![]() |
Nieuwe start?
Nieuwe start?
Als sterren in de nacht Vallen mijn gedachten uiteen Ik twijfel over dingen En denk eraan, alleen. Waarom gaat het zo Heb ik geen invloed meer Alles gaat zo snel Gedachten komen weer Alles lijkt zo mooi Van buiten straalt de zon Maar mee gaan wil ik niet Terwijl ik dat toch kon Nachten gaan voorbij Van woelen in mijn bed Denken aan wat komen gaat Waarom toch dit verzet Bang voor verandering Je leven neemt een draai Maar alleen zijn zal je niet Die gedachte is toch fraai Vol goede moed een nieuwe start Wanneer je dit besluit: Het nare achter je Je gaat en kijkt vooruit |
Het is wel erg gerijmd, maar toch... ik vind het mooi, het raakt me wel. :)
|
Citaat:
vooral omdat ik mezelf precies een jaar geleden zo voelde (heb gister de datum nagekeken;) ) |
Dit gedicht raakt me nou echt heel erg: het doet me echt wat... kweetniet, moeilijk te omschrijven: het is gewoon 'pakkend'. misschien soms wat gedwongen rijm, maar daardoor wordt het gedicht niet echt geforceerd ofzo. vooral die laatste strofe, gewoon briljant...echt waar.
|
mij raakt het persoonlijk wat minder...je text is niks op aan te merken en je rijmvorm klopt (op het eerste strofe na, het "alleen" komt nogal over als erbij gemaakt slechts voor de rijmvorm) maar je text vind ik niet zo aansprekend, wat simepeltjes en er straalt weinig gevoel uit...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26. |