![]() |
Rancid - Indestructible
http://www.rancidrancid.com/Graphics/album6-splash.gif
Rancid - Indestructible 26 Augustus uit (iig in de VS) Wat valt er te zeggen over de overstap naar Warner, één van de platenmaatschappijen die in Amerika al aanklachten verzamelt voor mensen die soms maar 5 mp3's sharen. Lars heeft gezegd dat hij geen enkel probleem heeft met Hellcat (hun eigen label, dus logisch dat je daar geen problemen hebt), maar voor enkele zaken toch wat steun van Warner zocht. Ik denk dat Warner dat best vond, maar dat de ze in ruil daarvoor ook wel de rechten van Indestructible wilden. 01 - Indestructible: intronummer, dus kort maar krachtig. Gave hook in het refrein. 02 - Fall Back Down: prachtig nummer, wel heel erg gebouwd op dat ene basriffje. 03 - Red Hot Moon: komt heel dicht bij Time Bomb. 04 - David Courtney: hehe, strak nummer. 05 - Start Now: standaard, maar origineel Beatles-achtig refrein. 06 - Out of Control:: laten we zeggen: het lukt ze beter dan The Exploited om hardcore te imiteren. 07 - Django:: één van de beste nummers, vocals/lyrics zijn heel goed gedaan. 08 - Arrested in Shanghai: wat moet men hiervan denken? Dat Oosterse tintje heeft wel wat, hoewel het klinkt alsof ze op het foute moment in de foute studio zaten... Ook dat ene baslijntje begint te vervelen. 09 - Travis Bickle: ook gaaf nummer. 10 - Memphis: pfff, dit nummer moet mensen zeker overhalen om ook deze cd te kopen. Misser. 11 - Spirit of '87: fantastisch! Ik lach me dood, volkomen gelukt :D 12 - Ghost Band: ook enorme misser. Misschien is dit zo'n nummer dat je pas na een tijd waardeert, maar ik denk het niet. 13 - Tropical London: hmm, beetje jammer. Ska gedoe hadden ze hier mogen weglaten. 14 - Road Block: beetje oude Bad Religion nummer. Doordat ze afwijken van het normale pad klinkt het goed. 15 - Born Frustrated: origineel nummer, goedkope hook. 16 - Back Up Against The Wall: "rauw" nummer, tsja.... 17 - Ivory Coast: doet ook wat denken aan BR. Klinkt als een "oja daar moeten we ook nog een nummer over maken"-nummer. 18 - Stand Your Ground: ook erg afwijkend nummer. Maar dat Jamaica-riedeltje is wel erg gerecycled zeg. 19 - Otherside: het is net Di-rect (n). Verschrikkelijk om een cd waar mensen zolang op hebben gewacht zo af te sluiten.... Conclusie: 1e helft van de cd is stukken beter dan de 2e. Iedereen die Life Won't Wait of Rancid 2000 vet vond, moet deze toch maar even luisteren. Bij veel nummers/stukken denk ik wel: waar heb ik dit eerder gehoord? Normaal zegt men: steun punkrock, koop de cd. Nu zeg ik: steun punkrock, koop de cd niet. Tering wat kan ik slap lullen zeg. |
Wie? :eek:
|
ik vin d'r ook niet superveel an
|
Ik zal vanmiddag eens gaan zoeken op mIRC.
|
ik vind red hot moon koel, rest niet echt geweldig
|
Matt: Hey tim what about the fuckin artwork?
Tim: Don't worry dude....*looks around room* Ah here's a flyer with some punk on it. Matt: Isn't that kinda cheap? Tim: Fuck it...it'll make us look punk. We need to look punk for the kids or else they might think that we've changed Matt: So you wanna play golf now? I've got a new set of clubs in the back of my mercedes. |
:d
|
hm ik download het wel een keertje voor de grap
ik heb 2 rancid albums maar vind er niet zo veel aan, ben één van de weinigen die rancid2000 hun beste album vind geloof ik. |
Citaat:
|
ik wil hem wel is horen
|
EFNET: #ircpunks
/msg AWDCC-S10 xdcc send #3 Veel plezier. |
Citaat:
Verzin eens wat nieuws zeg...zoiets hebben ze al gedaan bij aoctw..maar dan mooier. Dit vind ik bijzonder lelijk eigenlijk. [heb stiekem ff op rancidrancid.com gekeken of het wel het echte artwork is ipv iets dat iemand zelf ff in elkaar geflanst heeft. :/ Maar t'is idd echt.. Beetje gemiste kans.] Album zelf overigens nog niet echt aandachtig geluisterd..komt nog wel. |
Citaat:
|
En de uber SLSK.
|
Na een keer luisteren:
Eerste en laatste nummer zijn het beste. Eerste helft van de cd is inderdaad beter, daar zitten wel wat nummers tussen die ik wel wat vaker zal luisteren. Tweede helft van de cd is niet echt boeiend. |
Ik heb alle albums origineel en ik vraag me nog steeds af waarom ik die toch ooit gekocht heb. Ik wilde er zeker bij horen ofzo.
|
Wil iemad hem pm en ofzo? Wol graag ook mijn eigen mening kunnen vormen :)
|
het doet me echt ontzettend denken aan Transplants bij sommige nummers (nee, niet alleen door die zang)...
Niet echt een hele leuke cd :( Staat zometeen wel op mn gesharede soulseek-zooi (naam, kijk in het slsk-username topic) |
Citaat:
|
nieuwe album staat op Soulseek (RHM)
|
heb nog nix gehoord, wel goeie verwachtingen over..:)
(zou m wel wille horen) |
Citaat:
|
ik wou jullie bandbreedte besparen...ik doe nu toch nix :P
|
Citaat:
hahaha :D (y) |
Citaat:
mar k heb m nog neit gehoord, dus t zal wel zo zijn..:) |
UPDATE
Videoclip: http://www.rancidrancid.com/m_movies.html Wat een eikels zijn het zeg, je ziet ze aan een tafel zitten met o.a. GOOD CHARLOTTE en KELLY OSBOURNE. Volgens mij hebben ze ook hun drummer geloosd. :mad: |
Citaat:
volgens mij is het wel Brett nog steeds op drums... |
Citaat:
In ieder geval trek ik mijn Rancid shirt nooit meer buitenshuis aan :) |
vind het ook niet zo'n boeiend album, staan wel een paar toffe nummers op idd, maar veel is niet echt pakkend. aoctw is toch een heel stuk beter ..
|
Citaat:
Ik ga 'm ook eens downloaden dan. (y) Hehhe, na de update begin ik zoals altijd weer in een lege room met de naam "Iets". Heel yeah! |
Alles van Rancid was goed, dus zal deze ook wel goed zijn :)
|
Citaat:
|
Ik hoop later als grafisch vormgeven ook ooit zulke meesterwerkjes af te leveren.
|
Ik hoop mijn oude Rancid-cd's nog aan de straatstenen kwijt te kunnen raken.
|
Citaat:
ga sokken breien man. |
Citaat:
|
Citaat:
Rancid heeft toch al eerder een videoclip gehad.. Die was zelf op TMF te zien (ja in de tijd dat TMF nog indie was :rolleyes: :p).. Dus jah sell outs zijn ze toch allang :P.. Ik d/l het album wel van unixpunx ofzo.. |
Citaat:
hahahaha. Sommige mensen moeten zich eerst ergens in verdiepen voor ze hun "hippie/alto mening" uit de doeken doen op een openbaar forum. :p |
Citaat:
|
Citaat:
en verder vind k t een beetje kinderachtig om ze meteen niet meer leuk te vinden nu ze bij een groter label zitten; als hun muziek er niet door beinvloed wordt vind k t niet erg... |
Ik vind die clip wel knap bagger eigenlijk. En niet alleen omdat Kelly Osourne en zo'n mafkees van Good Charlotte erin meespelen. Tis allemaal net iets te gemaakt...beetje jammer
|
Citaat:
|
Net even de clip gekeken.
Erg fout, maarja, zo waren ze ook al in de eerste clips. De drummer is gewoon dezelfde, ik herken z'n gezicht van andere Rancid-clips. En dat ze Good Charlotte aan hun tafel hebben zitten, ach... Als ze daar een stijve Gerlo van krijgen moeten ze dat gewoon doen. |
rancid is altijd al kut geweest.
ik wist trouwens neit dat het punkrock was. |
Als ze nog bij Epitaph hadden gezeten,
1) had ik de cd misschien nog gekocht 2) hadden ze waarschijnlijk niet zo'n foute clip |
Citaat:
|
Ik vind 'Fall Back Down' wel leuk juist. Als je dit al een foute clip vindt, ken je vast niet veel andere clips? Ik ook niet, maar die paar die ik gezien heb zijn nog 10 keer fouter. En ik vind het ook leuk dat ze met die andere band en Kelly Osbourne aan tafel zitten. Want dat is denk ik juist helemaal niet punk-verantwoord (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53. |