![]() |
golden power / redbull
wat is daar nou precies het nut van?
dat je heel veel suikers binnenkrijgt? dat je heel veel cafeine binnenkrijgt? of is het bedoeld voor ná het sporten... kan dat ook? zelfde geld voor extran, aa enz enz |
Het nut is dat je veel glucose binnen krijgt, veel suikers.
|
Citaat:
En daar krijg je energie van en kun je langer sporten. |
Zoiets, ik weet het niet precies
|
tgeeft idd wat extra energie en concentratie.. goed voor je als je een lange nacht voor een wedstrijd hebt gehad...
hoewel gewoon een broodje frikadel met veel saus ook helpt (y) :p (is errug slecht voor een wedstrijd, maar ja ik ben raar :p )_ |
Wat ik altijd goed kan gebruiken voor een beetje energie is chocola (broodje met pasta werkt ook vaak). Verder zorgt AA ook wel voor extra energie, maar ik kan het nooit echt merken.
|
Bier helpt ook lekker!
Vooral als je de wedstrijd lol wil hebben! |
Citaat:
juist ja |
Bij het tourjournaal zag ik wat Boogerd (en dus ook andere renners) nemen tijdens de rit. Het ging hierbij om een 'gelletje' dat binnen tien minuten opgenomen wordt in je bloed. Daarbij had hij het ook over extran. Er zitten extra suikers, wat voor de nodige energie zorgt...
|
er zijn dus verschillen in deze producten en hun werking. je hebt aan de ene kant de redbull en dat soort producten en aan de andere kant aa, extran ed. Om bij de laatste soort te beginnen; daar zitten vooral veel (vruchten)suikers in die snel in het bloed worden opgenomen voor, tijdens of na intensieve beweging. dit helpt om wat extra energie te hebben of om je suiker/vocht gehalte weer op peil te brengen. De andere soort (redbull enzo) zitten ook vol met suikers die hetzelfde effect hebben, maar tevens een hoop caffeïne en taurine (broertje van caffeïne zeg maar) die nog een extra 'boost' geven kwa concentratie. dit effect is echter een beetje bedrieglijk omdat je lichaam toch al moe is, hierdoor kan je jezelf gaan overschatten. maar het kan dus wel helpen.
bij het sporten zou ik dus geen redbull enzo gaan gebruiken (het staat natuurlijk wel erg stoer vinden sommigen ;) :) ) , maar liever een aa, extran, of een isotone drank (dat is zeg maar water met zouten en beetje suikers om alles gewoon op peil te houden in je lichaam) dat is mijn visie/ervaring/kennis :confused: :D greetz, FoX |
fox = right
bijkomend nadeel van red bull (& co.) is dat ze eerder een uitdrogend effect hebben dan een watertoevoegend ffect, als extran enzo. |
je bent echt gek als je redbull drinkt :/ goldenpower is zoveel goedkoper..
|
Citaat:
|
Citaat:
dank u! smak smak ofzo :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
uhm bedankt!! |
golden power (y)