![]() |
[editors] Welke gebruik jij?
Ik heb op dit moment Macromedia HomeSite 5,
Omdat ik hem best wel handig vind omdat hij de code in kleuren omzet. (php codes enz) En voor design :) kan ik niet dus doe ik ook niet aan :D Maar ik ben der nu een beetje zat van.. En wil wel wat anders proberen. hebben jullie nog een goede voor keur? En zet der even bij wat jij het beste vindt werken en waarom. |
HTML-Kit
Euhm, jah nou kan ik wel gaan vertalen waarom ik hem handig vind maar de omschrijving op de wesite voldoet toch het beste: Citaat:
|
Beetje voor n00bs he :P
|
1stpage 2000, geen grafische-rotzooi met toch preview sectie.
|
Ik gebruik ook Homesite en ben daar heel tevreden over.
Probeer anders Dreamweaver MX, dat zijn een aantal macromedia programma's bij elkaar en schijnt wel goed te zijn. |
Dreamweaver MX.
|
Allaire Homesite 4.5 voor HTML, ASP en PHP
Microsoft VisualStudio.NET voor .NET/ASPX |
vi(m)
|
Textpad. Photoshop. Frontpage.
|
ultra edit
|
|
Citaat:
Dat zal wel handig zijn jah |
UltraEdit / Vi
|
Citaat:
ik gebruik ultraedit.. reden: het kleurt je code dus erg overzichtelijk hij springt automatisch in met php functies enzo zodat je niet al diie } { moet gaan tellen :p en waarom zou dat noob zijn? ik weet zeker da je het niet eens kent als je dat zegt ennu als ik nar jouw site kijk.. zou je NIET zegge da je die in kladblok hebt gemaakt.. anders heb jij wel heeel ergklote versie van kladblok geloof ik :p |
Citaat:
|
ultraedit all the way (y)
|
notetab pro
|
EditPlus 2.11
|
Citaat:
|
Macromedia Homesite 5.0. :)
|
ik gebruikte ultra-edit, tot ik op een dag erachter kwam dat het programma moest geregged worden, geen zin om een key op te snorren dus toen ben ik maar weer teruggegaan naar het vertouwde NotePad
|
Zelfs Word heeft nog steeds geen highlighting. Kwrite wel. Highlighting is idd soms behoorlijk handig met name als 't complex wordt. Dus bij het lezen van HTML code gebruik ik een highlighter (zijn er ook voor vim).
|
benieuwd hoeveel mensen de editor die ze gebruiken ook gekocht hebben (mits niet gratis) :p
ontopic: scite/notepad. |
Citaat:
|
De enige ECHT goede freeware editor die ik ken is Source Edit. Ik maak zelf ontzettend veel websites en je zet hem bijvoorbeeld op HTML en hij kleurt meteen de HTML code. Zo werkt het ook voor PHP, CSS, C++, ASP en meer...
|
Citaat:
|
Gebruik Dreamweaver MX...
heeft veel van Homesite (joh) maar werkt imo toch iets lekkerderder... |
Dreamweaver MX
Arachnophilia 4.0 Adobe Photoshop 6.0 |
vi
kate voor grote projects |
1st page 2000.
|
Citaat: