Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   schoenen ruilen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=545994)

Breg 20-07-2003 20:36

schoenen ruilen

ik heb 2 dagen geleden een nieuw paar schoenen gekocht, maar ze verwonden mn voeten. Ik heb ze heel even, nog geen uurtje, aangehad (buiten), en ik heb nu dus bij allebei mn voeten een wondje boven mn hiel zitten, waar de rand van de schoen in mn vless sneed. Er is gewoon een stukje huid weg en het doet best veel pijn. Ik ben niet echt van plan die schoenen ooit nog aan te trekken en zou ze dus graag willen ruilen, maar ik heb ze dus een uur ofzo buiten aangehad en dan is het meestal onmogelijk om ze nog te ruilen. Is er een kans dat ik ze toch mag ruilen omdat ze me hebben 'verwond' of kan ik het gewoon vergeten en was dit weer een miskoop?

btw, de schoenen waren van invito.

nare man 20-07-2003 20:41

Je hebt vrij weinig aan rechtsregels in dit soort gevallen. Je moet je gewoon concentreren op datgene wat jij wilt bereiken, namelijk je geld terug of een ander paar schoenen. Als je beleefd blijft aandringen en benadrukt dat ze voor jou echt waardeloos zijn, omdat ze je voeten verwonden, zal een winkel met een beetje gevoel voor klantvriendelijkheid ze wel ruilen.

cut_off 20-07-2003 20:51

Gewoon even doorbijten.

Poor twisted me 20-07-2003 20:56

Citaat:

a new nose schreef op 20-07-2003 @ 21:51:
Gewoon even doorbijten.
hahahah afspraak met de chirurg

Brown eye 20-07-2003 21:07

Gewoon zeggen dat je je geld terug wilt!! Als ze moeilijk doen en vragen waarom dan zeg je gewoon dat je andere hebt gezien ofzo, want er is een kans dat als je zegt dat je er al op hebt gelopen dat ze ze dan niet terugnemen!

Poor twisted me 20-07-2003 21:17

btw sommige schoenen moet je gewoon inlopen, ik had het eerst ook met een paar schoenen die verwonde me voeten ookal, trouwens op dezelfde plaats. Het was gewoon helemaal een wondje geworden aan beide kanten. Maarja ik kan nu niet zegge dat ik er ooit nog last van gehad heb ;)

El Kim 20-07-2003 21:20

Probeer eerst of ze niet nog ingelopen moeten worden, en anders kun je ze schoonmaken en terugbrengen en zeggen wat het probleem is... als ze niet kapot en nog netjes en schoon zijn kun je gewoon zeggen dat je ze alleen (binnen) hebt gepast... denk niet dat ze dan gaan zeuren... Ik hoop alleen wel voor je dat je het bonnetje nog hebt.

Succes :)

feline 20-07-2003 22:00

Zolang er geen bloedvlekken inzitten, zou ik het proberen. :p
Maar ik heb wel vaker de eerste paar keer dat ik schoenen draag, last van blaren/wondjes. Gewoon even inlopen kan ook geen kwaad.

Triloxigen 21-07-2003 08:15

Ga er eerst eens heen,
en open pas een topic als ze moeilijk gaan doen..
dit heeft geen nut..

rodina 21-07-2003 09:11

Citaat:

McLaren schreef op 21-07-2003 @ 09:15:
Ga er eerst eens heen,
en open pas een topic als ze moeilijk gaan doen..
dit heeft geen nut..

Waarom niet?

Riconoscente 21-07-2003 09:12

gEWOON zeggen dat "het cadeautje niet beviel"

:o

Qamra 21-07-2003 09:13

Gewoon proberen, ik heb vorige week ook mijn schoenen na 1,5 maand terug gebracht omdat de tong helemaal los was.. Schoenen vies en behoorlijk veel op gelopen en die wilden ze gewoon voor me laten maken, gratis.. En dat zonder bonnetje..

Nou moet gek gaan willen ze dat bij de Invito ook niet doen?!

Breg 21-07-2003 12:04

ik heb nog een week om de schoenen terug te brengen, als over een paar dagen die wondjes weg zijn doe ik ze nog wel een keer aan, om te kijken of ze idd niet alleen ingelopen moeten worden, maar anders probeer ik ze toch maar terug te brengen (probeer eerst wel dat het een cadeau was ofzo, want ik heb de prijssticker er ook al afgehaald).

Leonoor 21-07-2003 12:31

Inlopen kost vaak wel wat meer dan twee keer een uurtje... Maar goed, je kan idd proberen of ze ze nog terug willen nemen. 'k zou er alleen niet teveel meer op lopen als je ze nog terug wilt brengen.

ii 21-07-2003 12:35

invitoschoenen zijn 9 van de 10 keer rotschoenen. soms wel leuk, maar het loopt echt verrot en ze gaan snel kapot. (n)

Marsel 21-07-2003 18:15

Je kan ook even met een pleister erop gaan lopen ( of Compeed, goed spull! )
En even doorbijten.. heb het laatst zelf gehad met 2 paar schoenen, was bij beide 3 dagen afzien,. maar ze zitten nu perfect.

Brown eye 21-07-2003 18:41

Citaat:

Hermione schreef op 21-07-2003 @ 13:35:
invitoschoenen zijn 9 van de 10 keer rotschoenen. soms wel leuk, maar het loopt echt verrot en ze gaan snel kapot. (n)
Me heeft ook ervaring!!

I'ts Moi 21-07-2003 19:00

Moet je de hielen van de schoenen even uit laten tikken bij de schoenmaker, wordt t allemaal wat soepeler van en heb je waarschijnlijk ook minder last... :)

S 22-07-2003 09:32

Mee terug gaan.

Op het moment dat jij die schoenen kocht ging je ervan uit dat ze lekker zouden zitten. Dit is niet het geval, dus het lijkt me sterk dat de winkelier je verbiedt nieuwe uit te kiezen.

Tenzij dat je in dat uurtje ermee door de stront en modder hebt lopen raggen, dan spreekt het voor zich wat de winkelier ervan zal zeggen.

Triloxigen 22-07-2003 09:58

Citaat:

rodina schreef op 21-07-2003 @ 10:11:
Waarom niet?
Omdat er allemaal omslachtige dingen bedacht worden terwijl die persoon gewoon naar de winkel kan gaan en het vragen te ruilen.

Als de winkel het niet doet DAN pas met een oplossing komen, dit slaat namelijk nergens op..

Poor twisted me 25-07-2003 12:18

Citaat:

McLaren schreef op 22-07-2003 @ 10:58:
Omdat er allemaal omslachtige dingen bedacht worden terwijl die persoon gewoon naar de winkel kan gaan en het vragen te ruilen.

Als de winkel het niet doet DAN pas met een oplossing komen, dit slaat namelijk nergens op..

sommige winkels maken er misschien wel een probleem van.... :rolleyes:

Roos 25-07-2003 12:35

Ja gewoon doen joh, zo snel mogelijk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.