![]() |
Wanneer zonder condoom vrijen?
Hallo
ik heb nu 4 maanden een vriendin. we vrijen altijd met condoom, en soms vraagt ze me weleens of ik zonder wil, en als ik dat wil moet ik het maar zeggen... maar ik haal me dat zinnetje naar voren; ik vrij veilig, of ik vrij niet Nu heeft zij niets, en ik ook niet, dus het zou kunnen... we maken er thuis wel eens grapjes over, en dan zegt mijn ma weleens; ach, bij een vaste relatie moet je na zoveel tijd geen condoom meer gebruiken, is dan niet meer nodig... enz. maar nu de vraag; is het verstandig zonder condoom te gaan vrijen? wat doen jullie en na hoeveel tijd pas? ben je alsnog bang voor ziektes? kortom; vertel... mijn vriendin is aan de pil |
Gewoon testen vragen..
dan weet je het zeker en ben je tenminste gerust erop. Anders spookt het alsnog door je hoofd |
Wij heben meteen zonder condoom gedaan. We waren elkaars eerste in... alles. Dus dat zat wel goed. En nee, geen drukte gemaakt over ziektes.
Als je er vang voor bent jkun je altijd nog een test laten doen. Even langs je huisarts... en je hebt zekerheid :) |
Als je vriendin aan de pil is en je weet beide zeker dat jullie geen Soa's hebben, kan je best zonder condoom. Testen op Soa's is gratis.
en t scheelt nog geld ook :) en tis lekkerder |
Citaat:
|
ik vind beetje gelul dat als je allebei nix hebt je dan wel na zoveel tijd zonder condoom kan doen,
als je allebei niets hebt en het gaat uit.. wat dan? krijg je volgende partner die ook nix heeft.. maar zon soa moet toch ergens ontstaan ik snap wel waarom het gezegd word.. maar toch :) zonder condoom is wel fijner maarja ook onveilig.. maar van andere kant.. je leeft maar 1 keer :p |
Citaat:
Je bent nu 21. Als jullie over 5 jaar kinderen willen, zal het toch echt zonder moeten. Maar ojee, stel voor dat we wat hebben. Als je geen symptomen hebt en geen losbandig leven hebt geleid? Doe een test, ben je van het gezeur af. |
Citaat:
:D |
Citaat:
ik ben geen 21, en ik ben het met je eens hoor :p |
Euh wij hebben het gedaan zodra ik naar de dokter durfde voor de pil. ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Doe een test, ben je helemaal soa-vrij en zou je eventueel met de kans kunnen leven dat die pil niet werkt en zij ooit es zwanger wordt (terwijl de pil toch best betrouwbaar is mits ged gebruikt) dan doe je het toch lekker zonder :)
|
Citaat:
|
Soms kun je soa's niet eens zien en dus niet weten dus zekerheid is wel handig.
|
Citaat:
|
Citaat:
En btw.. om ff ontopic te blijven.. Ik denk dat ik gewillig mee zou werken aan een test.. als iemand dat zou vragen.. |
Ik zou me toch wel enigzins in mijn kruis getast voelen bij een dergelijke opmerking van de man van mijn dromen.
"Lieverd, ik hou van je, maar weet je wel zeker dat je geen geslachtsziekte hebt?'' Ik denk dat ik mijn kleren aan zou trekken en hij kon het bekijken. Ten eerste weet ik het zeker, en als ik het niet zeker zou weten, zou ik geen onveilige sex willen hebben. Hij hoeft me niet op mijn verantwordelijkheid te wijzen. Ik vertrouw hem toch ook, dat hij het zeker weet voor hij sex met me gaat hebben? |
Je eigen gezondheid is je eigen verantwoordelijkheid. Een beetje wantrouwen is gezond.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:28. |