![]() |
paarden met astma
ik verzorg een paadje met astma, ik zou er heel graag meer over weten wat ik er mee kan den enzo, want ik laat ze veel stappen , maar ik voel dat ze altijd meer wilt enzo, maar door haar astma kan ze niet zoveel doen...
|
Het hangt natuurlijk wel er vanaf hoe erg ze het heeft ... we hebben ook een paard met astma gehad, het was een racepaard die verkocht werd omdat hij niet meer kon/mocht racen vanwege zijn astma. En die had het niet zo heel erg, dus draven was helemaal ok, galloperen ook, alleen moest er opgepast worden dat hij niet te hard ging.
Ik denk dat dat paardje wel een hele ernstige vorm moet hebben om alleen te mogen stappen ... dan is het ook best logisch dat hij sneller wilt. Weten de eigenaren niet hoe ernstig het is ? Want daar hangt alles van af. |
Ik weet ni hoe erg het is, ze moet wel meer stappe, maar drave doet ze heel goed en galopperen gaat het ook goed als het niet te lang is. Heel soms springen we 20 cm ofzo, maar opt gemakske en maar 2 hindernisjes ofzo. nou ja veel stappe hebbe ze mij gezegd. Ik wil wil dus graag wete hoever ik kan gaan, hoe erg het dus is,maar ja dat kun jij niet weten. Haar ademhaling vind ik echt raar, maar dat is wss door haar astma.
De eigenaar trekt zich echt weinig van zijn paardje aan, hij komt er alleen op wat stro te brengen. Ze staat op een wei waar amper nog gras opstaat, hij heeft een andere wei, maar waarom ze daar niet op mag weet ik niet. Hij belt ook niet makkelijk de dierenarts! |
Whahahhahahahahahha
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13. |