![]() |
Tampons
Misschien een rare vraag, maar als jij een tampon inhebt en je gaat naar de wc (en je hoeft em niet te verwisselen), hoe doen jullie dat dan met plassen, dan wordt dat touwtje toch helemaal nat; knippen jullie het touwtje dan af ofzo?
Heb ik nog steeds geen goede oplossing voor gevonden (ik ben bang als ik em afknip, dat ik me tampon er nie meer uitkrijg). |
ow dat droogt wel weer op...
:confused: |
Citaat:
|
Pfff, aanstellerij. Droog het touwtje dan een beetje af met WC-papier, doe ik ook wel eens.
Ripper |
Gewoon plassen, dan beetje het touwtje droog maken met wat papier en klaar :)
Je kan het touwtje ook eventjes een beetje naar achter trekken, richting je billen dus, dan plas je er niet tegen aan :) |
Daar heb ik echt nog nooit op gelet :D
|
Citaat:
|
Citaat:
Ligt dat nou aan ons offe... |
Meestal verwissel ik gewoon die tampon, maar normaal let ik daar niet op.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Afknippen? Straks ben je hem 'kwijt'.
Ik let er nooit op hoor. Heb meestal inlegkruisje aan, VOORAL als ik ongesteld ben, stel je voor dat je net 1 minuutje te laat naar de wc gaat, vangt je inlegkruisje het tenminste op. Ik weet ook niet hoe je plast hoor, als je het gevoel heb dat je in je broek hebt geplast als je hem niet afknipt :D |
Naar voren halen (tussen binnenste schaamlippen klemmen of vasthouden) en dan plassen.
|
meestal verwissel ik hem dan maar meteen, maar als je het touwtje gewoon vast houdt ofzo dan plas je er echt niet over heen.
Met een schaar naar de wc is een beetje raar. |
Citaat:
haha *zwaait met schaar* 'meneer ik ga even naar de wc hoor!' hihihi naja, je kan desnoods het touwtje ietsjes naar binnen duwen zodat je er geen last van hebt, en idd afdrogen.. |
ik pak altijd wc papier en dan pak ik daarmee touwtje vast en dan wrijf ik dat zo een beetje droog.
jaja :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zelfde moeite en dan blijftie tenminste droog.. |
jah gewoon dat touwtje ergens anders heen trekken
|
Naar achter trekken is niet zoveel moeite, toch?
|
Nee idd nie, doe ik zelf ook; alleen ik vroeg me af hoe anderen dat deden, dus vandaar.
|
wij mannen missen heel wat zeg :p
|
ik wil ook graag tampons gebruiken (gebruik nu maandverband), en mun ma heeft van die mini mee gebracht, maar ik vind ze doodeng om in te doen! (sorry, ik weet het, het is debiel) :( Ik ben ook veels te bang dat dat ding erin blijft hangen
|
Citaat:
En een mini-tampon is dunner dan je vinger, dus als een vinger lukt, moet een tampon zeker lukken :D Gewoon proberen als je relax bent en niet ongesteld.. En als het niet lukt, haal je hem er weer uit, pleur je hem weg en probeer je het een andere keer weer.. |
Ik denk dat het bij sommige meiden van rond de 14 en ouder ook nog een emotionele waarde heeft om een tampon in te brengen.
(Klinkt misschien raar, maar een vriendin van mij zou het ook echt nie kunne, zij is dan 14, maja). Kwas zelf 14 toen ik tampons ging gebruiken; je moet je er gewoon over heen zetten, dat er nu iets IN zit i.p.v. erbuiten. |
Ik vond het altijd zo smerig om maandverband in te hebben. De hele dag zo'n vieze plak in je onderbroek, bovendien word je er dan de hele tijd mee geconfronteerd dat je ongesteld bent. Nu ik tampons gebruik merk ik gewoon niet dat ik ongesteld ben. Dat vind ik dus veel fijner.
Maar nu ontopic: Zoals anderen al zeggen, ik heb er echt nog nooit op gelet :p |
*grin*
|
't ging hier ergens over wat als je niet wil dat het touwtje zichtbaar is... nou, dat is heel makkelijk, je rolt het touwtje tussen duim en wijsvinger tot een klein bolletje, dat stop je in je vagina vlak achter de ingang, het blijft er dan gwoon zitten en je kunt het met 1 cm van je wijsvinger er weer uit vissen als je de tampon wil vervangen:)
|
Citaat:
|
Vindt tampons ook een hele goede uitvinding.. je "vergeet" gewoon af en toe dat je ongesteld bent, terwijl je met maandverband er veel meer van bewust bent...
Ontopic: Heb er eigenlijk nooit over nagedacht... |
Citaat:
|
ben pas begonnen met tampons. En in t begin deed t er uithalen onwijs veel pijn... ben nu wel blij met mijn overstap (y)
|
Citaat:
Komaan zeg, ik gebruik al jaren maandverband, nog nooit problemen mee gehad (en ik vind het zeker niet ranzig, zoals sommige andere meiden hier). |
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens; ìk vind het zo vies als je eens in de zoveel minuten zo'n "plop" bloed uit je vagina voelt stormen/"ploppen". Het is misschien niet vies, maar zo voelt het wel.. Of als je op je bed ligt en dat het dan tussen je billen loopt ipv op je verbandje.. Daarbij verspreidt het zich over het verbandje waardoor alles (als je hem niet op tijd kan verwisselen wegens omstandigheden) ondergesmeerd wordt.. Nee, ik kan niet zonder tampons hoor :D |
Ik vind maandverband echt verschrikkelijk hoor! Plakt over al aan vast, behalve je onderbroek, en het rolt op tot een grote frot....Nee ik prijs diegene die tampons heeft uitgevonden...
Mijn moeder zei dat ze vroeger op kostschool hele lappen in haar onderbroek moest leggen, daar stond haar naam op, en die werden dan weer uitgewassen, GETSIE! Ik zie die nonnen al kijken bij het wassen..... |
Citaat:
|
Citaat:
mannen denken? ;) |
Je ken ook gwoon plassen en een inlegkruisje in doen, dan hoef je niet dat touwtje droog te maken, ken gwoon je broek ophalen met nat touwtje...
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Ontopic: Daar let ik nou absoluut niet op... |
Citaat:
Toen was ik een keer heel erg ongesteld, en voelde ik telkens wanneer ik opstond na een tijdje geleerd te hebben of gewoon wanneer ik buiten liep dat gedoe uit me lopen. Het voelde zo vies en ik voelde me ineens zo onzeker, dat ik het zat was. Ik ben me die avond heel rustig gaan douchen en daarna, terwijl ik dus ongesteld was, een mini tampon ingebracht, staand. Het ging vrijwel meteen goed. Niet meteen erin rammen, maar gewoon rustig naarbinnen schuiven. Als je ongesteld bent, gaan het makkelijker omdat het dan wat beter glijdt. Het verwisselen van een minitampon is echt niet pijnlijk, gewoon rustig aan het touwtje trekken zodat hij er weer rustig uit komt glijden. Veel succes! |
En met applicators zijn ze mischien handiger als je het een eerste keer probeert?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19. |