![]() |
Irritatie maandverband/inlegkruisjes
Sinds een poosje kan ik niet meer tegen maandverband of inlegkruisjes. Het gaat daar beneden dan zo ontzettend irriteren en jeuken. Ik heb nu ook een aantal rode bultjes.
Ik weet zeker dat het door het maandverband komt, want vandaag heb ik extra niks om gedaan en ja hoor, bijna nergens last van. Bij bepaalde broeken (vaak iets strakker aan de bovenkant) heb ik er meer last van dan bij anderen, maar één daarvan is m'n werkbroek, dus die moet ik voorlopig nog ff aan. Heeft iemand tips wat ik nu moet doen?!?? Gelukkig ben ik net ongesteld geweest, dus hoef ik in principe geen spul om (alhoewel inlegkruisjes soms heel handig zijn) maar ik vind het wel heel vervelend. Die bultjes zijn er nog steeds en heel soms jeukt het een beetje, maar ik zou niet weten wat ik er tegen moet doen. Iemand tips? :( |
Logisch, het broeit. Zeker die extra drooglaagjes, dat is geperforeerd plastic.
Ga maar eens aan het allergoedkoopste eigen merk, dat is gewoon zachte celstof en dat ademt. Draag niet te strakke broeken. En onthaar die week maar niet. |
bedankt voor de tips!!!
maar zelfs met inlegkruisjes heb ik er last van (ja, dat is een goedkoop merk!) of komt dat gewoon doordat het nu al geirriteerd is? |
gebruik tampons ipv maandverband ;)
en neem je werkbroek ofzow een maatje groter en draag geen synthetisch ondergoed,maar katoenen ondergoed!! |
Citaat:
M'n werkbroek groter vragen durf ik eigenlijk niet :o enne ik draag altijd katoen (y) maar toch bedankt! |
Zo min mogelijk inlegkruisjes gebruiken, dat gaat broeien en dat is niet nodig. Maandverband tijdig verwisselen en je elke ochtend en avond wassen met lauw water. Zorg idd dat kleding niet te strak zit. En vermijd dat 'dry-feeling' spul ook, zoals poesiefox al zegt.
|
Heb hetzelfde probleem. Komt door het weer. Hoeft niet persé de temp. te zijn (alhoewel ik er meer last van het als het warm is). Extra vaak verschonen is belangrijk (zeker als je flink ongesteld bent, want dat is met deze warmte niet zo fris), en tussendoor even wassen met een doekje, want die maandverband dingen en inlegkruisjes blijven plakken doordat je zweet en dat gaat irriteren.
|
Citaat:
|
Argh, ik ken het probleem. Maar zonder inlegkruisje ga ik toch ook niet echt lopen.
|
Citaat:
|
Dat is waar. Ik ben vaker droog dan nat. Alleen rond mijn ovulatie is het echt natter. Schone onderbroek: klaar.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je niet echt veel bloed verliest, kan je maandverband of inlegkruisjes inderdaad afwisselen met toiletpapier zoals iemand hier al schreef. Verder voldoende 'ontluchten', dus vaak het verband vervangen en zorgen dat je al het zweet tussen je benen een beetje weghaalt.
|
gebruik tampons :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
buikpijn van tampons, strange though! |
Citaat:
|
Van merk wisselen?
Je hebt van ALLES een hyperallergene versie, misschien van dit ook wel :+ :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03. |