![]() |
Simpel
In het park op mijn rug
De lucht is blauw, de zon brandt In mijn hart dansen we Je lacht, ik kijk vol bewondering In het park op mijn rug Het gras kriebelt, de wind verfrist In mijn hart zie ik je Je lacht, ik kijk en geniet In het park op mijn rug De wolken komen, de regen valt In het park ben je niet Wanneer kom je terug? |
In het eerste uur
van de 24e nacht sinds het verlaten zoekt ze verveeld rust slaap kan haar slechts bieden een gevoel van gemis de trein bracht haar terug naar antwerpen maar het verlaten van een relaas met als laatste de omzichtigheid 2 zoentjes brengt haar niet verder dan ver van hem |
De laa tse re gel
Bevat meer dan het geheel Toch kan ons geheel niet missen |
ik vind je tweede gedicht het meest aansprekend hoewel het toch bij elkaar schijnt te passen allemaal (heb je het daarom in een topic gezet?) Hoe dan ook, er straalt meer gevoel en persoonlijkheid uit het tweede dan uit de anderen...hoewel de eerste ook niet slecht is....denk dat het persoonlijk is dat het tweede me het meest aaanspreekt.
"Brengt me niet verder, dan ver van hem" Dit vind ik echt heel mooi gevonden... |
Ik vind het eerste gedicht persoonlijk het mooist: ik vind dat je daar zo'n mooie manier van dichten gebruikt(eigenlijk op dezelfde manier zoals je 2 en 3 beschrijft, maar ik vind het hier gewoon tot z'n recht komen - ik kan het niet echt uitleggen). Het metrum is supergoed, en het zinnetje 'je lacht, ik kijk en geniet' vind ik zo mooi.
|
De 1e mooi beeldend lekker luchtig:)
2e vind ik wat minder in woordgebruik, 2e strofe vind ik overigens beter. 3e dichseltje een nadenkertje, leuk:) Keep writing! Xmar. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:31. |