![]() |
(geen titels)
heb weer wat geprutst, zou wel graag wat reacties willen, kan t nl alleen maar beter van worden, dus...
------------- Het dialoog dat ik aanga roept niets dan vragen op, en neer gaat mijn hoofd, gevloerd door de massa van mogelijke antwoorden. ------------- Nu nog vriend maar straks wanneer hij aansterkt weet ik zal hij vijand zijn Niet gestoord door de toekomst geniet ik nog eens echter zal ik moeten vluchten ------------- Rustig zit ik hier, de wereld om mij heen, niets dan stilte in mij, het rumoer wordt luider, wetend dat ik bezwijken zal, open ik de ogen en zie: Een orde, nieuw en licht, gevestigd in mijn zicht, heeft lente aan doen breken. Bomen hoog en statig, uitgelopen, eerste bloemen geven kleur, maar dan toch, een nog bekende geur, brand. ------------- arg, nu ik het nog eens lees is het eigenlijk echte troep, maar goed, ik heb nu eindelijk weer eens moed iets te plaatsen, spui maar kritiek, wees plz wel opbouwend... |
Het dialoog dat ik aanga roept niets dan vragen op, en neer gaat mijn hoofd, gevloerd door de massa van mogelijke antwoorden. Het is 'de' dialoog, eigenlijk. Dan zou je iets krijgen als: de dialoog die ik aanga . Ik vind die overgang van de tweede naar de derde regel goed gevonden, misschien weet iemand hoe je zoiets noemt, ik hoop het. Sterk gedicht. Goed gedicht (mits aangepast). |
ja je hebt idd gelijk, het is de dialoog, bedankt,
ik vind het eigenlijk wel iets minder mooi klinken dan, misschien moet ik het dan maar in het meervoud zetten ofzow? de dialogen die ik aanga / roepen niets dan vragen mmm kweetnie, iig tnx ik geloof dat het een enjambement heet, het opbreken van 'vragen' en 'op' in regel 2 en 3, dat zorgt weer voor nadruk ofzow, heb ik eens geleerd bij nederlands of latijn oid |
nou taci, wat vind je nou, moet het worden
de dialoog die de dialoog dat of meervoud ??? |
Nou, umphi, dat zal ik je eens vertellen :). Ik nam aan dat pruts kon bedenken dat DE dialoog DIE als verwijswoord of hoe dat ook heet zou krijgen. Maar waar je dat meervoud vandaan haalt...
|
Citaat:
|
Het dialoog dat ik aanga
roept niets dan vragen op, en neer gaat mijn hoofd, gevloerd door de massa van mogelijke antwoorden. De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik Het Dialoog beter in het gehoor vind liggen :o Maar ik geloof tacidvs natuurlijk op zijn (geschreven) woord als hij zegt dat het DE is ;) Ik vind het ook erg mooi hoe je het woord "Op" dubbel gebruikt. Een kort, maar zeer zeker krachtig gedichtje. Nu nog vriend maar straks wanneer hij aansterkt weet ik zal hij vijand zijn Niet gestoord door de toekomst geniet ik nog eens echter zal ik moeten vluchten Ook deze vind ik erg mooi. Weinig verder aan toe te voegen. Rustig zit ik hier, de wereld om mij heen, niets dan stilte in mij, het rumoer wordt luider, wetend dat ik bezwijken zal, open ik de ogen en zie: Een orde, nieuw en licht, gevestigd in mijn zicht, heeft lente aan doen breken. Bomen hoog en statig, uitgelopen, eerste bloemen geven kleur, maar dan toch, een nog bekende geur, brand. Mooi, maar minder als de vorige. Dat is meer een kwestie van persoonlijke voorkeur.. |
Citaat:
Ik vind het gedicht niet echt super mooi of goed, maar de gedachte erachter is zeer herkenbaar. *huilthttp://www.smilies.nl/crying2.gif* |
tnx,
ja vond 'het' ook mooier, maarja als het 'de' moet zijn, tja ja sorry /me was pruts enz, beetje dom, maar gebruik die naam niet meer vandaar (sorry) |
de eerste is een sterk staaltje dichtkunst, de opzet is goed en de dubbele betekenis van op is ook heel goed gevonden. Persoonlijk vind ik het tweede beter, hier zit ook een mooie opbouw in, maar spreekt mij meer aan... het derde is minder dan de eerste twee, maar ik moet zeggen, naar wat ik hier lees zou je best nog eens op mijn lijstje topdichters terecht kunnen komen (ben er maar trots op, ahum)
mooi, je kan goed dichten!!! xxx |
tnx, voel me zeer vereerd (had ik blijkbaar geen andere naam nodig om dit te posten)
persoonlijk denk k dat t nu ook weer niet zo goed is, maargoe oja, heb liever ook wat opbouwende kritiek erbij enz, vroeg me overigens af, of mensen wel wisten waar de 2e nu eigenlijk overging, maargoe.... tnx |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48. |