![]() |
[C++] Class, probleempje(alweer;))
Hallo,
weer een probleempje met n class... hij moet n array aanmaken van 25x80 waar ik mn debug in kan opslaan. Hij loopt al vast bij de initialisatie.... hier is mn programma code(van alleen de class): --------------------------------------------------------------------- ik heb <debug.cpp> met daarin: ----------------------------------------------------------------------- #include "main.h" #include "debug.h" void Debug::Debug(int n) { size=n; DebugStr= new char[size][80]; } void Debug::SetDebugText(int lineNr,char *prefixStrn,int *MyVar) { } void Debug::PrintDebug() { } void Debug::SaveDebug() { } -------------------------------------------------------------------------------- en <debug.h> ---------------------------------------------------------------------------------- #ifndef _DEBUG_H #define _DEBUG_H class Debug{ public: Debug(int n=25); ~Debug(){delete[] DebugStr;} void SetDebugText(int lineNr,char *prefixStrn,int *MyVar); void PrintDebug(); void SaveDebug(); private: int size; char (*DebugStr)[80]; }; #endif -------------------------------------- ik krijg n foutmelding dat , w8 ff: "Debug.cpp(5) : error C2533: 'Debug::Debug' : constructors not allowed a return type" dussssssss, kan iemand me ff pleaseeeeee helpen??? |
FF die 'void' voor je constructor weghalen, da's ook vrij letterlijk wat je compiler je probeert te vertellen.
|
Yo, Bedankt....
hij doet het. classes zijn niet echt mn sterkste punt.. lang leven het<doe het zelf> leerproces;p |
classen vallen nog mee, pointers zijn pas kut :p K snap ze nog steeds niet
|
Citaat:
|
Citaat:
Een pointer verwijst gewoon naar een bestaande variabele, of beter gezegd de geheugenruimte daarvan. En aangezien je de compiler vertelt van welk type een pointer is, kun je ook arithmetisch hele arrays adresseren. Met dit idee in je achterhoofd is het gebruik ervan niet meer dan een technisch puzzeltje waarvan de moeilijkheid gelijk aan die van het te realiseren algoritme is. |
De Linux magazine van vorige maand stond een vrij duidelijk artikel over pointers in C++.
Maar C++ is inderdaad een moeilijke taal ja. |
tijd voor een sticky voor de [code] tag ? :/
|
pointers zijn niet zo lastig.. maar references zijn irritant als je pointers gewend bent :( (is wel beter om te gebruiken onder C++ natuurlijk)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Beetje flikflooien met Google en hij schreeuwt het eruit: http://home.netcom.com/~tjensen/ptr/pointers.htm |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ben d'r persoonlijk een beetje van afgeschrikt. Daarentegen was 't programmeren van een robotje in NQC daarna relatief een eitje:) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Marc Overmars heeft er best een aardige handleiding voor geschreven:D |
Weet je wat t is met programeren bij mij, ik ben te lui. Ik ben ooit begonnen in basic en daarna vb, maar ik was verwend, als je een error had werd er (meestal) bij gezegd waarom, basic is gewoon erg makkelijk. op school kregen we een variant op java, wat ook te makkelijk was. Maar c++ is gewoon uitgebreider, daardoor ook een stuk beter, misschien wel leuker. Dus als ik een error krijg en ik kan m ff niet thuisbrengen post ik ff wat. (lekker makkelijk...). IK ben ook niet echt van plan om c++ goeroe te worden, ik wil gewoon wat kunnen prutsen in OpenGL om mn eigen modelletjes te laten zien enzo. Het lukt wel aardig, (tot nu toe...). mn code mag dan wel niet de beste zijn, hij doet t wel, en daar gaat t bij mij om.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:40. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.