![]() |
Gedichten wedstrijd III
Hier de gedichten van wedstrijd III. Tot 4 augustus is er de mogelijkheid te stemmen. Op 4 augustus sluit de poll en wordt er een topic geopend met de resultaten.
Wees eerlijk en stem gewoon één keer en niet op je eigen gedicht. ;) In hand en Oog verstaan In je ogen laat je lezen; Sprankelzacht, de vlinderkracht omringt mijn wezen In je handen staat geschreven; Levenslicht, je aangezicht laat mij in warmte zweven Voelen doen we Ik laat het daarbij Je voelt het al van veraf op je afkomen, je kan het niet ontkomen. Iedereen voelt het aan en heeft het wel eens in de ergste graad doorstaan. Het ontvluchten kan je niet? ook heb je daardoor soms verdriet. Het kan een mens blijmaken, en je echt diep raken. Het kan een plant doen groeien, eenn koe in de wei doen loeien. Soms wil jet het niet voelen, en wil je gewoon eens afkoelen. Het kan je ook een bij gevoel geven en zonder zou je niet meer kunnen leven. Ieder levend wezen heeft het nodig dus je kan niet zeggen het is overbodig. Zo heeft ieder zijn reden, en ik ook tot op heden, weet ik het niet echt wat het kan zijn, dus sluit ik nu maar mijn gordijn. In den Beginne geboren Wanneer het morgenrood aan haar eerste blosjes geraakt Wanneer de zon uit het beddendek van wolken ontwaakt De morgen begonnen Weer een dag ontgonnen Uit de avond en nacht die gisteren was De zon die straalt en lijkt te lachen Schijnt en schijnt niet na te denken Dat iets het is wat haar stralen doet schenken Terwijl ik keek naar de zon Bedacht ik me zo goed als ik toen kon Dat wanneer vandaag geboren wordt als opvolger van de nacht Het haar moeder gisteren was die haar ter wereld bracht Maar terwijl ik dacht aan het begin van het bal Waar sindsdien mens, aarde, heelal dansen op een wals Bekropen mij twijfels over het eerste begin genaamd naar de oudste knal Daarvoor was er dus niets, leegte alom, leegte om al Niets was alles en alles was niets, maar wie was dan de moeder van het eerste iets? Hoe kan iets worden geboren Zonder dat de oorzaak zwanger is Dat was wat ik die dag graag wilde horen Toen wist ik het: Er is iets mis Ik werd getroffen door mijn eerste paradox De gedachten niet meer orthodox Ik keek naar de hemel en keek naar de zon En besloot voor die laatste te gaan Even beviel me een glimlach, heel zwakjes, heel spontaan Toen bedankte ik de zon er voor om er te zijn Ik bedankte haar voor het beetje zonneschijn Ik veegde de door denken verkregen tranen uit mijn ogen als laatste horden Alvorens ik gisteren bedankte dat vandaag geboren mocht worden Naamloos 2 de kou voel ik tot op mijn botten zei de man en rilde ik vraag me af wat warmte is hoe het voelt van binnen bevroren tranen liepen van zijn wang hij zag de wereld niet voelde slechts de kou het was zomer... Waar ik mijn rust vond onder ruisende geluiden val ik door de tijd dronken van jouw liefde moe van de strijd pogingen van contact met het onbereikbare einde dat zich uitstrekt over de versterker van de o zo mooie grond langzaam gaat zij slapen doet voor mij haar ogen dicht een stille glans over het water en een laatste knipoog van het licht |
komt er niet nog ergens te staan welk gedicht nou van wie is, of iig wie de schrijver van het winnende gedicht is? ben ik wel benieuwd naar eigenlijk...
|
Citaat:
maar weer verwijderd omdat niemand hier gepost heeft.. :D :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Sorry :o We waren niet zo goed op de hoogte van elkaars vakanties en het feit dat ik het benodigde wachtwoord nog niet weet. Hopelijk komt Leonoor zo snel mogelijk na dinsdag even langs. :) Onze excuses.
|
Hoi, ik had aan Anneee en Just Johan gevraagd of zij de uitslag + namen ed wilden posten, maar ze wisten het ww van hotmail niet enzo... :S Maar goed, ik ben er weer, zal zo een topic openen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:29. |