![]() |
'enge' geluiden :/
Van welke geluiden krijgen jullie echt de kriebels om het zo maar te zeggen?
Om d'r maar ff een muziekforum tintje aan te geven; in welke nummers zitten geluiden waar je echt kippevel van krijgt, in negatief opzicht dan. -tikkende cdspelers.. opzich hoeft het geluid niet eens te haperen maar als ik een cd speler hoor tikken krijg ik kippevel :/ Maargoed, dat is dan ook vooral omdat het dna een cd van mij is die d'r in zit en tikken worden veroorzaakt door krassen :( -nummers moet ik nog ff over denken :) |
misschien had je eerst ff moeten nadenken voordat je dit topic opende....
|
Radiohead, op de nieuwe cd staat een nummer, nummer 6 geloof ik, en daar klappen mensen de hele tijd enzo. Dooooodseng vind ik dat :o
|
Echt eng is het niet niet, maar ik schrik me altijd dood als een nummer afgelopen lijkt te zijn, en er dan nog een hidden track achter aan komt na een paar minuten stilte...
|
Citaat:
|
Foo Fighters - the Colour and the shape heeft ook zon moment, het laatste liedje begint heel onverwachts.
Verder vond ik een paar jaar geleden die schapen geluiden op de Tool cd "Undertow" best eng. Was ook soort hidden track. |
Spice Girls
|
Tool., het 2e nummer op Aenima waarvan ik de naam zo snel ff niet weet... die intro is gewoon heel creepy..
|
niet echt een geluid, maar gewoon een moment waarop ik altijd schrik; laat ik het proberen uit te leggen :)
35007 heeft een nummer dat op een gegeven moment heel rustig voort gaat; beetje rustige, echte 35007 muziek en dan komt er ineens een uitbarsting in de muziek (alsof er 30x zoveel instrumenten worden ingezet en de sfeer ook wat harder wordt)... niw, deze uitbarsting komt iedere keer weer onverwachts (ook al hoor je het nummer vaak achter elkaar), het zit gewoon op een 'onlogisch' moment, niet precies op de maat of zo je weet dat het komt, maar het komt nooit op het moment dat je denkt... heel vreemd (y) wel goeie band trouwens (y) |
Fad Gadget- Lady Shave
vooral het laatste stukje, waarin hij bijna mechanisch en heel snel "Shave It Shave It Shave It Shave It..." zegt. :cool: |
Een song van Goldfinger volgens mij, waarbij je ineens zo'n zware mannestem hoord zeggen..(Die stem komt me wel bekent voor) DONT YOU STOP ME!....
|
Citaat:
De Amnesiac versie van Morning Bell vind ik trouwens ook best spooky. |
niet eng, maar wel een klote geluid is de stem "lalalalala" bij the memory remains van metallica...
|
Ik heb wel eens bij een paar nummers dat ik denk dat de telefoon gaat..
Of dat m'n ma beneden aan de trap staat te roepen, maar dat was vroeger. Ik heb geen trap meer. |
Citaat:
idd...dat had ik ook bij eenofander nummer, waarbij er zon lucht alarm af ghaat (Chocking victim?) en bij n ander nummer waarbij er ineens een paar vliegtuigen overvliegen..:P (K heb totaal geen zin in nadenken) als k dan mn krantewijk aant doenwas...deed k altijd mn discman af, om te horen of het de muziek was..:P |
downthesun hebben in sommige nummers egt scary freaky geluiden. :eek:
|
niet zozeer eng maar bij de hele score soundtrack van the queen of the damned is bij mij kippevel en een erectie te vinden.
|
Ik krijg altijd een adrenalinestoot als er een liedje zomaar WHAM! begint (niet die van George Michael)
DJ Nosferatu - The Desolate One |
Citaat:
|
Citaat:
t leukste is als je winamp met allerlei verschillende shit hebt aanstaan en dan eerst zo'n "oh, wat zing ik toch zacht en lief"-liedje en dan opeens BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM :cool: (y) |
Citaat:
ultiem contrast Jewel afgewisseld met Necromicon (y) |
ik vind die stem bij iron maidens number of the beast eng als ie heel heel erg hard staat en er veel bas in zit.
|
Alleen live. Als alle versterkers aangaan.....dan de feedbackende versterkers(en je weet dat t elk moment gaat losbarsten). Dat geluid dus....feedbackende gitaren.
(Bijv bij GUTG en THC in de gvh. De versterkers worden aangezet en mensen beginnen te moshen zonder dat er een snaar is aangeslagen. Geweldig!) |
Dr is zo'n liedje van de icp waar n schattig lief klein varkentje wordt vermoord, dan hoor je opeens dat beesje krijsen. Dat vind k wel uh, ja, zielig.
|
ik hoor een paar keer duidelijk een telefoon overgaan in Wherever I May Roam van Metallica. :|
|
In een nummer van Chaostar (nee das niet mijn band) zit er op een gegeven moment een geluid wat ik nog het best kan omschrijven als een stel niezende sopranen, tijdens de laatste seconde van het nummer. Echt heel vaag, en niet fijn om te horen.
|
Einstürzende Neubäuten - Armenia
midden in de nacht keihard aan, DAT is fuckin eng. |
Citaat:
|
ik vind niks eng, ik ben stoer
|
of als ik The Decline in mn discman heb zitten....en als mn discman dan op max staat....is dat beginstuk best stotend..:)
|
Er staat een nummer op de Soundtrack van de Virgin Suicides [Van Air natuurlijk..], ik weet niet precies welk nummer, maar daarin hoor je iemand ademen en tv kijken geloof ik.. En dat is heel eng als je bijna slaapt en opeens het gevoel hebt dat er iemand in je kamer zit. :/ :o
|
Tool - Faaip de Oiad
Niet aangeraden om in het donker te luisteren. |
Citaat:
vaag 'nummer' is dat :S |
Ik herinner me er ineens nog een. Alweer van Radiohead. Ze hebben een B-kantje getiteld 'India Rubber' en dat eindigt met raar,hysterisch en eigenlijk zeer psychotisch gelach. Vooral in combinatie met de muziek is dat heel erg spooky. Ik skip dat nummer daarom meestal door...
|
sommige noise en ambient kan 'para' zijn, ligt voor een deel aan mijn gemoedstoestand i guess.
brighter death now - red rain wumpscut - float haus arafna - holocaust winterkälte - greenwar theme two |
Cradle of Filth - Dinner at Deviant's Palace
zodra dan opeens die stem die zo 8erstevoren praat begint... ik d8 de 1e keer wel even "wtf is dit nou weer ?!" |
Citaat:
Ik hoor altijd de deurbel gaan in Rickets van Deftones. |
Pff, alles wat hierboven staat verbleekt bij het middenstuk (na 3 minuut nog-wat) van Eternal Frost van Winter. Die stemmen....
Het enige stuk muziek dat ik ooit echt eng heb gevonden. |
Citaat:
|
het intro van "To the thickets and swamps" van Hate forest
|
In het begin van het nummer Russians van Sting zit een tikkende wekker (aan t eind trouwens ook) en die vind ik heel onheilspellend klinken.
|
in de fim "Gangs of New York" is er zo'n tunetje wanneer ze in het begin gaan vechten, net blokfluit of piccolo maar dan van achteren afgespeeld
ik krij er nog kippevel van |
Citaat:
|
Nature and Organisation- a dozen summers of loneliness is vry eng...
Ixaksaar-it is the night of the demon ook best wel. Werken beide erg goed sávonds. Cooldat er ook nog mensen zijn die bands als Fad Gadjed en Einsturzende Neubauten kennen. En voor de rest: luisterd Kink; zondagavond van 9 tot 12: X-rated. Voor al uw enge klanken, en de wat mindere. Zoals onze Grol dit zou betamen... |
O Fortuna - Carmina Burana door Carl Orff.... kippevel...
Cd Korn - Issues, na het laatste nummer is er een heleboel enorm irritant radiogeruis, als je dat een tijdje laat doorlopen, hoor je nix anders meer dan die ruis. Qua geluiden, heeft iemand de film contact gezien, in die film maken die buitenaardse wezens contact door een reeks van priemgetallen met een of ander geluid door te geven, van dat geluid word ik gewoon misselijk, doodeng. Het geeft voor mij de hele film een sfeer van dat er een hele hoop mensenhakkende aliens aankomen... brrr... |
dj teebee - black science labs
ik heb in frankrijk een keer m'n tent gesloopt toen ik een nachtmerrie had na 't luisteren van deze cd |
alle HELE hoge geluiden :mad:
|
The Conet Project.
Ik weet niet precies hoe ik uit moet leggen wat 't precies is, maar Google biedt vast en zeker uitkomst. Scary shit... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:09. |