![]() |
milkshake
Hallo,
Wie o wie heeft wat milkshake/energie drinks recepten? Dus welke combinaties zijn lekker, wat moet er in, hoeveel van dat etc. Ik heb pas een blender gekocht, dus probeer even milkshakes te maken. (ben veganist, dus graag sojashakes :) Nee hoor, geintje, vervanging van bestandsdelen doe ik zelf wel. ) Ik heb al met wat bananen geprobeerd, maar krijg de smaak niet die ze bij snackbars hebben in de milkshakes (toen ik die nog dronk). Als iemand daar het recept van heeft, dank je wel alvast :) |
Ik neem meestal wat melk, vanilleijs (of andere smaak) en van die poeder voor kloppudding (in dezelfde smaak als het ijs). Dat ga ik dan met de staafmixer pureren en btje opschuimen
|
eens even denken---- oe ging dat weer
vanille ijs melk VRUCHTEN euuhh bijvoorbeeld: mango, aardbeien, zwarte besjes (bosbessen), braambessen, banaan, ....... alles wat je maar kan bedenken .. probeer het gewoon!!!!!!! ik heb ook al eens iemand horen zeggen dat ie het maakte met speculaas (ipv die vruchten) maar of dat lekker is ... i dunno hoop dat ik je een paar ideeen heb gegeven groeten |
oh nog iets vergeten te zeggen:
ga eens een boekenhandel in en zit je daar op je gat neer en lees al die boeken maar eens door vergeet vooral THE NAKED CHEF niet ... daar staat een lekkere milkshake in ... trouwens zo bespaar je veeeeeeell geld uit (aan al die boeken) gewoon lezen ... zo moet dat en vergeet niet het te onthouden groeten |
Citaat:
uhmzz hebbe ze die boeken niet in de bibiotheek? |
soms maak ik echte milkshake (dus niet met ijs ;))
Dan blender ik banaan en meng het met melk. M'n moeder heeft zo'n speciaal dingetje van tupperware waarmee je goed kan shaken en zo shake ik dan mijn banaan met melk. Erg lekker :) |
je hebt soms ook zo'n zakjes in de winkel waarme je milkshakes kunt maken, zoiets als die puddingzakjes die je ook kunt kopen. Dat is opzich ook nog wel te drinken.
Eerst had je paar jaar geleden ook zo'n soort spuitbus, dat moest je dan bij melk spuiten en door die kracht van die bus h ad je dan ook een soort van shake was ook wel l ekker heb het alleen nu nooit meer gezien :S |
IJs + melk + vanillesuiker = jammmmiiieeeeee! :p
en zelf vruchten toevoegen maakt het nog frisser! |
geen id, ik haal ze altijd bij de friettent
|
probeer i.p.v. van melk maar is, ik weet niet hoe je het schrijft dus dan maar zo fout mogelijk: joggert :o , das meer voor als de shake niet dik genoeg is
|
Je kan van alles gebruiken. Maar pas wel op.
Als je bijvoorbeeld aardbeien neemt, kan die milkshake nogal zuur eruit komen :). Verder wat is lekker is (wat ik heb geprobeerd), ijspeer, meloen, mango, perzik. Hoeveelheid. 3 Grote bollen ijs (vanille) 1 klein kommetje fruit (afhankelijk van je eigen smaak en de sterkte van de smaak van de vrucht) Beetje melk, ongeveer je blender aanvullen tot 1/8 liter. Start je blender, als het niet echt wil lukken, moet je iets meer melk toevoegen. Als het goed is heb je ongeveer 1/4 tot 1/3 liter inhoud, genoeg voor 1 persoon. Mijn milkshakes zijn best wel waterig, weet iemand hoe je milkshakes krijgt dat zoiets als bij de Mac ? :) |
hoe meer ijs, hoe dikker je shake :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat werkt ook niet echt..
|
oh, gewoon softijs uit de machine, eventueel saus uit fles erbij (aardbei of chocola), aanvullen met volle melk, en mixen maar.
lang leve de friettent waar ik werk. :D je kan natuurlijk ook gewoon roomijs gebruiken :) |
Citaat:
|
DANK de grote vraag was met een 'e' of 'u' tis de U geworden... k had ook naar de koelkast kunnen lopen....
... t leven is niet zo ingewikkeld als het lijkt |
Ik heb deze recepten ergens gevonden..
Citaat:
edit: NL: koffieroom (20-35%) - koksroom (25%) - kookroom (20%) (met zetmeel) |
ik hou niet zo van milkshakes :o (hoezo lekker boeiend :rolleyes: )
|
die van de aldi
gekoeld nuttigen en 30 sec schudden drinken maar......... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:35. |