![]() |
CPP hulp nodig
Ik ben pas begonnen met Cpp en wilde wat geinige programmatje's leren. Ik ben echter vooral bekend met VB, dus ik hebt er flink wat moeite mee. Wat ik echt wilde weten, is of er in cpp een funtie is die van een string weer een getal maakt, ie
ik heb een string '12.3456', hoe krijg ik dan een float met waarde 12.3456 ? In VB doe je dat met val(), maar hoe dat gaat dat in cpp... enige hulp word zeer op prijs gesteld :D |
atoi(), bij niet-ms C++ iig
Vermeld erbij of je ms visual c++ gebruikt of normaal c++, soms maakt dat uit. |
Thnx, maaruh, hoe gebruik je dat precies?
Ik heb Visual Studio 6.0, maar geen MSDN/Help :( :eek: |
Citaat:
|
Ok, snapk ook wel, maar je kunt toch wel ff een aanwijzing geven? Of een voorbeeldje? Toch? Plz!
|
string blaat = "12.34";
double blaatfloat = atof(blaat); moet je wel gebruik maken van een of andere string class (iets wat VS d8 ik wel heeft), anders gebruik je char pointer of course. |
Citaat:
Is dat weer een of andere microschoft grap? |
Citaat:
|
als je geen MSDN geinstalleerd hebt: http://msdn.microsoft.com/
|
Citaat:
Voorzover ik de manpages gezien heb kom ik ook alleen maar char* tegen bij string functions. |
Citaat:
|
@niemand: ook in Linux kun je met de string class werken. Lees eens iets na over de STL zou ik zeggen.
|
Citaat:
|
Danku, danku voor al deze reacties, nou kan ik weer ff vooruit :cool:
Ik d8 btw dat een string gewoon een array van char's was? |
Wat doe ik fout?
ik heb dit: -----> char a[10]="1234.5678"; // a="12345.5678" char Result[255]; // groot genoeg double x; // x voor de waarde van atof() x=atof(a); // x=12345.56780000 [debug] sprintf(Result,"Testing atof(): x = %d",x); // hier gaat wat fout ? :( <-------- want als ik Result afdruk/bekijk in debug, staat daar: Testing atof(): x = 1834810029, ik weet niet wat dit is, is het het adres van x of zo?? normaal werkt dit wel.... :confused: (met sprintf) |
Ok, ik heb de oplossing, die %d moest %f zijn, maar dan wil ik wel nog graag ff weten wat the f*ck die %d dan doet!? :confused:
|
typ sprintf in in google :/
|
Citaat:
|
Ok, en waar is %i dan voor? Ik d8 dat %d voor _d_oubles was, %f voor _f_loat en %i voor _i_nteger? :confused:
|
weet ik niet precies.. ik geloof %i voor signed int en %d voor unsigned int ofzo.. ik kan het fout hebben
|
Ok, ik zie wel :D , als't werkt is 't och goed :cool:
Citaat:
|
eminem_henri@Hotmail.com add me, ik ben ook met C++ bezig
|
Bedoelen jullie niet c++?
en btw: ik heb het ook eens geprobeerd.. maar ik werd der gek van. (alles moets via de server ;) ) |
Citaat:
|
Citaat:
|
mwa, .c meestal niet, beetje verwarrend ?
|
Ligt denk ik aan de compiler/IDE die je gebruikt, Visual studio heeft in elk geval .cpp ;)
|
Citaat:
.C -> C++ :) Ja, inderdaad verwarrend, en bovendien werkt dat alleen onder unix, maar de meeste compilers herkennen daaraan of het om C of C++ code gaat. |
gcc power \o/
|
Citaat:
|
we hadden het over compilers, niet over ide's :p
|
dev-c++ compilt toch ook. K weet eerlijk gezegd niet of hij zn eigen compiler gebruikt of een andere compiler is gebasserd :p
|
Citaat:
|
yup.
|
FF snel een vraagje:
met 'ReadFile()' kun je toch alleen ints lezen [of in ieder geval geen char] toch? Ik lees nu een array int's, maar eigenlijk moet ik char hebben [string], dan kan ik er pas mee doen wat ik wil... Hoe verander ik het type van een array? of Hoe lees ik meteen chars ipv ints? ------Begin snippet----------------------------------------- int *FileBuffer; FileBuffer=new int[FileSize]; DWORD ActualRead=0xff00ff; if(!ReadFile(FileHandle,&FileBuffer[0],FileSize,&ActualRead,NULL)) { sprintf(DebugString[FreeDebugEntry],"Loading file - Failed"); delete[] FileBuffer; } sprintf(DebugString[FreeDebugEntry],"Loading file - Succes"); ------End snippet------------------------------------------- Hoe verder? :confused: |
met ReadFile() kan je net zo goed chars inlezen als ints :confused:
char *FileBuffer = new[FileSize]; ReadFile(FileHandle, FileBuffer, FileSize, &ActualRead, NULL); sterker nog dat werkt zelfs in tegenstelling tot jouw code waar je over het algemeen 4 keer de lengte van de file probeert uit te lezen :p (een int is meestal 4 bytes, en een char precies 1 byte) misschien moet je je eens in iostream.h verdiepen trouwens.. dan kan je met behulp van C++ routines bestanden uitlezen, een stuk makkelijker :) en gebruik anders de C I/O routines maar geen API calls als ReadFile()... die heb je over het algemeen helemaal niet nodig dus maak het jezelf niet te moeilijk |
Dat had ik als eerste, maar toen deed ReadFile() 't niet...
Returnwaarde 0 :confused: Ik zal 't nog eens proberen dan... Bedankt voor de tip! :) |
als je nog eens wat zoekt:
http://www.khlim.be/~lrutten/cursussen/3iielo/c.html (als die het niet doet: http://deathz0rz.homeunix.net/pub/c.html) |
Yo! :D
Bedankt man! Naar zoiets was ik al lang op zoek! (y) Yes! :cool: CPP forever ;) |
Citaat:
|
Dat is 't niet, ik zoek vaak heel specifieke informatie, net dat gene wat ik op dat moment nodig heb... en die vind ik dus haast nergens.
Er zijn idd veel tutorials, maar die gaan vaak over iets anders dan wat ik wil weten. [Kan ook zijn dat ik gewoon verkeerd zoek :D] |
ik zoek altijd op Google met
c -php programming [functie] |
? php :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ow :o
Ik wist niet dat Google een 'zonder' optie had :eek: |
Google werkt met AND OR NOT operators.
|