben op het aantal reacties.

tacidvs 21-07-2003 09:18

Mazzie, verzin dan zelf wat om structureel meer reacties te verkrijgen. Cynisme gaat je weinig helpen denk ik, afgezien van de overbodigheid.

murwari 21-07-2003 09:24

Citaat:

Mazzie schreef op 21-07-2003 @ 02:16:
Het spijt me Murwari dat ik een reply heb geplaatst die je hebt verwijderd, ik werd een beetje stekelig van jouw manier van antwoord geven. En wat ik zei zát kern van waarheid in, alleen die laatste zin he, dat was idd een grapje. Maar goed, misschien wel terecht.

Nu dan waarom ik stekelig werd: het slaat gewoon nergens op. Er is voor dit 'probleem' geen oplossing, behalve het aanleren van normen en waarden (waar ik dus een grapje van maakte) zodat mensen het besef krijgen dat het hoort om een reactie te plaatsen. In jouw lijn van denken een redelijke poging toch?

Ik vind het goed dat dit topic is geopend op de huidige manier, want het zal ongetwijfeld (even) invloed hebben op het aantal reacties.

Ik heb dat nietverwijderd, ik heb dat laten verwijderen. Ik ben hier geen FB meer. Verderwil ik me hier niet in mengen,
alleen weer:
Aanvulling:
Misschien kan je wat bereiken op deze manier, als je het anders aanpakt als eerder. In plaats van met zen allen te gaan praten over dat het niet loopt en ander moet. Rechtstreeks oplossingen aanbieden en bespreken...

Probeer het eens anders!

-niels- 21-07-2003 10:03

Mss krijg je wel geen reacties omdat de mensen het niks vinden... en dan denken ze "ik reageer maar niet, anders is 't zo zielig"

Mazzie 21-07-2003 13:39

Snapt u, geachte heer Tacidvs, dan niet dat er geen oplossing is voor dit 'probleem'? Puh ik ga het niet eens uitleggen ook. Mijn punt kan duidelijk blijken uit mijn laatste en de verwijderde post.

tacidvs 21-07-2003 13:47

Dat je me met 'heer' aanspreekt getuigd van een handelen op basis van te weinig gegevens. En leer lezen. En doe eens wat liever :)

Vogelvrij 21-07-2003 13:52

Ik vind wel dat je gelijk hebt, hoor, want ik vind het ook leuk als mensen op mij reageren, alleen heb ik eigenlijk geen verstand van gedichten en ik erger me zelf ook aan reakties met enkel "leuk", dus daar ga ik anderen niet mee vervelen.
Ik reageer alleen als ik iets te melden heb.

S. Swaenenburgh 25-07-2003 15:12

Citaat:

tacidvs schreef op 20-07-2003 @ 10:57:
Gelul. Een beetje reactie geven is het werk van 30 seconden en je hebt er vrij weinig voor nodig om te zeggen wat je er van vindt.
Als je een nieuwe trui hebt, verwacht je toch ook niet dat iedereen op straat even de tijd neemt om hun mening te geven over je trui?
Mensen hoeven niet overal een mening over te hebben, en al helemaal niet over dingen die totale onbekenden geschreven hebben, en die vaak over dingen gaan die helemaal niks te maken hebben met hun eigen leven...

Vraag anders aan bekenden of ze even langskomen en reageren..Hun mening is voor jou waarschijnlijk toch van groter belang.

Dreamerfly 25-07-2003 15:24

Citaat:

tacidvs schreef op 19-07-2003 @ 23:30:
Het is toch ronduit onbeschoft om geen dank te tonen voor wat hier geopenbaard is? Ik wilde ook nog een stukje van Thomas More citeren, maar je leest lekker zelf maar. UTOPIA. Misschien ben ik wel te optimistisch, maar het zou in ieder geval een stuk leuker zijn.
Idd., ik dacht er laatst nog aan om er een topic over te openen...

Wel lastig dit, als er een paar nou meer gaan reageren, trekken we misschien ook weer meer mensen er in mee, om meer te gaan reageren, Of Niet. En dát vind ik nou irritant. Je kapot lopen reageren op andere gedichten, en anderen die niet even de moeite nemen dat ook te doen. Dan gaat er bij mij ook al gauw de lol van af...

tacidvs 25-07-2003 19:11

Citaat:

S. Swaenenburgh schreef op 25-07-2003 @ 16:12:
Als je een nieuwe trui hebt, verwacht je toch ook niet dat iedereen op straat even de tijd neemt om hun mening te geven over je trui?
Mensen hoeven niet overal een mening over te hebben, en al helemaal niet over dingen die totale onbekenden geschreven hebben, en die vaak over dingen gaan die helemaal niks te maken hebben met hun eigen leven...

Waanzin. Een gedicht is geen trui die anderen zien, maar meer een taartje dat je ze voert. Of een vijfgangen diner. (intro van UTOPIA, heb je dat nu gelezen? :P)

Vraag anders aan bekenden of ze even langskomen en reageren..Hun mening is voor jou waarschijnlijk toch van groter belang.

Kammenieschele van wie een reactie komt, ik vraag me af wat mensen er van vinden. En aangezien mijn hele ziel en zaligheid in mijn gedichten zit, voel ik me droevig als het slechts weinigen wat schijnt te doen. En dat accepteer ik dan niet en ga ik zeuren :)

Anne 25-07-2003 20:36

Het zijn ook altijd dezelfde mensen die zulk soort topics openen en die op zulk soort topics reageren. En meestal de mensen die gewoon goed reageren op gedichten. Niet dat dat een probleem is, zeker niet, en het is ook belangrijk om dit weer eens aan de orde te stellen.
Maar het probleem is wel dat het moeilijk is om iedereen dit soort reacties te laten plaatsen. Dit kun je mensen namelijk niet verplichten.
Ik kan wel een regel instellen dat je met een onderbouwde reply moet komen, anders wordt je reply verwijderd o.i.d. maar ik denk niet dat dat de bedoeling is.
En zo jaag je ook mensen weg. Het leuke van dit forum is juist dat het zo toegankelijk is voor iedereen. Ik bedoel, ik ben hier ook ooit begonnen en hetgeen dat ik schreef was echt te slecht voor woorden. Dan kan ik me voorstellen dat mensen niet vervelend willen reageren op een 'beginneling' omdat dat zo afschrikt.
Hoewel... de andere kant: opbouwende reacties zijn dan altijd het beste.
Maar nog een keer: hoe krijg je iederéén zo ver?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.