Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   tweelingen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=546027)

vixen 20-07-2003 21:05

tweelingen

Ik weet niet of hier mensen zijn die ook tweeling zijn (een-eiig, like me :)) die met ditzelfde probleem zitten, of mensne die me gewoon kunnen halpen... Ik heb dus een tweelingzus, en ik blijf maar het gevoel hebben dat zij beter is en leuker en grappiger is en mooier. Het is zo vervelend om steeds dat gevoel te hebben. Je wordt steeds vergeleken, omdat mensen verwachten datje hetzelfde bent, en dat blijkt nooit zo te zijn. het is altijd zo 'ja, je zus lacht veel meer' of 'zij heeft vwo gedaan, jij havo..jullie zijn toch tweeling? '. Ik weet best dta ik me dr niet zoveel van aan moet trekken, maar het wordt me vaak zo ingewreven dat ik haast wel moet denken dat ik slechter ben en lelijker en stommer enz. En ik weet niet wat ik er mee moet doen. Ik heb het wel eens tegen dr gezegd, maar ze zegt dat het niet zo is. Natuurlijk.
ok, wat moet k hier mee doen, want k vind het echt niet leuk zo.

Briseïs 20-07-2003 21:28

Ik heb er echt totaal geen ervaring mee ofzo, maar kun je niet voor jezelf bekijken waarin jij wel beter/leuker bent dan je zus? Ik noem maar wat: zij kan nog geen ei bakken, terwijl jij driegangendiners in elkaar flanst, jij kan veel beter luisteren naar mensen, jij hebt minder ruzie met je ouders, zij heeft al weken een gigantische pukkel op haar neus ( :D ), oid.

Enne, ik weet dat het niet helpt, maar ik zeg t toch maar: jij bent ook leuk, en iedereen houdt ook van jou. Er zijn misschien zelf mensen die jou veel leuker vinden dan je zus :D .

Balance 20-07-2003 22:24

ik ben zelf geen deel van een tweeling, maar ken wel een een-eiige tweeling. die meiden lijken exact op elkaar qua uiterlijk, maar ook voor een groot deel qua innerlijk.
toch zitten d'r kleine verschillen tussen hen en die moet je gewoon benadrukken. bekijk dus waarin jij beter bent dan haar en werk dit uit. heb je bijvoorbeeld een bepaalde hobby die je leuk vindt: ga d'r verder mee, en ga dingen doen die je zus niet doet. op die manier krijg je namelijk ook genoeg mensen die jou níet vergelijken, omdat ze je zus niet (zo goed) kennen en jou wel.
ik denk dat je dan ook zelf leert dat je jezelf niet zo met je zus moet vergelijken en je moet waarderen om de dingen die jij goed kan.

MissManson 20-07-2003 22:56

ik heb een tijdje gehad dat mijn zus zij is 23 en ik 17 maar we lijken heel erg op elkaar maar zij kreeg altijd aandacht en al en ik voelde me altijd afgewezen en daar door werd ik vaak agresief enzo....maar nou kom ik erachter dat mensen mij ook mogen omdat ik nu ook open sta om mensen te leren kennen.....maar ik heb het heel erg gehad dat ik haar leuk knap slank mooi en alles vond en mezelf lelijk dik stom etc. dus ik snap je wel

bugge 21-07-2003 13:18

ik denk dat je gevoel best logisch is aangezien veel mensen dus zo reageren (met dat voorbeeldje havo-vwo).

Maar jij weet toch beter? Je bent wel tweeling maar jullie zijn TWEE mensen, twee verschillende mensen. Jij bent haar niet, hoewel jullie misschien op elkaar lijken (misschien alleen qua uiterlijk?).

Komt idd nog bij dat er vast een hoop dingen zijn die jij weer beter kunt. En waarom moet alles goed zijn? Maar dat is weer een ander verhaal...

Nattigheid 21-07-2003 17:47

ik ben geen tweeling, maar ik ken het gevoel wel degelijk. mn zus is in veel dingen gewoon beter, makkelijker en socialer *ze is 2 jaar ouder*. dat is echt niet leuk, dus probeer ik dat soort dingen altijd te onderdrukken door goed mn best te doen en de dingen voor op te stellen die bij mij wel goed gaan. misschien kun jij dat ook doen!

vixen 21-07-2003 22:15

Ja, maar het is gewoon vervelend dat het maar steeds naar voren komt dat zij dingen wel heeft die ik niet heb en ik kan jammergenoeg gewoon geen dingen bedenken die ik wel heb en zij niet. Zij heeft bijvoorbeeld nooit hetzelfde gevoel als dat ik heb, dat ik beter in dingen ben enzo. ergerlijk. Maarja, et komt vast wel weer goed allemaal, bedankt voor de aandacht :)

pienie 21-07-2003 22:34

mnouja zoals je weet zijn mijn broer en zus tweeling niet een-eiig...
de 1 is wat intelligenter dan de ander, en de ander heeft meer humor en is beter in het omgaan met mensen...

maar volgens mij ben jij creativer dan je zus, je maakt leuke kleertjes en je hebt een koel kapsel en een gave piercing...
je kwam ook wat relaxter over dan je zus ( niet dat ik jullie beiden zo goed ken maar dat voorval in die pleej herinner ik me nog wel, bij dat optreden )...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.