![]() |
waar ben jij alergisch voor?
en wat krijg je dan?
k ben btje allergisch voor pollen (hooikoorts dus) :( |
hitte, ik krijg tegenwoordig alleen nog blaren vol met vocht op mijn voet. Vroeger kreeg ik enorme kloven op mijn voeten en vervelden mijn voeten elke zomer. Gelukkig is het nu niet meer zo erg.
|
ff opgezocht, uit een andere topic (geen zin om het weer te typen nl): Ik ben allergisch voor biogene aminen (tenminste, 'dat denken ze'). En waar dat in zit...in een heleboel dingen ('k heb een lijst van twee A4'tjes, met wat ik wel en niet mag eten :D), maar bv. suiker, zoetstoffen, bepaalde soorten fruit (bv. citrusvruchten, tropische vruchten), bepaalde soorten groenten (bv. snijbonen, zuurkool, tomaat, paprika, komkommer), gedroogde dingen, soep-uit-blik, bouillon, alle sappen, melkproducten, chocola, kokos, alle kant-en-klaar sausen, jus, kruiden, specerijen, noten/pinda's, paneermeel, sommige soorten vlees en vis (maar die at ik toch al niet ;)) en alle kant-en-klare-dingen. Enzovoorts dus.
Verder ben ik allergisch voor het randje van m'n bergschoenen, voor (ik denk) m'n sleutels en/of horloge (iets wat daar in zit dus) in combinatie met warmte ofzo, bepaalde muggen of steekvliegen oid en ik heb hooikoorts. [edit]Vergeten te vermelden waar ik dan last van krijg. :o Het verschilt nogal, maar een paar dingen: opgezette buik (soms zo erg dat ik m'n broek niet eens meer aan kan :S), hoofdpijn/migraine, keelpijn, 'griep'verschijnselen, heel moe (kan dan echt niks meer, moet dan echt slapen), slap, pijn, (veel) minder concentratievermogen, down, vrolijk, hyperactief, enz.[/edit] |
hooikoorts
zo erg dat ik dagen niet kan slapen :( |
Citaat:
|
peneciline, en de zon
|
Zon.. "Puisten" op de rug van mijn handen en polsen en sinds dit jaar op mijn voeten..
En voor een HELE lijst additieven.. Word ik onrustig van, depressief(/ver), slecht slapen, soms zweren in mijn mond/op mijn tong.. |
voor huisstofmijt en een beetje hooikoorts.
|
Voor make up :D
k nies altijd mn vriendinnen onder :D |
pleisters :eek:
mentholpoeder dampo / luf ed. shampoo-van-mn-oma owjaah en 1 van de bestanddelen van een antibiotica-kuurtje dat ik gehad heb :confused: :D |
ikku heb hooikoorts en suikerallergie..... van suiker word ik of hyperactief of ik word er ziek van verschild per keer....
|
heb hooikorts en heb last van me armen als ik op gras zit en de zon schijnt
|
walnoten
|
pfff ik ben echt voor mega veel dingen allergie's
maare waarom wil je het allemaal weten?? je mag het wel weten hoor maar ik ben gewoon nieuwschierig. suiker, kunstmatige zoetstoffen, honing citrusvruchten (veel) vruchten suiker, koe melk, wasmiddel (sommige dan) shampoo (sommige) parfum(sommige) alle wasverzachters, voor mijn wandelsokken!( of een stofje wat daarin zit) heb een beetje hooikoorts ach geloof dat dat het wel was, mischien nog iets kleins en onbenulligs vergeten maar ach wat maakt het uit x |
voor gras en voor de zon
|
Ik ben allergisch voor zon (zonne-allergie dus) --> uitslag
Voor parfum en spuitdeo's --> super benauwd Snelle temperatuur wisseling..(bijv. op n hete dag in 1 x in buitenwater ofzo springen) --> uitslag En op n Hete dag onwijze inspanning.. weetnie of dat ook geldt als allergie, maar dan krijg ik het superbenauwd... astma-aanval eigk |
De zon. Rode vlekken all over.
|
Jah dat is egt (n) he!!
|
hooikoorts. Ben thuis een van de weinige die de winter als lievelings seizoen heeft :D Valt wel mee te leven hoor. Elke dag een pilletje en ik heb nergens meer last van. En verder ben ik gelukkig nergens allergies voor
|
Katten, huisstofmijt en hooikoorts. Heb nu een middel tegen hooiloorts
dat [bij mij iig] supergoed werkt. Tis een prik en je moet het eens in de 4 à 6 weken een nieuwe prik halen zeg maar. [alleen ben ik vergeten hoe het heet :confused: ] |
Nergens!! :)
*ff afkloppen!!* |
Deodorant, scheergel en ontharingscrème (en dat dan alleen onder mn oksels :confused: )
|
Nergens...of nou mssn voor muggen? Want als ik ben gestoken door een mug wordt die muggenbult na een paar dagen ontzettend groot. Bv was t eerst 1cm² dan is ie na een paar dagen 3 bij 3cm ofzo :(
|
- peulvruchten/noten, dan krijg ik een opgezette keel met allemaal bobbeltjes doet heel zeer. En nog meer eten maar dat moet onderzocht worden.
-stof -hooikoorts -suiker en bepaalde zoetstoffen als E150-200, dat mag ik niet omdat ik ADHD heb en dan word ik nog drukker en alles. -hitte/zon, krijg ik soort uitslag op me lichaam -katten/honden/cavia's/konijnen/vogels en nog meer van dat soort dieren, maar het allerergst voor honden en katten -muggen, als ik ben gestoken dan krijg ik een onwijze bult, ik kreeg vorig jaar mijn voet bijv niet meer in me sok/schoen doordat hij zo was opgezet en best veel dingen maar ik word binnenkort uitgebreid getest, ben namelijk voor heel veel allergisch en altijd tranende ogen, hoesten, niezen en benauwd. |
- alle dieren met haren of veren
- huisstofmijt - rook - gemaaid gras - pollen Zoiets (heb astma en hooikoorts, dus alles wat daarbij komt kijken). @t Cassiopeia: die prik, is die in je arm bij je schouders of aan de binnenkant van je elleboog? (of misschien wel in je kont? :D) ik kan namelijk niet zo best tegen prikken in je schouders, maar bij m'n elleboog is geen probleem. Dan zou ik namelijk die prik ook wel willen halen volgend jaar. En moet je daar op een bepaalde tijd mee beginnen? Wanneer ongeveer? En heb je d'r dan echt bijna geen last van? (sorry voor al de vragen :o) |
ik ben voor niets allergisch :cool:
heb er toch nog niets van gemerkt! :eek: |
allergisch voor bepaalde type mensen en iets soortgelijks aan hooikoorts (net iets anders though)
|
ik voor de zon en zee in terschelling heel lullig kon ik daar naar de dokter :(
|
heb hooikoorts
en verder hazelnoten, pinda's, amandelen enz paarden honden katten vogels hamsters, cavia's konijnen huisstofmijt en nog wat onbekende dingen :S |
hooikoorts
huisstofmijt stof dat soort dingen, maar gelukkig niet voor katten :) |
Lactose
Kippenij Varkensvlees Moedermelk - van welk dier dan ook Huisstofmijt Suiker Bepaalde Conserveermiddelen Kleurstoffen Citrus vruchten Gras Dennenbomen Verschillende andere planten Ik krijg wondjes over mijn hele lichaam - het ergst in mijn knieholtes en ellebogen. Hoofdpijn, misselijk, sacherijnig, dat soort dingen. Ik ben gelukkig niet zo vreselijk allergisch voor suiker en conserveermiddelen dus om toch nog normaal te kunnen eten doen we dat wel maar voorderest probeer ik alles zoveel mogelijk te vermijden. Wat ik twee weken geleden niet gedaan heb *grijnst zeer breed* samen met een vriendin heb ik flink wat chocola gegeten en ik zit nu helemaal onder schrale plekken, wondjes etc maar het was toch lekker :D:D |
Zon.
Bepaalde zeep. Bepaalde waspoeder. = Uitslag. Muggen. = Ontstekingen. |
Wespen-, Bijen- en muggensteken....
Echt drama in de zomer... Maar goed muggen valt soms wel mee. Een keer ben ik op een bij gaan staan en toen zag die angel er dus in. Daarna hebben ze die eruit gehaald. Ik naar bed; volgende ochtend: Mijn voet + been dik tot mijn knie en blauw niet normaal...kon niet meer in mijn schoenen.. ben maar effe naar de dokter geweest, maar ja je doet er niks aan... ik hoop maar niet dat er ooit een in mijn keel vliegt ofzo :D |
Citaat:
|
Nikkel, uh ik denk huisstofmijt (maar ik ben aan het ontkennen), en voor het touwtje van een van mijn kettingen.
|
Citaat:
eigenlijk in je kont, ik heb hem in mn arm gekregen hehe..vond ik wat beter. Er is niet een bepaalde tijd dat je er mee moet beginnen. Als je last begint te krijgen kan je hem halen, hij werkt ongeveer na 1 dag en blijft een week of 4/5 werken, dan kan je weer gewoon een nieuwe halen. En nee, ik heb er nu helemaal geen last meer van, echt super. [had eerst mizollen en nog wat andere dingen, maar die hielpen niet meer.] Edit: ik heb hem in mn bovenarm gekregen. |
chloor
als er water in mijn oren zit van zwemmen in zwembadwater dan heb ik de volgende dag oorontsteking (bij natuurwater heb ik dat n niet) als ik de badkamer schoon heb gemaakt (met glorix) verrek in naderhand van de jeuk en zo kan ik slecht tegen iets waar chloor in zit voor de scheikundigen: met chloor bedoel ik chloor als opgelost van chloor inonen (zoals in keukenzout) heb ik geen last |
Niets allergisch, maar krijg snel buikpijn van veel jus d-orange en chocomel.
|
Ik ben allergisch voor stof en chloor. Van beide krijg ik prik-/traan-/jeuk-/pijnlijke ogen. Van chloor krijg ik ook nog eens hoofdpijn en kan ik me behoorlijk brak gaan voelen.
Verder voor Aspartaam, lastig, aangezien dit een veel gebruikte kunstmatige zoetstof is. Een poosje terug ondekte ik het na het drinken van een fles Gazeuse (dat roze goedje). heb een nacht bijna niet kunnen slapen van de jeuk en er nog een week last van gehad: Aspartaam vergiftiging. Jammer, maar zal nooit meer iets drinken met dit erin! |
Huisstof, kattenharen en een stelletje pollen, maar tegenwoordig gaat het wel goed. Het went, blijkbaar.
Het is hier echt zwaar stoffig, we hebben drie katten en het is hooikoortsweer, maar ik heb geen pil meer nodig! Ik word wel hondsberoerd, misselijk en stekende koppijn van oplosmiddelen in verf. |
-de zon
-huisstofmijt -muggen&wespen -enkele soorten metaal, vooral nikkel -polletjes -een of ander bestanddeel in een kalmeringspil, riep de tegenovergestelde reactie op... :confused: (n) |
zon -krijg ik uitslag van
hooikoorts -niesten rooie ogen enzo en ik krijg buikpijn van bepaalde dingen als ik die eet (weet niet of dat er bij hoort ofzow) chocolade, melk,chips, en andere zoetigheid |
spul waarmee je je nagelak weghaalt (asceton of hoe je het ook schrijft) :o
En in de zomer hooikoortsachtig. nies me een ongeluk. maar verder vedraag ik alles :p |
Citaat:
|
thanx :)
|
voor pinda's, varkensvlees (maar eet sowieso geen vlees dus is niet zo erg) en wortel. Voor poezen geloof ik ook en iets met berkenhout maar daar hou ik allebei geen rekening mee, verder schijn ik allerigsch te zijn voor tarwe..maar ik eet ook gewoon brood.
|
3 plusjes voor huisstofmijt en 1 plusje voor graspollen.
Van warm weer krijg ik ook uitslag. Ik heb vrij vaak last van bultjes of uitslag, de aanleiding is altijd moeilijk te achterhalen. |
Voor lactose
*lactose-intollerantie* Maw: niets met melk of varianten van melk verdraag ik |
Citaat:
|
Heb last van hooikoorts, dus pollen en al die zooi.. En verder krijg ik uitslag zodra ik in sop in contact kom (of het moet huidvriendelijk zijn)...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13. |