![]() |
Gestorven zielen
Gestorven zielen
Gestorven zielen in een donker glas vol storm en water En wat later verdwijnen ze als sneeuw voor de te hete zon Welke weg ze volgen en welk pad ik ook ga ze kruisen elkaar onze wegen We komen elkaar tegen de gestorven zielen in donker glas en ik... |
Beetje cliché-metafoor, dat glas water, jammer.
PS: Over je sig, 'sterven' is niet een paar seconden, duurt een heel leven. Als het over iemand doden gaat, dan misschien wel. |
ik heb eigenlijk vrij bewust gekozen voor de storm in het glas water :) > net als verdwijnen als sneeuw voor de zon en het kruisen van de wegen; het leek me wel eens leuk om een gedicht te schrijven waar hele bekende gezegden in verwerkt waren...
ps; over mn sig; het moment van het eigenlijke sterven, de laatste adem uitblazen duurt uiteindelijk wel maar een paar seconden, hoe lang je ook naar dat moment toe werkt :) (zo zie ik het iig) |
Als sneeuw voor de zon verdwijnen?
|
Citaat:
|
Citaat:
Gedicht is goed, de gezegden heb je goed verwerkt, maar ik vind het jammer dat het zo toch een soort van cliché-gedicht wordt. Maar... het is zeker niet slecht! |
Citaat:
verder, dank je :) |
Citaat:
|
Ik vind het eigenlijk een heel orginieel gedicht haha. (echt waar, kvind ut eerlijk gezegd geen cliche :)). in de derde strofe vind ik zelf mooier: onze wegen, kruisen elkaar ipv ze kruisen elkaar, onze wegen. maarja ksnap wel; dan klopt de vorm niet meer, je opbouw van strofes is toch opzettelijk zo:
------------------ ------------- --------- ----- dat vind ik wel heel leuk gedaan moet ik zeggen (y). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:30. |