![]() |
Ultieme luister omstandigheden...
Hoe luisteren jullie nou het liefts naar muziek. Bij een groot concert, een heel klein zaaltje, thuis op de radio, op de discman, koptelefoons of oordopjes,overdag of 'snacht?
Ik persoonlijk beleef de muziek het beste bij concerten in kleinere zaaltjes of 's nachts in bed met m'n mega koptelefoon op (Dat ding zit heel strak, dus de muziek is dan beter 'voelbaar'.) |
cd's:
óf thuis op de bank met een glas koud witbier, een rol pringles hot and spicy en dan de muziek goed hard live: in een niet te grote zaal, goede sfeer en goed geluid en niet te stonede artiesten... |
met koptelefoon snachts in me bed
live vind ik bijv. paradiso een erg prettige zaal |
k gha nog niet nar concerten, mar k draai het meestal op mn kamer en dan best hard..(kut dat we in n rijtjeshuis wonen) of tijdens me krantewijk..:)
Rodegier--->> Gefeliciteerd..:)! |
Citaat:
|
tijdens krantenwijk( wel op het platteland dan).
Achter de comp. In de trein, alleen als het winter is(want in de zomer staan alle ramen open). |
Live: In een zaal die daar ook echt voor geschikt is. Perfecte accoustiek en hoogwaardige apparatuur (Heineken Music Hall bijv.) Maar de charme van een klein cafetje of zaaltje kan ik ook erg waarderen.
Thuis: Met een joint erbij en met mn eigen boxen en een goede equalizer. (y) |
discman in de trein in het pikkedonker rokerscoupe biertje en het liefst totaal alleen. (y)
|
Als de boxen een beetje goed afgesteld zijn, liefst buiten...
geen festival-idee, maar iets kleiner... zeg maar 300 man ofzo... en dan allemaal dansen das i-de-aal |
Citaat:
|
HMH goed geluid hahahaha. Geef mij maar een ranzig hok met geen of een laag podiumpje.
|
Citaat:
HMH galmbak 1x nooit weer (n) |
HMH is kut met verotte peren
doe mij maar een mooie marantz CD speler, voorversterker, dikke versterker van paar honder watt, en boxen die minstens 600 euro de box kosten. |
Citaat:
'k heb een x-box dat luistert veeeeeeeeeeeeeel mooier.:D |
Citaat:
ps2 is veeeeeel beter :D maar beter is nog een mooie cd speler, met koptelefoon voorversterker en dan de duurste sennheiser op je kop |
Met een discman in de trein, en dan idd het liefst in de winter met de raampjes dicht.. en dan ook nog alleen, want soms heb je van die kwetterende mensen naast je zitten en dat is echt vervelend :|
Kleine zaaltjes zijn ook leuk, beter dan grote zalen.. en verder ook wel op een festival, liggend in het gras en in de zon :) |
Als het buiten heel hard regent en/of onweert en dan mn muziek heel hard aanzetten en door de kamer skanken.
|
Citaat:
en ik vind dansen de ultieme 'luister omstandigheid' |
Citaat:
|
hoe freaked is je brain als je door je kamer gaat skanken...
|
hoeveel troep licht er in je kamer als je door je kamer gaat skanken....
|
op mijn kamer op een normaal volume dat t niet zo'n lawaai wordt alleen maar...
of live in een klein zaaltje en keihard...zodat t helemaal door je heen trilt... |
11 uur savonds
geluid op veel te hard kratje grolsch gekoeld op 3 graden binnen handbereik onderuit in mijn subtiele bankstel alleen halfdonker |
Citaat:
Citaat:
|
Hoe idioot is het om een zin in een vraag te formuleren maar toch eigenlijk stiekem geen vraag te stellen.
De ideale luisteromstandigheid is binnen, op een Chesterfield, met een blowtje, een goeie versterker en idem boxen. Of wat EPD zei :) |
Citaat:
|
Als ik alleen thuis ben, muziek op zijn allerhardst en dan meezingen en dansen :)
|
Citaat:
|
In een kleine zaal is imo leuker, wat gezelliger. En als ik naar mijn werk of school fiets.
|
Citaat:
Paradiso... Die zaal vind ik zelf erg vervelend... het is daar zooooow irritant warm.. Das echt niet meer fris ofzo... Verder vind ik concerten in kleine zaaltjes het fijnst, en het leukst... Meestal leuke sfeer, meer contact met de artiesten. En het relaxte om muziek te luisteren vind ik 's nachts en 's ochtends in de bus :p |
Als ik alleen ben.
|
Citaat:
|
Citaat:
http://liftoff.msfc.nasa.gov/shared/...ntree/tree.jpg |
Concert, in een heel klein zaaltje, waar iedereen compleet uit z'n dak gaat. Of zoiets massaals als Lowlands, of Sensation ofzo, waar ook iedereen helemaal los gaat :cool:
|
een concert, in een klein zaaltje, en dan eigenlijk als ik alleen ben is het kwa muzikale beleving wat fijner, niet als gezelligheid natuurlijk. Of een gewoon een goede installatie en dan alleen thuis. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Ooit... :cool: |
Midden in de nacht in mn bed met een zachte regen tegen mn dak aan en dan een mooi muziekje luisteren met mn gewone stereotorentje
en ik vind deze altijd erg gaaf ook Citaat:
en ook met de discman op de fiets door het bos met een licht ochtendzonnetje, zacht fluitende vogeltjes en een bosluchtje en op een rubberbootje terwijl je op een meer dobbert, met de discman en boxjes... |
discman alleen in treincoupe in de winter
klein zaaltje met groep vrienden in bed, lp, jointje, groot glas ijswater en een fris briesje op een warme zomernacht :cool: |
of zoals nu vol vd chinees bier en rookwaar achter een pc in een veranda Bipe net naar bed dus alleen en lekker BM (Necromicon - In Blackened Robes, trouwens zonde dat niet veel mensen deze band kennen (y) met de dag leer ik ze meer waarderen)
|
Op een droge zomernacht om 3 uur wakker worden en dan met een beetje rustige jazz/blues op de achtergrond op mn balkonnetje zitten, meepingelend op mn bas of 'gewone' gitaar
|
in de auto 's nachts niemand op de weg
je ligt op de achterbank, je hoort de motor draaien en daardoorheen hoor je de chauffeur ademen dan is het zoo fijn om muziek te luisteren en daarna in slaap te vallen |
Citaat:
rosa! film die shit. |
midden in de nacht fietsend naar huis van uitgaan met koptelefoon op en in slaap vallen met koptelefoon op
|
Vet thrashen in de pit.
STRETCH ARM STRKWIJL. |
Citaat:
|
in een paddotrip op de bank.. massiveee
midden in de nacht ergens in belgië in een korenveld.. kan nu verder niets bedenken :d |
Citaat:
|
Citaat:
midden in de nacht fietsend naar huis van uitgaan met koptelefoon op of in slaap vallen (in bed) met koptelefoon op |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:02. |