![]() |
Knobbeltje bij lies?
Hoi allemaal,
Ik heb ineens een soort knobbeltje bij mijn lies. (bikinilijn, zeg maar) Het is onderhuids, maar je kunt het wel gewoon voelen. Het is best hard. Ik had er eerst maar 1, maar nu ineens 3?! Heeft iemand dit gehad, of weet iemand wat dit kan zijn? |
Tumor?
|
Citaat:
't kan ook gewoon een opgezet/ontstoken kliertje of een haarzakje oid zijn, denk ik. Ga, als je het niet vertrouwt, even langs je huisarts. |
Zullen idd wel opgezette klieren zijn.
|
met dit soort dingen moet je maar liever niet wachten en meteen naar de dokter gaan
|
Het kan een liesbreuk zijn. Dat is een scheuring van onderhuids bindvlies (oid, het fijne weet ik er niet van), waardoor er weefsel naar buiten komt puilen. Het is niet levensbedreigend, maar je moet je er wel aan laten helpen.
|
ik denk dat het opgezette lymfklieren zijn, als ze na een tijdje niet weg zijn zou je naar je huisarts moeten gaan
|
Citaat:
|
hheb ik ook heb ik ook!
bij mij is het nix engs ( bij doc geweest ), gewoon een vreemd talgbultje.. dan geen kwaad... :) maar hey voor de zekerheid ma ff daar de doc gaan..kan nooit kwaad,,, |
ik had dat ook bij mijn oksel, maar wist niet dat je ook lymfeklieren bij je lies had
|
Citaat:
|
ooh ik heb dat ook wel, en op meerdere plekken... sommige al mijn hele leven ( zo lang als ik me kan herinneren dan althans ;))... anderen ervaar ik ineens als 'nieuw'.. en zijn soms ook ineens weg en na een paar maand weer terug.. volgens mij heeft iedereen hier wel es last van hoor, alleen zal de een het eerder merken dan de ander... nix ernstigs lijkt mij :)
|
Het is waarschijnlijk een ontstoken lympfekliertje, maar ga ff langs de dokter die kan het je allemaal vertellen!
|
ik denk inderdaad opgezette lymfeklieren. ik merkte het bij mezelf ook en was niet meteen ongerust, maar toch vind ik het wel een beetje 'engig' soms. ik weet trouwens van mezelf dat ik altijd opgezette klieren heb, dus ik vind het niet zo boeiend verder eigenlijk. maar als je het niet vertrouwt moet je gewoon naar de huisarts gaan!
|
Hey,
Ik wilde nog even afwachten voordat ik naar de dokter ging, maar het is weg :) Was denk ik inderdaad een opgezet kliertje ofzo...*fjiew* |
als het heel klein is kan het ook gewoon een puistje zijn :)
|
Je moet je geen zorgen maken, ik heb dat ook. Volgens mij zijn dat gewoon kliertjes zoals je die ook wel in je nek hebt als je vermoeid bent en zo. Zolang je er geen last van hebt is het geen probleem.
|
Ik had er ook eentje bij mīn lies. Is vanzelf weggegaan. Had er ook eentje in mīn buik, daar ben ik voor naar de dokter geweest. Volgens hem was het een cyste. Dat is een onderhuidse ophoping van iets en dat kan je weglaten īsnijdenīmaar is bij mij vanzelf weggegaan (of iig niet meer voelbaar)
|
Ja lymfeklieren lijkt me.
Als je matigt met roken, laat naar bed gaan, drinken, vet eten, dan kan je lichaam die gifstoffen afvoeren. En dan gaat dat bultje ook weer weg. Ik merk het altijd in m'n nek, daar zitten 2 grote bobbels. Als ik ben uitgeweest, zijn ze altijd veel groter. Maar als ik 2 weken gezond leef, zijn ze veel kleiner geworden :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:30. |