![]() |
concept album
dus m.a.w albums met een verhaal in
noem eens een paar heersende conceptalbums die jij kent ik begin: opeth-still life opeth - MAYH iced earth - stormrider |
Nevermore - Dreaming Neon Black
Fear Factory - Obsolete Theory In Practice - The Armageddon Theories |
Pain of Salvation - Perfect Element Pt.1
|
Ayreon - The Electric Castle :D (y)
volgens mij is van dream theather scenes from a memory ook zowiets... :confused: |
Lou Reed - Berlin
|
alle albums (albi?) van Savatage
|
Citaat:
forum - fora plectrum - plectra album - alba Lijkt me logisch. ;) |
Blind Guardian - Nightfall in middle earth
|
de-loused in the comatorium van the mars volta en yoshimi battles the pink robots van the flaming lips, dacht ik tenminste
|
Pain of Salvation - One Hour by the concrete lake
Postman Syndrome - Terraforming |
Pain of Salvation - Remedy Lane.
|
Silverchair -Diorama
|
Pink Floyd - The Wall
David Bowie - The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars (toch?) |
Dredg - Leitmotif
30 seconds to mars - " " |
Tori Amos - Scarlet's Walk / Strange Little Girls
30stm - debuut een concept album is niet per definitie een album waar een verhaal in zit, er moet een sterk thema zijn dat terug komt in elk nummer met mogelijk een verhaallijn. en ik zie niet in waarom Diorama van silverchair een concept album zou zijn? |
Citaat:
*Streets *Dead Winter Dead *Wake of magellan *Poets and madman Maar wel alle 4 zeer zeker de moeite waard. En dan nog 3 cd's van Trans -Siberian Orchestra, waarvan Beethoven's last night mijn favoriet is. En zoals al gezegd werd Into the electric castle van Ayreon, damn die cd is echt geniaal (de rest ook wel, maar dit is toch wel het meesterwerk). |
Wat dacht je van:
Pink Floyd - The Wall en natuurlijk The Who - Tommy ... (die zou je als eerste moeten noemen, shame on you!) en edit: Groeten uit Maaiveld (A&dM) heeft een aantal nummer die met elkaar te maken hebben maar om het nu een conceptalbum te noemen.... weet niet... |
Citaat:
ontopic: ik heb dat nooit zo door |
Citaat:
en wat gybe en silver mt. zion shit. en kid a van radiohead misschien. |
Citaat:
PJ Harvey - Stories From The City, Stories From The Sea is ook een concept album trouwens. |
Citaat:
*leeg hoofd* verdorie... ik ken niet eens meer de latijnse standaard naamvallen... ARGH! *denkt* album - albi - albo - album - albo alb... Oké... alba zou het dan worden. Vakantie is funest voor school. |
Citaat:
Kid A heeft geen structuur in tekst. Dat album heeft Thom Yorke een heleboel losse zinnetjes in een hoge hoed gegooid om zo een tekst te maken. :confused: conceptalbum :confused: |
Citaat:
maar beetje science stuff enzo. |
Citaat:
sorry maar dat valt wel mee. dat van losse zinnetjes in hoed gegooid heeft ie wel gezegd, en zal ook wel waar zijn soms (everything en idioteque enzo), maar echt niet alleen maar. maar in ieder geval, twee jaar geleden ofzo toen radiohead forums (greenplastic.com) volop in kid a hype waren las ik wel een paar (of eentje die echt goed was) theoriën, over een persoon die geboren wordt, leeft, dood gaat enzo. en dat dat ook wel in amnesiac te vinden valt. thom yorke ontkende het, maar ja. ik zei toch "misschien". |
oh en bob dylan - desire.
|
Metallica - Master of Puppets
|
Citaat:
|
Sommige bands zijn een concept opzich, zoals 30stm en Deadsy. Is wel leuk, maar gaat snel vervelen. Ik bedoel niet dat Deadsy snel gaat vervelen. Deadsy is geweldig. (y)
|
Citaat:
Sanitarium (Welcome Home) zou dan gaan over het feit dat vele soldaten gestoord/getraumatiseerd zijn door de oorlog. Disposable Heroes over de soldaten die dan even "helden" zijn, maar als de oorlog voorbij is, denkt niemand meer aan ze. De rest is niet zo duidelijk. |
spice girls - spice up your life
|
Citaat:
Ook grappig, de volksliedjes die ze gebruiken :D |
Otep - Sevas Tra
Otep - Jihad Merauder - Bluetality Chimaira - Pass Out Of Existence Walls Of Jericho - The Bound Feed The Gagged Walls Of Jericho - A Day And Thousand Years EP |
Iced Earth - Horror Show
|
Citaat:
DreamTheater - Scenes from a memory is een concept album. 6 degrees of inner turbulence ook wel.... vooral cd 2 dan. Opeth - Still Life. (als die nog niet genoemt is) En heel veel oude albums van Genesis ook. :) Queen had ook een concept album... alleen weet ik niet zo gauw welke. Miracle misschien? |
Michael Franti & Spearhead (y) - stay human
tellen soundtracks ook? :p |
Citaat:
CHimaira?!!! Een concept album? Merauder?! wat de fuck? |
Die snap ik ook even niet. Die gasten van merauder zijn waarschijnlijk nieteens slim genoeg om een conceptalbum te bedenken ;) :D
|
Citaat:
Lekker Puh :p |
Citaat:
|
(y)
|
Citaat:
Nou, volgens de dudes zelf, is het een cd die je in een andere wereld brengt, bladiebla, er zit wel zo'n soort opbouw in, plus dat het heel positief en soort van "sprookjesachtig" (naja andere wereldachtig) is ofzo. Tja dat vind ik wel een soort conceptiets :) |
shit Friso
glassJAw we verdienen het leven niet. |
Citaat:
|
Oja! ISIS-Oceanic
|
Citaat:
alle nummers die op de CD staan hebben wel op de 1 of andere manier wat te maken met de CDcover dacht ik. |
Citaat:
|
alles van rhapsody :P
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik zal eens kijken of ik dat stuk nog kan vinden. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18. |