![]() |
bang om anderen te corrigeren
Heeft dit te maken met onzekerheid ? Ik ben van een tweeling..en als leraren ofzow dan de verkeerde naam zeggen durf ik hen soms niet te corrigeren. Ik kan verder geen voorbeeldjes noemen, maar herkent iemand dit? Als iemand bv iets verkeerds zegt, durf ik soms ook niet datgene wat juist is te zeggen (ook al weet ik het soms wel zeker) .
|
Het kan zijn dat je bang bent dat je betweterig op anderen overkomt en dat ze dus negatief zullen reageren als je hen corrigeert. Zelf heb ik er niet zo'n moeite mee om anderen te corrigeren als ik dat nodig vind omdat ik dat op een zodanige manier probeer te doen dat anderen die correctie weten te waarderen.
|
Hmmm
ik denk dat je gewoon (makkeljker gezegd dan gedaan) moet proberen om het wel t e doen. Het hoeft niet meteen op een harde manier, als je iemand corrigeert hoef het lang niet altijd zo te zijn dat die ander dat stom vind hoor. HJe moet missschien denken dat het juist voor die ander ook fijner is om het goed te weten. Dat die ook geen vergissingen meer maakt bijvoorbeeld |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03. |